MSc i bedriftsledelse
Faculty of Business, Hong Kong Polytechnic University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Hung Hom, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
HKD 313 200 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* ikke-lokale studenter (ekskl. sommerskole): HK$313 200 / lokale studenter (ekskl. sommerskole): HK$300 240
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Spesielle funksjoner
- Kandidater med ingen eller liten arbeidserfaring er velkommen til å søke
- Studentene kan fullføre et masterprogram på heltid på ETT år
- "Internasjonal opplevelse"
- Omfattende dekning av alle grunnleggende forretningsdisipliner
- Vekt på myke ferdigheter inkludert designtenkning og kreativitet
- Merittbaserte stipend for internasjonale, lokale og fastlandsstudenter
- Innhold som fremhever applikasjoner og implikasjoner av de nyeste teknologiene
Opptak
Læreplan
Teknologisk element i læreplanen
For å hjelpe studentene med å omfavne teknologiske endringer og digital transformasjon, har fem elementer, nemlig kunstig intelligens, blokkjede, cloud computing, datavitenskap og entreprenørskap, blitt integrert over et bredt spekter av fag.
Læreplanen vår er rettet mot å fremme bevissthet om virkningen av teknologiinnovasjoner i tillegg til å gjøre det mulig for studentene å håndtere data og ta i bruk teknologi for å takle forretnings- og organisasjonsspørsmål samtidig som ledelse og lederskap forbedres.
Programstruktur
Programmet er utformet med et strukturert progresjonsmønster, og studentene oppfordres sterkt til å følge mønsteret for å fullføre programmet innen normal varighet på ett år.
Læreplanen inkluderer teknologiske elementer som datavitenskap og AI i økonomistyring, dataanalyse og kapitalbudsjetteringsteknikker, crowdfunding og kryptoaktiva og diversifisering.
Semester 1 (seks 3-studiepoengs fag)
- Regnskap for ledere
- Samtidsspørsmål i driftsledelse
- Økonomistyring
- Globalt økonomisk miljø for ledelse#
- Organisasjon og ledelse
- Markedsføringsledelse
Semester 2 (seks 3-studiepoengs fag)
- Tverrkulturell ledelse
- Etikk, ansvar og bærekraft#
- Workshop for ledertenkning og ferdigheter
- Strategisk ledelse
- Valgfag 1
- Valgfag 2
Sommertermin (6 studiepoeng)
- Internasjonal erfaring
Valgfag (hvilken som helst to 3-studiepoengs fag)
- Regnskap for forretningsanalyse
- Anvendelser av beslutningstakingsmodeller
- Business Analytics
- Business Analytics innen regnskap og økonomi
- Corporate Governance
- Entreprenørskap
- Investeringer
- Risikostyring i drift
- Total kvalitetsstyring
# Jeg. Disse fagene er tatt med på listen over refusjonsberettigede kurs under Etter- og videreutdanningsfondet (CEF).
ii. Master of Science in Business Management-programmet er anerkjent under kvalifikasjonsrammeverket (QF nivå 6).
Programresultat
Dette programmet tar sikte på å hjelpe studentene til å tilegne seg praktisk kunnskap om ledelse og søke praktiske løsninger i et globalt og dynamisk forretningsmiljø. Det gjør det mulig for studentene å gi effektive bidrag til organisasjonene sine.
Etter fullføring av programmet vil studentene være i stand til å utvikle sine kunnskaper, ferdigheter og intellektuelle evner som definert i de brede læringsresultatene som er underbygget av de spesifikke læringsmålene nedenfor:
Anvendelse av konsepter
Læringsmål 1a: Anvende konseptuelle rammer for å løse forretningsspørsmål, inkludert de som angår omfanget og retningen til organisasjonen.
Læringsmål 1b: Demonstrere forståelse for anvendelser og implikasjoner av den nyeste teknologien til praksis og beslutninger i forretningsspørsmål.
Kritisk, kreativ og designtenkning
Læringsmål: Demonstrere evnen til å tenke kritisk og kreativt innenfor domenet av generell ledelses ansvar, og til å anvende metoder knyttet til Design Thinking.
Effektiv kommunikasjon
Læringsmål: Presentere begrunnede argumenter effektivt, både muntlig og skriftlig.
Selvkunnskap og refleksjon
Læringsmål: Illustrere evnen og selvkunnskapen som kreves for å forberede seg på nye innstillinger og reflektere effektivt over deres prestasjoner i disse settingene.
Global Outlook
Læringsmål: Demonstrere et globalt syn og en forståelse av kulturelt mangfold, noe som fremgår av en forståelse av globalisering, dimensjonene som kulturer varierer og implikasjonene av begge for virksomheten.
Etisk tenkning
Læringsmål: Identifisere og løse etiske problemer når de oppstår i sammenheng med generell ledelse og bedriftens samfunnsansvar.