MSc i næringsliv, språk og kultur (Sonderborg/Flensburg)
University of Southern Denmark
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Sønderborg, Danmark
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* for studenter fra de nordiske landene eller fra EU/EØS -landene og Sveits; 3100 EUR per semester for studenter med ikke-EU/EØS-statsborgerskap eller ikke-sveitsisk statsborgerskap
Introduksjon
Master of science in business, språk og kultur består av 2 års kandidatstudium etter BA i internasjonalt forretningsadministrasjon og fremmedspråk. I tillegg til de tre undervisningssemestrene, er ett semester reservert for å skrive masteroppgaven.
Hvordan er studiet organisert?
Når du velger master of science i næringsliv, språk og kultur i Flensburg, har du allerede sørget for at studiene dine har en internasjonal dimensjon. Sammen med dette masterstudiet kan du studere ulike grener av internasjonal ledelse som tilbys ved det tyske masterstudiet MA Management Studies.
De to masterprogrammene er komplementære på mange måter, noe som betyr at integrering er mulig. Dermed kan du bestå den tyske vitenskapsmesteren (som består av 120 studiepoeng) så vel som den danske naturvitenskapelige masteren (som også består av 120 studiepoeng) innen to år. Hvis du velger å bestå begge programmene samtidig, vil selvfølgelig arbeidsmengden din overstige 120 studiepoeng (avhenger selvfølgelig av valgfagene du velger i hvert enkelt tilfelle). Imidlertid blir masteroppgaven for hvert studieprogram kreditert av det andre programmet, noe som betyr at du bare må skrive en avhandling, forutsatt at du oppfyller de formelle kravene som er satt opp av University of Southern Denmark så vel som de som er angitt av University of Flensburg.
Læreplan
Undervisning
Master i næringsliv, språk og kultur består av 3 semestre undervisning pluss 1 semester for skriving av masteroppgaven. Du må bestå eksamen tilsvarende 120 stp innen 2 år.
Master of Science in International Business, Language and Culture består av konstituerende disiplinelementer (90 stp) og valgfrie emner (30 stp).
Oppbygging av studieprogrammet
Følgende samfunnsvitenskapelige disipliner er obligatoriske for alle studenter:
- Strategisk markedsføring fra virksomheten til virksomheten
- Trender i anvendt økonomi
- Samfunnsforskning og metodikk
Følgende humanistiske disipliner er også obligatoriske for alle studenter:
- Fremmedspråket I (muntlig og skriftlig ferdighet – dansk, tysk eller engelsk som fremmedspråk)
- Bedriftskommunikasjon/interkulturell kommunikasjon
I tillegg til ovennevnte obligatoriske disipliner, må studentene velge en av 4 profiler:
- Alternativ 1: Småbedriftsledelse og entreprenørskap
- Alternativ 2: Strategi og organisasjon
- Alternativ 3: Organisatorisk atferd og personalledelse
- Alternativ 4: Markedsføring og mediestyring
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Nyutdannede av Master of Business, Language, and Culture (Cand.merc.int.) besitter en rekke språklige, kommunikative og samfunnsvitenskapelige kompetanser, som kvalifiserer dem til å påta seg et bredt spekter av forretningsfunksjoner. Nyutdannede er i stand til på et avansert vitenskapelig nivå å identifisere og utvikle løsninger på språklige og bedriftsøkonomiske oppgaver og problemer i private og offentlige internasjonalt orienterte virksomheter og organisasjoner. Nyutdannede kan gå inn i virksomheten som ansatte som utarbeider avanserte analyser, evalueringer og løsninger på oppgaver knyttet til selskapets internasjonale aktiviteter og de kommunikative og kunnskapsoverføringsoppgavene som oppstår i prosessen. Med sine kunnskaper om internasjonal bedriftsøkonomi, sine språkkompetanser i tysk/dansk og engelsk, og sin spesielle innsikt i fremmede kulturer, er kandidater i stand til å oppfylle pliktene til en stilling innen områder som salg, markedsføring, personal og kommunikasjon.