MSc i økonomi og forretningsadministrasjon - global markedsføring og forbrukerkultur
University of Southern Denmark
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Odense, Danmark
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* gratis for studenter fra de nordiske landene eller fra EU/EØS -landene og Sveits; 4250 EUR per semester for studenter med ikke-EU/EØS-statsborgerskap eller ikke-sveitsisk statsborgerskap
Introduksjon
Dette unike programmet forbereder deg på den skiftende rollen som markedsføring og kommunikasjon spiller i en global global kulturell økonomi i rask tempo. Den lærer deg å forstå forholdet mellom markedsføring og kultur som et grunnlag for å tilpasse seg kulturelle forskjeller og svare på samtidens utfordringer og trender i forbrukersamfunn rundt om i verden. Du vil lære å anvende prinsipper for kulturell merkevareledelse og utføre etnografiske markedsundersøkelsesmetoder for å få dyp og rik innsikt i forbrukerkultur.
Opptak
Læreplan
Oppbygging av programmet
Programmet fokuserer på sosiokulturelle perspektiver på forbruk, markedsføring og merkevarebygging, samt etnografiske tilnærminger til markedsundersøkelser ved bruk av avansert markedsføringsteori. Du vil bli undervist av en internasjonal gruppe forskere som har studert forbrukerkultur fra polarsirkelen til Amazonas og fra YouTube til Sahel-sonen. Du vil også få ferdigheter for å analysere de grunnleggende sosiale og kulturelle prinsippene og logikkene som ansporer globaliseringsprosesser og deres konsekvenser for markeder, selskaper og forbrukere.
Programresultat
Læringsutbytte
Spesifikke kompetanser for profilen innen global markedsføring og forbrukerkultur
Fokusområdet for profilen er global markedsføring og forbrukerkultur. Nyutdannede med denne profilen vil ha større kunnskap innenfor hovedemnene i: sosiokulturelle perspektiver på forbruk, markedsføring og merkevarebygging samt etnografiske tilnærminger til markedsundersøkelser ved bruk av avansert markedsføringsteori.
Videre skal kandidatene ha tilegnet seg kunnskap om og ferdigheter for å kunne analysere de grunnleggende sosiale og kulturelle prinsippene og logikkene som ansporer globaliseringsprosesser og deres konsekvenser for markeder, selskaper og forbrukere. Til slutt vil kandidaten ha oppnådd kompetanse i å analysere samtidens relasjoner mellom markedsføring og kultur og håndtere likheter og forskjeller mellom ulike kulturer, samt anvende moderne prinsipper for kulturell merkevareledelse og etnografiske markedsundersøkelsesmetoder i en globaliserende kulturøkonomi.
Generell kompetanse for siviløkonom
Alle profiler i Master of Science in Economics and Business Administration ved University of Southern Denmark deler de samme generelle kompetansene. Hver profil har et fokusområde der kandidaten skal få spesifikke kunnskaper, ferdigheter og kompetanser. Nedenfor kan du lese om den generelle kompetansen og det spesifikke satsingsområdet til de forskningsorienterte programmene som tilbys ved Campus Odense.
Kunnskap og forståelse
Masterstudiet i økonomi og administrasjon tilfører kunnskap som innenfor profilens satsingsområde er basert på den høyeste internasjonale forskningen innenfor et fagfelt. Den nyutdannede er i stand til å forstå og på vitenskapelig grunnlag reflektere over kunnskapen om faget/studieretningene og kunne identifisere vitenskapelige problemstillinger av relevans
ferdigheter
Kandidaten kan på en kvalifisert måte velge ut og anvende vitenskapelige metoder og teorier for innsamling og analyse av kvantitative og kvalitative data for beskrivelse og kompleks analyse av interne og eksterne forhold i bedriften samt teoretiske problemstillinger knyttet til disse områdene. Den nyutdannede kan sette opp nye analysemodeller og løsninger på problemer basert på de utførte analysene. Den nyutdannede kan formidle sin kunnskap og diskutere faglige og vitenskapelige problemstillinger med kolleger, ledelse og samfunnet rundt.
Kompetanser
En siviløkonom kan innenfor profilens område håndtere arbeids- og utviklingssituasjoner som er komplekse, uforutsigbare og krever nye modeller for løsninger. Den nyutdannede kan selvstendig initiere og gjennomføre faglig og tverrfaglig samarbeid og ta faglig ansvar. Den nyutdannede kan selvstendig ta ansvar for egen faglig utvikling og spesialisering. En MSc i økonomi og forretningsadministrasjon lar kandidater jobbe med å løse spesialistoppgaver innenfor de ulike funksjonsområdene til organisasjoner innen offentlig og privat sektor.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
MSc-programmet i global markedsføring og forbrukerkultur ved Campus Odense gir deg et utmerket allsidig grunnlag for fremtidige karrieremuligheter. Kursene tilbyr en unik kombinasjon av teori og praksis for å sikre et solid teoretisk grunnlag og verktøy som er lett å bruke i din første jobb.
Kompetansen som er oppnådd under studiene i Odense kan brukes i læreplanutvikling, alt fra å bli en individuell bedriftsgründer, jobbe som spesialist i store multinasjonale selskaper, eller som konsulent internasjonalt.
Enten du ønsker en karriere som selvstendig næringsdrivende eller som leder i offentlige eller private selskaper, vil denne graden øke din fremtidige karriere. Du kan for eksempel jobbe med å finne og forske på nye ideer for planlegging, ledelse og realisering av forretningskonsepter i danske og internasjonale selskaper. Med dette programmet er du kvalifisert for en jobb i Danmark eller i utlandet for eksempel:
Globalisering og kulturell markedsføring: Leder for NGO, prosjektleder