MSt i tverrfaglig design for det bygde miljøet
University of Cambridge - Cambridge Institute for Sustainability Leadership
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madingley, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
GBP 21 450 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master of Studies (MSt) i tverrfaglig design for det bygde miljøet (IDBE) er et transformativt deltidskurs på deltid ved University of Cambridge, for globale utøvere som jobber i det bygde miljøet. Programmet er strukturert rundt nye trender, muligheter og utfordringer innen det bygde miljøet som bærekraft og spenst; Helse og velvære; energieffektivitet; bevaring og arv; interessentengasjement, og politiske og regulatoriske landskap.
Læringsmetoden er svært interaktiv og designet for å oppmuntre til refleksjon og debatt. Deltakerne støttes av et team av ekspert veiledere og veiledere. Foredragsholdere, forelesere og tilretteleggere er ledende eksperter og utøvere fra både akademia og industri. En sentral funksjon i programmet er en samarbeidsopplevelse. Programmet legger til rette for delt læring mellom jevnaldrende, og nettverk med det store spekteret av bidragsytere, sammen med å gi et rikt læringsmiljø.
Oversikt
MSt i tverrfaglig design for det bygde miljøet (IDBE) er rettet mot å praktisere fagfolk med minst tre års arbeidserfaring i det bygde miljøet siden eksamen. IDBE er for alle som er involvert i igangkjøring, design, konstruksjon og styring av prosjekter i det bygde miljøet. Kurset tiltrekker seg studenter fra en rekke yrker fra hele sektoren, inkludert, men ikke begrenset til; arkitekter, ingeniører, kartleggere, planleggere, landskapsarkitekter, prosjektledere, anleggsledere, landmålere, bydesignere, eiendomsutviklere og entreprenører, som ønsker å utvikle sin forståelse og svar på de globale utfordringene og mulighetene det bygde miljøet står overfor. Det tilbys av Cambridge Institute of Continuing Education i tilknytning til Department of Architecture and Engineering.
Kurset tar sikte på å ruste fagfolk til strategisk beslutningstaking, oppfinnsom problemløsing og teamledelse; å utvikle ferdigheter i effektivt samarbeid og kommunikasjon, spesielt mellom kunder, konsulenter, entreprenører, spesialister og okkupanter; og å gi en strategisk oversikt over produksjonen av det bygde miljøet inkludert aktuelle utfordringer som byggebransjen står overfor som teknologisk innovasjon, globale klimaendringer, spenst og bærekraft. Kurset er deltid og varer i to år. I løpet av den tiden bruker studentene seks separate boliguker på studier i Cambridge med tre- eller fire-måneders intervaller, samt deltar i elektroniske moduler. Hver av disse boliguke består av et intensivt program med formelle forelesninger (fra ledende utøvere og universitetsakademikere), workshops og seminarer, og et designprosjekt i små tverrfaglige team.
IDBE Master's utforsker hvordan vellykkede, bærekraftige bygde miljøprosjekter er avhengige av koordinert innsats og visjon for flere fagdisipliner og yrker, og det oppmuntrer til integrering av ferdigheter mellom spesialister fra forskjellige bakgrunnsdisipliner for å forbedre prosjektdesign. Kursens temaer inkluderer:
- Ledelse og tverrfaglig praksis
- Bærekraft og spenst
- Innovasjon og teknologi
- Design tenking og praksis
- Forskningsferdigheter
Emnet undersøker disse temaene på tvers av en rekke sammenhenger:
- Livsmiljøer
- Arbeidsmiljøer
- Flyttemiljøer (infrastruktur og transport)
- Arvemiljøer
- Fremtidige bymiljøer
Vurderingen er basert på fire skriftlige oppgaver: en 4.000-ord casestudie, ett 3.000-ord essay, et gruppeprosjekt på ikke mer enn 7000 ord og på det andre året en 15.000-ordet avhandling. Studentene får faglig veiledning for oppgavene sine og får også støtte av studieleder gjennom hele kurset.
Læringsutbytte
- Bred strategisk forståelse av konteksten av design og aktuelle utfordringer og muligheter for produksjonen av det bygde miljøet, for eksempel teknologisk innovasjon, miljømessig bærekraft, spenst, demografiske endringer og økende forventninger fra samfunnet til forbedringer i kvalitet og levering av arkitektur og bygningen miljø.
- Bevissthet om bidraget fra det bygde miljøet til livskvaliteten, inkludert deres fysiske helse, mentale velvære og andre sosiale resultater.
- Kritisk bevissthet om aktuelle problemstillinger og ny innsikt som dukker opp i spissen for fagområdet og som fremmer profesjonell praksis.
- En systematisk forståelse av kunnskapens status og hvordan undersøkelsesteknikker og teknikker brukes til å skape og produsere ny kunnskap i fagområdet.
- Evnen til å føre et begrunnet argument, inkludert kritisk evaluering av forutsetninger, abstrakte begreper og bevis i vurdering av dommer, sammen med evnen til å ramme inn passende spørsmål for å oppnå en løsning - eller identifisere en rekke løsninger - til et problem.
- En reflekterende holdning til praksis og læring, inkludert bevissthet om forskjellige (og noen ganger motstridende) motivasjoner og verdier hos profesjonelle kolleger fra andre fagområder, og kriteriene og forventningene til brukere og andre interessenter, inkludert samfunnet for øvrig.
- En positiv tilnærming til fortsatt faglig utvikling, inkludert en selvstendig og selvstyrt læringsevne til å fremme kunnskap og forståelse.
- En forståelse av yrkesetikk, inkludert personlige og faglige ansvar overfor enkeltpersoner og for et bredere samfunn som helhet.
- Ledelse, effektiv kommunikasjon og presentasjon, forhandlinger og teamdeltakelse.
- Forskningsferdigheter, inkludert å foreta en litteraturgjennomgang, identifisere hull og utfordringer i eksisterende kunnskap, ramme inn forskningsspørsmål og gjennomføre en undersøkelse i jakten på svar, samle bevis og data systematisk og analysere den for å svare på forskningsspørsmålene, presentere funnene fra utredning, trekke konklusjoner og identifisere implikasjoner for politikk og praksis.
- Design ferdigheter basert på oppfinnsomhet, originalitet og anvendelse av kunnskap for å skape innovative løsninger på designproblemer.
fortsetter
For å fortsette å lese for ph.d.-graden etter kurset, må MSt i tverrfaglig design for bygde miljøstudentene oppnå en samlet totalscore på minst 70 prosent. Fortsettelse er også underlagt fakultetets godkjenning av det foreslåtte forskningsforslaget, og tilgjengeligheten av en passende veileder.
Nøkkelinformasjon
- To år, deltid
- Seks, ukelange boligverksteder i Cambridge
- Online moduler levert via et virtuelt læringsmiljø
- To individuelle oppgaver
- En gruppe forskningsoppgave
- En individuell forskningsavhandling
- Kursavgift: £ 10,725 per år (£ 21,450 totalt)
- Legater og stipend er tilgjengelige.