Master I Bedriftsledelse Og Entreprenørskap
Free International University of Moldova
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Chisinau, Moldova
Språk
Engelsk, Rumensk, Russisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Rumenske studenter: 500 EUR / år; EU-studenter: 1000 EUR / år; Studenter utenfor EU: 2000 EUR / per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
- Kvalifikasjonsnivå: 7 ISCED-nivå
- Varighet: 2 år
- Antall studiepoeng: 120 studiepoeng, 4 semester
- Tidligste startdato: oktober 2020
- Språk: rumensk, russisk, engelsk, fransk
- Semesteravgift:
- EU-studenter: 1000 EUR / år
- Rumenske studenter: 500 EUR / år
- Studenter utenfor EU: 2000 EUR / per år
Konseptet for spesialistopplæringen
Mastergradsprogrammet Business Management and Entrepreneurship varer to år (fire semestre) og har 120 studiepoeng, det er sammensatt av grunnleggende emneenheter for 1. semester for å utvikle kjernekunnskap og ferdigheter. 2. semester har emneenheter orientert om spesifikke policyer og strategier for masterstudiet. Kursenhetene i 3. semester er rettet mot kunnskapsimplementering. I løpet av det andre året er studentene i stand til å tilpasse studiene gjennom økt fleksibilitet og valg av forskjellige valgfag. Studentene må delta i et internship for å få gjennomført læringsopplevelsen, og de vil avslutte studiene med en forskningsorientert masteroppgave.
Innhold og struktur
I det første året av studiet utvikler studentene sine kjernekunnskaper og ferdigheter. Kursene som tilbys fokuserer på internasjonale aspekter av markedsføring, finans, forretningsrett og aspekter relatert til lederpraksis eller europeisk politikk. I løpet av det andre året er studentene i stand til å tilpasse studiene gjennom økt fleksibilitet og valg av forskjellige valgfag. Studentene må delta i et internship for å få gjennomført læringsopplevelsen, og de vil avslutte studiene med en forskningsorientert masteroppgave.
Oppdraget med programmet
Masterprogrammet i bedriftsledelse og entreprenørskap er designet for å gi deltakerne mulighet til å forstå internasjonaliseringen av små og mellomstore bedrifter, for å utvikle studentenes forståelse og kunnskap om globale virksomhetsmiljøer, strategisk ledelse og innovasjon samt kundeforholdsstyring i internasjonale markeder.
Free International University of Moldova"}" />
© Free International University of Moldova
Mål
Programmet gir premissene for utvikling av en unik ledelseskultur gjennom et utdanningssystem som tilbyr studentene de nødvendige ferdighetene for vellykket gjennomføring i dag virksomheter. Programmet utvikler en helhetlig tilnærming til organisasjonsledelse som dreier seg om en høyt rangert læreplan som inkluderer teoretiske og metodologiske aspekter ved forretningsadministrasjon samt praktiske aspekter som definerer gründeratferd.
Etter fullført studium vil kandidatene ha de nødvendige ferdighetene til å identifisere forretningsmuligheter og utvikle forretningsstrategier for både nystartede selskaper og eksisterende selskaper, for å utføre mulighetsanalyse av nye forretningsidéer og utvikle forretningsplaner, til å anvende konsepter og prinsipper for menneskelige ressursstyring og kunnskapsstyring, for å utvikle markedsføringsstrategier for å opprettholde virksomheter, samt å implementere effektive operasjoner i selskaper, og anvende strategisk og etisk atferd.
Karrieremuligheter
Programmet utstyrer studentene med de nødvendige ferdighetene for å drive sine egne virksomheter, slik at de kan søke på øverste lederstillinger, og gi dem praktisk erfaring under Internship-programmet mens de fremdeles studerer, samt med grundig forberedelse for å forfølge en Ph.D. i ledelse. Nyutdannede har flere alternativer for sin karrierevei, for eksempel gründere, daglig leder, prosjektledere, markedssjefer, produksjonsledere, konsulenter i ledelse, etc. Nyutdannede er typisk ansatt i multinasjonale selskaper, utenlandske datterselskaper, internasjonale konsulentbyråer, start-ups, eller ideelle organisasjoner. Dessuten velger mange nyutdannede på dette masterstudiet å åpne sine egne bedrifter.
Internasjonale perspektiver
Studentene vil ha mange muligheter til å være i kontakt med tilreisende professorer fra utlandet og eksperter fra industrien. Studentene har også muligheten til å tilbringe ett semester i utlandet ved våre partners universiteter. Videre øker det store antallet utvekslingsstudenter som melder seg på klasser på dette masterstudiet den internasjonale og mangfoldige atmosfæren i programmet.
Curriculum
Semester 1
- Ledelsesøkonomi basert på problemløsning (workshops)
- Risiko- og krisestyring
- Metodikk og etikk for forskning i økonomiske vitenskaper
- Økonomisk diplomati
- Intellektuell eiendom: policy, lov og bruk
- Rekruttering, utvalg og induksjon i HRM
Semester 2
- Sammenlignende studier: policyer, reformer og trender i virksomhetsmiljøet og SME-ledelse (workshops)
- Prosjektledelse
- Avgjørelsesteori
- Konflikthåndtering: Strategier for mekling og forhandling
- Strategisk markedsføringsledelse for bedriftsvekst og verdi
- Internasjonal og europeisk markedsføring: SME-perspektiver
- Kommersiell praksis i internasjonale kontrakter
- Forretningsrett, internasjonal rettstvist og voldgift
Semester 3
- Entreprenørfinansiering
- Regnskap og risikostyring
- Innovasjon, Startups og Capital Venture
- Innovasjonsledelse og nytt produkt, utvikling
- Konkurransepolitikk og konkurrerende strategi
- Tverrkulturell ledelse
- Turnus
Semester 4
- Forskning og mastergradsoppgave utdyping