Master i Contemporary Creation and Cultural Industries
University Of Limoges
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Limoges, Frankrike
Språk
Fransk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
"Contemporary Creation and Cultural Industries" (CCIC) mastergrad ble født fra en enestående konvergens. Dens pedagogiske team samler kunstnere, designere, kunstteoretikere og spesialister i mediekulturer. Opplæringen er således basert på komplementariteten til ulike disiplinære tilnærminger. Det setter kjernen i prosjektet hennes forståelsen av mekanismene som er spesifikke for moderne skapelse i media, fra unnfangelse av verk til sirkulasjon.
Den overførte kunnskapen tar sikte på å utvikle studentenes allsidighet og evne til å mestre historien, estetiske koder og kommunikasjonsmåter som er spesifikke for de forskjellige massekulturmediene. Opplæringen forfølger et tredobbelt vitenskapelig, profesjonelt og kreativt mål: Basert på arbeidet med forskningslaboratorier, er modellen designet i forbindelse med design-, kunst- og medieindustrien og tillater utvikling av et teoretisk prosjekt / praksis som er spesifikk for hver student. .
Opplæringen vil tillate studentene å situere sin kreative praksis og profesjonelle karriere i kulturindustrien ved å forstå de politiske og estetiske problemene. Å utvikle et personlig prosjekt basert på kreativ og kritisk utforskning blir her sett på som en viktig komponent i avansert kunstnerisk eller profesjonell praksis.
Design og skriving av avhandlinger, notater - skrevet elegant og korrekt, med respekt for presentasjonsstandarder som produserer audiovisuelle dokumenter og kunstneriske innretninger (på fransk og et levende fremmedspråk), vil utgjøre det viktigste arbeidet studentene utfører. Disse produksjonene vil være basert på et foreløpig arbeid med litteraturliste og gjennomgang av nettressurser og supplert med sammendrag og fremdriftspresentasjoner, skriftlige og muntlige. De vil tilby studentene verktøyene for å lede innovative og kreative tiltak innen kulturindustrien.
De målrettede yrkene er forskjellige: ledere av kulturelle rom, ledere, arrangører eller animatører av arrangementer, kulturpolitikk i museer eller bedrifter, produksjonsassistenter, prosjektledere (industri, publisering, media), journalister, assistenter og andre; Kommunikasjonskonsulenter, presseansvarlige, vedlegg, redaksjonelle assistenter og ledere, reklame- og markedsføringsbyråassistenter.