Master i digital identitetsdesign
Politécnico de Portalegre
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Portalegre, Portugal
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette masterprogrammet tar sikte på å gjøre studentene i stand til å utvikle prosjekter i universet for å skape bildet og formidle identiteten til selskaper, organisasjoner og produkter. Strategiene til merkevarene, konseptene og virkemidlene som er involvert i forholdet mellom de forskjellige aktørene gjennomgår en periode med akselerert transformasjon, delvis tvunget av utviklingen og allestedsnærværende digitale medier.
Det er i denne forstand at intensjonen er å utvikle kompetanser som gjelder gjeldende identitets- og kommunikasjonsprosjekter til merkevarene og å tilby spesialisert opplæring for å møte markedets og samfunnets krav, etter et fornyende perspektiv, kombinere kunnskap om design, multimedia animasjon , styring av merkevarer og kommunikasjon på digitale nettverk, interaksjoner mellom enkeltpersoner, organisasjoner og produkter, med spesielt fokus på det lokale næringslivet, rikt på endogene produkter og nære relasjoner.
Opptak
Læreplan
1. år
1. semester
- Visuell identitetsdesign
- Bevegelsesdesignpraksis
- Merkeidentitetsstudier
- Digitale plattformer
2. semester
- Merkevarekommunikasjon
- Digital animasjon
- Prosjektlaboratorium
- Forsknings- og prosjektmetodikk
2. år
Ettårige
- Prosjekt - Internship
1. semester
- Prosjektplan - Internship
Programresultat
Kurset fører til en nåværende forståelse av konstruksjonen av bildet og dannelsen av identiteten til et merke og dets sammenkoblinger med kulturelle fakta, sosiale og atferdsmessige trender i nåtiden, noe som muliggjør praktisk intervensjon i form av visuell identitetsdesign, animasjonsgrafikk for styring av digitale medier og merkevareimage, muliggjør merkevareprosjekter og visuell identitetsdesign: identifikasjon, styring og kommunikasjon av kvalitetene og verdiene til en merkevare; kreativt arbeid for å definere innovative scenarier egnet for merkevarekommunikasjon; representasjon av innovative ideer og konsepter; styring av medietilstedeværelse i ulike skalaer og virkemidler, fra tradisjonell til digital; produksjon av objekter knyttet til kommunikasjon av identitet, med sikte på dynamisk visuell utforskning av grafiske elementer; utdyping av essensielle komponenter til det visuelle språket, sammen med grunnleggende elementer i multimedia animasjonsprosjekter.
Program undervisningsavgift
Galleri
Karrieremuligheter
Integrer kreative team i designkontorer og kommunikasjons- og reklamebyråer dedikert til merkevarebygging;
Integrer kommunikasjonskontorer i bedrifter og institusjoner med fokus på å skape og administrere en dynamisk identitet med multimediaapplikasjoner, online og offline;
Utvikle identitets- og digitale kommunikasjonsprosjekter – inkludert de strategiske aspektene, ledelse, design av løsninger og den respektive produksjonen.
Etabler autonome kommunikasjonsdesign- og multimediaanimasjonskontorer, med ferdigheter til å utvikle identitetsprosjekter.