Master i innhold og mediestrategi
NHL Stenden University of Applied Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Leeuwarden, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 530 / per year *
Søknadsfrist
15 Aug 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EU; Ikke-EU €11 800
Introduksjon
Tradisjonell kommunikasjon er ikke lenger tilstrekkelig, på grunn av det stadig skiftende feltet innen digital kommunikasjon og endringer i forbrukeratferd. Derfor har NHL Stenden laget dette unike masterprogrammet. Dette 1-årige masterstudiet er for studenter som ønsker å bli en ekspert på innhold og mediestrategier.
I dette kurset lærer du hvordan medieinnhold kan bidra til organisasjoner og deres interessenter, og hvordan du kan utvikle effektive innholds- og mediestrategier for å hjelpe organisasjoner med å nå kommunikasjonsmålene sine.
Karrieremuligheter
Din fremtid
Enten du ønsker å lede markedsføringsteam, forme merkeidentiteter eller skape overbevisende innhold, utstyrer dette programmet deg med ferdighetene til å utmerke deg.
Karrieremuligheter
- Brand Marketing Manager
- Digital Marketing Manager
- Social Media Manager
- Kommunikasjonsleder
- Prosjektleder
- tekstforfatter
- Grafisk designer
- Innholdsmarkedsfører
- Konsulent
- Kampanjeadministrator
- Mediesjef
Læreplan
Den praktiske måten du lærer på
I løpet av studiene utfører du praktiske oppgaver fra ekte bedrifter, jobber i grupper og coaches av forelesere og fagpersoner med relevant yrkeserfaring. Det er en måte å lære på, et pedagogisk konsept, vi kaller Design-Based Education. Du lærer å trekke på tilbakemeldinger for å tilpasse ideene dine og bli mer fleksibel, samtidig som du utvikler teamarbeid og lederegenskaper.
Det er en verden å utforske
Vårt internasjonale samfunn samler over 80 nasjonaliteter på våre campus. Det er et åpent miljø som vil hjelpe deg med å utvide horisonten din på mange måter. Vi tilbyr også muligheter for å gjøre deg klar for et interkulturelt arbeidsmiljø, for eksempel gjennom programmene som tilbys av RUN-EU.
Kursstruktur
- Semester 1 – Det første semesteret er dedikert til innholdsstrategi. På slutten av semesteret vil du ha laget en komplett strategisk brief: en kortfattet rapport som omfatter klientkontekst, utfordringer, mål og kundeinnsikt. Både kvantitative og kvalitative forskningsmetoder brukes for å samle innsikt, og legge til rette for en helhetlig forståelse av innholdsbehov og reiser. I tillegg til å utvikle strategisk innsikt, vil du også jobbe med din egen personlige og faglige utvikling.
- Semester 2 - I andre semester fokuserer du på å utføre strategiene dine for første semester, lære å transformere strategisk innsikt til handlingsplaner for innholdsskaping, publisering og overvåking. Mot slutten av semesteret tar du fatt på en avsluttende oppgave: å utvikle en innholds- og mediestrategi for en ekstern oppdragsgiver.