Master i internasjonal markedsføring
Mälardalen University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Västerås, Sverige
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
SEK 98 500 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
02 Sep 2024
* for studenter utenfor EU / EAA
Introduksjon
Vi lever i en globalisert verden, og som en internasjonal markedsfører vil du møte problemer som skyldes mangfoldet av organisasjoner, land og kunder. Dette programmet vil gi deg en oppstart ved å tillate deg å utvikle dine ferdigheter og kunnskaper om markedsføring, strategi og kultur, samt en forskningsmetode.
Programmet
Det internasjonale markedsføringsprogrammet gir deg ikke bare med teoretisk kunnskap om internasjonal markedsføring og forretninger, men bidrar også til å utvikle ferdighetene som trengs for vellykket samarbeid innen og mellom multinasjonale grupper. Det gir deg også en forståelse av ledelsen og strategien til den internasjonale virksomheten, samt ulike typer markedsføring.
Programmet er utviklet for å øke kunnskap og ferdigheter ved å lese, diskutere, søke etter informasjon og analysere, samt forberede deg til arbeid i et internasjonalt miljø. Bortsett fra å ta en avsluttende skriftlig eksamen, vil dine ferdigheter også bli evaluert under seminarer og gjennom flere prosjekter.
Din opplæring som markedsfører og internasjonal forretningspersonell starter i klasserommet hvor du må delta aktivt i diskusjonen, prosjektene og presentasjonene. Av denne grunn er alle disse obligatoriske og kan ikke erstattes med andre oppgaver. Disse oppgavene vil bli presentert skriftlig og muntlig på seminarer. Under seminarene vil alle elevene peer-review og granske hverandres papirer i grupper.
Sysselsetting og fremtidsutsikter
Etter uteksaminering fra programmet vil du ha en god forståelse av sentrale konsepter og teorier innen internasjonal markedsføring og næringsliv, samt ferdighetene som trengs for å samle inn og behandle informasjon for ledelsesbeslutninger. Du vil kunne analysere problemer i nye eller ukjente miljøer eller situasjoner, og kunne samarbeide og kommunisere med suksess i multietniske sammenhenger. Du vil være forberedt på arbeid i en internasjonal organisasjon og for arbeid innen internasjonal handel i tverrkulturelle miljøer.
All undervisning er på engelsk.
Semesteravgift
For studenter utenfor EU / EØS:
- Første semestergebyr: 49250 SEK
- Totalt programgebyr: 98500 SEK
Spesifikke opptakskrav
En fullført bachelorgrad fra en høyere utdanningsinstitusjon på tre år eller mer, tilsvarende minst 180 studiepoeng og med hovedfag innen bedriftsøkonomi.
Et TOEFL testresultat, minimum score 575 med en TWE-score på minst 4,5 (PBT) eller 90 med en TWE-score på minst 20 (iBT) eller et IELTS-testresultat med en samlet båndsporing på minst 6,5 og ingen båndspor under 5.5 eller tilsvarende er nødvendig.
Galleri
Programresultat
Det internasjonale markedsføringsprogrammet gir deg ikke bare med teoretisk kunnskap om internasjonal markedsføring og forretninger, men bidrar også til å utvikle ferdighetene som trengs for vellykket samarbeid innen og mellom multinasjonale grupper. Det gir deg også en forståelse av ledelsen og strategien til den internasjonale virksomheten, samt ulike typer markedsføring.
Læreplan
Programmet er utviklet for å øke kunnskap og ferdigheter ved å lese, diskutere, søke etter informasjon og analysere, samt forberede deg til arbeid i et internasjonalt miljø. Bortsett fra å ta en avsluttende skriftlig eksamen, vil dine ferdigheter også bli evaluert under seminarer og gjennom flere prosjekter.
Din opplæring som markedsfører og internasjonal forretningspersonell starter i klasserommet hvor du må delta aktivt i diskusjonen, prosjektene og presentasjonene. Av denne grunn er alle disse obligatoriske og kan ikke erstattes med andre oppgaver. Disse oppgavene vil bli presentert skriftlig og muntlig på seminarer. Under seminarene vil alle elevene peer-review og granske hverandres papirer i grupper.
Karrieremuligheter
Etter endt utdanning vil du ha god forståelse for sentrale begreper og teorier innen internasjonal markedsføring og virksomhet, samt ferdigheter som trengs for å samle inn og behandle informasjon for ledelsesbeslutninger. Du vil ha evnen til å analysere problemer i nye eller ukjente miljøer eller situasjoner og kunne samarbeide og kommunisere vellykket i multietniske sammenhenger. Du vil være forberedt på arbeid i en internasjonal organisasjon og for arbeid innen internasjonal handel i tverrkulturelle miljøer.