Master i kommunikasjonsvitenskap: digitale medier og samfunn (Leuven)
KU Leuven
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Leuven, Belgia
Språk
Engelsk, Nederlandsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Vennligst se vårt nettsted for nylig informasjon om skolepenger: kuleuven.be/tuitionfees
Introduksjon
KU Leuven Online åpen dag
KU Leuven arrangerer en online åpen dag onsdag 1. desember 2021 for å informere studentene om sine engelskspråklige programmer. Oppdag Europas mest innovative universitet og lær mer om våre internasjonale programmer, opptak, bolig og mye mer. For mer informasjon, besøk .
KU Leuven's Master of Communication Sciences: Digital Media and Society er et forskningsbasert program som fokuserer på måten digitale medier former de samfunnsmessige områdene personlig identitet og velvære, kultur og fellesskap, politikk og politikk, næringsliv og markedsføring. Det forbereder studentene på vellykkede karrierer som forskere i akademia, jobber innen markedsføring eller i digitale medieselskaper.
Programmet gjennomføres av internasjonalt engasjerte akademikere som er i spissen for forskning innen digitale medier og kommunikasjonsvitenskap. Programmet består av 60 studiepoeng og gir deg de teoretiske og metodiske ferdighetene for å studere natur, effekter og betydninger av digitale medier. Det gir variasjon i emner og undervisningsmetoder ved å tilby teoretiske kurs, interaktive mesterklasser, øvelser i forskningsdesign og digitale metoder og en masteroppgave. Videre gir den deg muligheten til å fullføre læreplanen din med et internship eller med valgfrie kurs, slik at du kan bygge din digitale kommunikasjonskompetanse.
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur
I de teoretiske kursene får du innsikt i samfunnsvitenskapelige teorier om produksjon og forbruk av digitale medier, hvordan digitalisering former individuell identitet, kultur, politikk og næringsliv, og hvordan IKT og sosiale medier effektivt kan brukes i kommunikasjon, reklame, og markedsføring. På disse kursene vil du lære å kritisk diskutere teori og utvikle vitenskapelig interessante og samfunnsrelevante ideer for forskning.
Masterklassen gir mulighet for dyptgående refleksjon over aktuelle problemstillinger og utviklingen innen digitale medier og samfunn. I små, interaktive grupper vil du studere og diskutere aktuelle case-studier innen enten medier og krise, media og design, eller spill og samfunn.
I Forskningsdesign og digitale metoder lærer du hvordan du kan drive samfunnsvitenskapelig forskning ved å bruke digitale kilder og metoder. Kurset er både teoretisk og praktisk: du skal løse forskningsproblemer og samle, analysere og tolke (big) data på sosiale medieplattformer.
I masteroppgaven vil du kombinere teori og metode, ved å forske under veiledning av en stipendiat fra Institute for Media Studies eller Leuven School for Mass Communication Research. Masteroppgaven er hjørnesteinen i forskningen din innen digitale medier og kommunikasjon.
I praksisperioden lærer du å omsette akademisk kunnskap til praksis. Med utgangspunkt i dine interesser vil du jobbe i en organisasjon spesialisert på digitale medier og kommunikasjon i seks uker, for å få erfaring med yrkeslivet og for å videreutvikle dine ferdigheter som kommunikasjonsekspert.
Ved å velge fra en omfattende liste med valgfrie emner fra forskjellige komplementære domener som reklame, interkulturell kommunikasjon eller nettpublisering, vil du få sjansen til å tilpasse pensum etter dine egne behov og interesser.
Se vår nettside for nylig informasjon om dette programmet.