Master i lærerutdanning i engelsk språk for ungdomsskoler og videregående skoler med dobbelt pensumstudie Lærerutdanning i musikk for ungdomsskoler og videregående skoler
Charles University Faculty of Education
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Prague, Tsjekkia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 334 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* online søknadsavgift: 820 CZK
Introduksjon
Lærerutdanning i engelsk språk for ungdomsskoler og videregående skoler
Kjernekompetansen som undervises i MA-studiet bygger på det foregående BA-studiet, og består av et sett av symbiotisk sammenkoblede språklige, litterære og didaktiske disipliner designet for å gi kandidaten betydelig kunnskap i alle disse, i samsvar med MA-nivået.
Lærerutdanning i musikk for ungdomsskoler og videregående skoler
Studiet følger opp etter bachelorstudiet Musikkpedagogikk med fokus på utdanning.
Målet med studiet er å gi sine kandidater en helhetlig mastergrad, som skal forberede dem til yrket som musikklærer på 2. trinn i grunnskolen og videregående skole. Studiet tar hensyn til proporsjonaliteten i de kognitive, didaktiske og pedagogisk-psykologiske komponentene i opplæringen, samtidig som fagkunnskapene som er oppnådd i bachelorgraden, systematiseres videre og anvendes i fagfeltet didaktikk og profesjonsfag nært knyttet til denne. Nyutdannede ved studiet er kompetente til å selvstendig lage skoleutdanningsprogrammer innen utdanningsfeltet kunst og kultur. De er klare til å undervise i musikkundervisning med alle dens aspekter innen kunnskap og ferdigheter. Studiet bygger på kreative aktiviteter innen musikkpedagogikk og dets didaktikk. Feltkomponenten er fokusert på en dypere forståelse av musikkpedagogiske problemstillinger, noe som gjenspeiles i undervisningen i musikkpedagogikk i grunnskolen og videregående skole. Musikalske fenomener og begreper presenteres i en bredere kontekst og relasjoner mellom ulike typer vitenskap og kunst. Den musikkdidaktiske komponenten er basert på kunnskapen oppnådd i musikkpedagogisk forskning og på beste praksis verifisert i praksis. Den musikkteori og pedagogiske komponenten kan deretter utdypes i et doktorgradsstudium, f.eks. musikkteori og pedagogikk. Studieprogrammet i hovedplanen respekterer balansen mellom faglige, didaktiske og pedagogisk-psykologiske komponenter i opplæringen i henhold til utdanningsdepartementets standarder for lærerutdanning. Pedagogisk-psykologisk opplæring omfatter fagene pedagogikk, psykologi og spesialpedagogikk, herunder pedagogisk-psykologisk praksis.
Opptak
Karrieremuligheter
Lærerutdanning i engelsk språk for ungdomsskoler og videregående skoler
Denne kandidaten er kjent med de grunnleggende begrepene og relasjonene mellom langue og parole-disipliner, inkludert tverrfaglige tilnærminger, er i stand til å tolke tekster fra engelsk litteratur, har god beherskelse av de nyeste teoriene og metodene for engelskundervisning, og kan anvende hans/hennes kunnskap og ferdigheter i sin praksis som lærer.
Lærerutdanning i musikk for ungdoms- og videregående skole
Forventet ansettelse av nyutdannet i følgende stillinger:
- Primære muligheter: Musikklærer på ungdomsskole / ungdomsskole / ungdomsskole / videregående skole / ungdomsskole; pedagog eller hjelpepedagog i en musikkinstitusjon utenom skolen
- Sekundære muligheter: assistent i offentlig administrasjon eller privat bedrift innen kultur, produktiv og høyere utdanning.