Master i medieforvaltning
Arcada
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Helsinki, Finland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 11 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2024
* for studenter som ikke er EU / EØS
Introduksjon
Program
I dagens verden er kunnskap innen mediehåndtering en nøkkelkompetanse for enhver organisasjon. En mediesjef i dag har ikke nødvendigvis utdanningsbakgrunn innen media eller kultur. Vi mener at en vellykket mediesjef må ha en tverrfaglig forståelse av mediene, basert på ledelse, teknologi og kultur. Masterstudiet i Medieledelse ved Arcada gir deg ferdigheter, kompetanse og kunnskap som trengs for å navigere i det stadig skiftende mediemiljøet.
Vårt program presenterer deg for virkelige saker og prosjekter som er nyttige for en mediesjef i enhver organisasjon. Det gir deg en unik mulighet til å integrere dine tidligere studier og yrkeserfaring med fersk dybdekunnskap. Medieledelse er et raskt voksende forskningsfelt som analyserer økonomiske, kulturelle og teknologiske transformasjoner og tendenser i mediebransjen. I dette programmet vil du også befinne deg i et forskningsorientert miljø.
Vær oppmerksom på at alle søkere må ha minimum to år (24 måneder) relevant arbeidserfaring etter fullført bachelorgrad for å oppfylle kvalifikasjonskriteriene. Studiet kan gjennomføres på ett år som fulltidsstudier, eller to år som deltidsstudier.
Mangfold og personlig veiledning
Siden Arcada er det mest internasjonale finske UAS i forhold til sin størrelse, er du her garantert å møte og samarbeide med nye mennesker med ulik bakgrunn. I løpet av studiene vil du være en del av en mangfoldig sammensveiset gruppe, hvor diskusjoner basert på ulike perspektiver vil styrke din kreative og innovative tenkning.
Vi er også stolte av vår undervisningskultur – lærerne våre er svært engasjerte og kontakten mellom lærere og elever er veldig uformell. Som student på Medieledelse-programmet kan du forvente at lærerne dine støtter deg i studiene og gir deg tilbakemeldinger underveis. Å få personlig veiledning fra lærerne er noe våre studenter og alumner stadig fremhever som en av de største fordelene ved å studere ved Arcada .
Spesialiser deg etter dine egne interesser
Masteroppgaven (30 stp) er fortrinnsvis en forskningsrapport om et medierelatert utviklingsprosjekt for en organisasjon. Denne organisasjonen kan være din arbeidsgiver, din egen bedrift eller en annen organisasjon du ønsker å samarbeide med. Oppgavearbeidet gir deg sjansen til å spesialisere deg i henhold til din personlige bakgrunn og interesser.
Studentuttalelser
Læreplan
Besøk vår nettside for å se læreplanene for dette programmet.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Eksempler på fremtidige stillinger
Dette masterstudiet er internasjonalt, noe som betyr at du vil få et større arbeidsmarked som arena. Som utdannet Media Management vil du kunne jobbe med et bredt spekter av oppgaver i både privat og offentlig sektor, f.eks.
- Medieplanlegger
- Manager for sosiale medier
- Kommunikasjonsspesialist
- Campaign Manager
- Mediekonsulent
- Kommunikasjonsanalytiker
- Influencer
- Forsker