Master i naturvitenskap
Free University Of Tbilisi
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tbilisi, Georgia
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmets mål er å forberede en master i biologi, kjemi og fysikk, som vil være fokusert på teoretiske og praktiske aktiviteter. Master i naturvitenskap er orientert om å utvikle nødvendige generelle ferdigheter til studenter, som er essensielle for å fortsette vitenskapelig arbeid på doktorgradsnivå, og på den annen side for en vellykket karriere i det moderne arbeidsmarkedet.
Karrierevalg:
Etter fullført masterprogram i naturvitenskap vil kandidater kunne jobbe:
som forsker eller forsker i private og offentlige prosjekter;
ikke-statlige organisasjoner;
som konsulent i private og offentlige organisasjoner.
Læringsutbytte:
Kandidaten vil ha generelle og spesifikke kompetanser listet opp nedenfor:
Kunnskap og forståelse (biologi):
vil tilegne seg prinsipper og særegenheter ved immunologisk forskning med forskjellige metoder;
vil lære å bruke laboratorieutstyr og reagenser;
vil kjenne samhandlingsprosessene til mikrober og vertsorganismer;
vil kjenne teknologi for å fremstille vaksiner basert på mikrober mot infeksjonene;
vil være i stand til å karakterisere cellekulturer ved mikroskopi og flowcytometri;
vil kjenne genteknologi og rekombinant DNA-teknologi;
Kunnskap om nevrovitenskapsteknikker som hjerneelektroencefalografi, mikroelektronisk teknikk, psykofysiske metoder for forskning, prosessering og analyse av hjernebilder oppnådd ved magnetisk resonansskanning.
Kunnskap og forståelse (kjemi):
vil ha en inngående og systematisk kunnskap om kjemisfæren;
vil forstå og finne løsningsmåter for ethvert problem;
vil være i stand til å følge trendene innen kjemifeltutviklingen, forstå utfordringene med kjemi og kjemiteknikk gjennom vitenskapelig, vitenskapelig populær eller annen litteratur;
vil vite hvordan man kan planlegge og gjennomføre laboratorieundersøkelser.
Kunnskap og forståelse (fysikk):
vil ha en grundig og systemisk kunnskap om fysikkfeltet som vil tillate å forstå, gjøre kritiske analyser og bruke nye originale ideer;
vil følge trendene innen fysikkfeltutviklingen og forstå utfordringene med kjemi og kjemiingeniør gjennom vitenskapelig, vitenskapelig populær eller annen litteratur.
Bruke kunnskap til praksis (biologi):
Den utdannede vil kunne:
planlegge prosedyrene, analysere metoder, forutsi potensielle resultater eller ikke-planlagte hendelser av biologiske eksperimenter;
bestemme funksjonsfeil eller reaktivitet av utstyret under eksperimentet;
produsere av matråvarer, enzymer, rekombinante antibiotikastammer;
utvikle en eksperimentell design av nevrofysiologisk forskning og utføre eksperimenter uavhengig.
Bruke kunnskap til praksis (kjemi):
Den utdannede vil kunne:
bruke teoretisk kunnskap i praktiske oppgaver innen kjemi og relaterte felt;
utforme, planlegge og dele arbeidet og overvåke fremdriften;
gjennomføre syntese av kjemiske forbindelser og analyser for å bestemme strukturen og renheten til ukjente stoffer ved hjelp av standardmetoder.
Bruke kunnskap til praksis (fysikk):
Den utdannede vil kunne:
bruk av moderne fysikkmetoder for å løse de grunnleggende og anvendte oppgavene moderne fysikk og dens relaterte felt står overfor;
utforme, planlegge og dele arbeidet og overvåke fremdriften.
Evne til å konkludere:
lage grunnlag for konklusjoner basert på kritisk analyse av kompleks og ufullstendig informasjon (inkludert nyere forskning);
lage nyskapende syntese basert på nyere data.
Kommunikasjons ferdigheter:
perfekt akademisk skriving og kommunikasjonsferdighet på morsmålet;
perfekt akademisk skriving og kommunikasjonsferdighet på et fremmed (engelsk) språk;
tilpasse seg og handle profesjonelt i et ukjent miljø;
bruke moderne informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
Evne til å lære:
gjennomføre læringsprosessen uavhengig, for å forstå egenskapene til læringsprosessen og lage en egen strategisk plan;
søke / analysere / bruke informasjon;
bruke kildene i originalformat og lage en dyp og kvalitativ kritisk analyse av informasjonen.
verdier:
Evne til å evaluere verdier og bidra til etablering av nye verdier. De vil ha kunnskap og forståelse av etiske normer mens de forsker;
kunnskap om grunnleggende prinsipper for faglig ansvar og profesjonelle, etiske normer.