Master i strategisk kommunikasjon
University of Technology Sydney
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Sydney, Australia
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2023
* i AUD per økt på 24 cp
Introduksjon
Verden for offentlig kommunikasjon endrer seg raskt gjennom digitalisering, "big data" -analyse, nye plattformer og kanaler og skiftende holdninger og bekymringer. Disse fører til endrede praksiser og utfordringer, og nye etiske bekymringer. UTS Master of Strategic Communication er basert på den nyeste forskningen og undervises av en kombinasjon av senior akademiske forskere og ledende fagfolk i bransjen. Søkere som har fullført minst tre års relevant arbeidserfaring i kommunikasjonsbransjen, vil kanskje vurdere Executive Master of Strategic Communication (C04384). Last ned flygebladet Master of Strategic Communication
Nyutdannede ved dette kurset får: en avansert forståelse av menneskelig kommunikasjon informert av sosialpsykologi, sosiologi, semiotikk, kulturstudier og andre disipliner evnen til å syntetisere kommunikasjonsteori og praktisere evnen til å utvikle kommunikasjonsstrategi informert av forskning og analyse en følsomhet for etisk og juridiske spørsmål knyttet til medier og kommunikasjon en følsomhet for inkludering, rettferdighet og sosial rettferdighet evnen til å utvikle kommunikasjonsstrategier som gjenspeiler interkulturelle og globale perspektiver, og praktiske ferdigheter for å anvende strategisk kommunikasjon for å løse organisatoriske eller sosiale utfordringer og problemer.
Nyutdannede på dette kurset er utstyrt for å jobbe i ledende roller innen bedrifts-, regjerings-, politisk, organisatorisk eller markedsføringskommunikasjon, reklame, PR eller integrert kommunikasjon, inkludert stillinger knyttet til markedsføring og markedsføring, interessentengasjement, ansattkommunikasjon, helse, samfunnsforhold, medieforhold og offentlige anliggender.
Karrieremuligheter
Nyutdannede av dette kurset er utstyrt for å jobbe i seniorroller innen bedrifts-, regjerings-, politisk, organisatorisk eller markedskommunikasjon, reklame, PR eller integrert kommunikasjon, inkludert stillinger relatert til markedsføring og promotering, interessentengasjement, medarbeiderkommunikasjon, helse, samfunnsrelasjoner, medierelasjoner og offentlige anliggender.