Master in Digital Narration: Game and Cultural Heritage
University of Skövde
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Norrmalm, Sverige
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
SEK 135 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
02 Sep 2024
* Totalt studiegebyr
Introduksjon
I masterstudiet Digital Narration: Game and Cultural Heritage vil du lage fortellinger og lære hvordan de kan integreres i dataspill og andre nye digitale medier, spesielt i sammenheng med kulturarven. Etter fullført program vil du ha fått kunnskap som gjør at du kan jobbe innenfor et bredt spekter av yrker, i tillegg til å gi et grunnlag for videre studier på et høyere nivå.
Masterprogrammet starter høstsemesteret. Det tilbys i ett studieår (to semestre).
I begynnelsen av programmet vil du ha gode muligheter til å etablere kontakt med en ekstern klient. Denne klienten kan ha form av et spillselskap, et forskningsprosjekt eller et offentlig organ (f.eks. En lokal, regional eller nasjonal organisasjon som arbeider med kulturminner). Alle emner i studiet kan senere innarbeides i et prosjekt, som skal gjennomføres i samarbeid med samme eksterne part. Hvis du allerede skulle begynt på et spillprosjekt sammen med andre studenter, er du velkommen til å innlemme dette i studiet.
Fokus for studiene dine
Programmet begynner med et kreativt prosjekt, som ideelt gjennomføres i samarbeid med en ekstern klient, og kurset “Academic Perspectives on Digital Narration and Transmedia”. Parallelt med dette prosjektet vil du studere kurset "Fortellinger i nye medier som forskningsområde", hvor du vil lære mer om de relevante teoriene for dette forskningsområdet.
Det siste løpet av høstsemesteret er "Academic Problem Identification in Production in New Media", hvor du vil ta arbeidet ditt til neste nivå. Arbeider du innen ditt spesialiseringsområde, vil du utføre en behovsanalyse og produsere en prototype i samsvar med kundens ønsker. Klienten er enten en faktisk eller en fiktiv klient, avhengig av hva slags prosjekt du har valgt å jobbe med.
I gradsprosjektet til vårsemesteret vil du fortsette å få en dypere kunnskap om teori og metodikk - ideelt sett innen prosjektet og fordypningen, begynte du i løpet av høstsemesteret.
Er dette programmet egnet for meg?
Digital fortelling: Spill- og kulturarv er egnet for studenter med utdannelse eller yrkesbakgrunn innen områdene dataspillutvikling, spilldesign, spillvitenskap og media, eller lignende. Den viktigste vurderingen er at du er nysgjerrig på hvordan spill kan fremme kulturarv og formidle dem til nye målgrupper og generasjoner. Det er også nyttig hvis du har en autonom tilnærming og er åpen for diskusjon av nye ideer.
Når studiene er fullført
Etter at studiene er vellykket, vil du kunne jobbe med fortellinger i forskjellige former innen spillindustrien eller innenfor andre nye former for digitale medier. En akademisk kvalifikasjon på avansert nivå gir deg ferdighetene til å komme inn i et voksende marked og å bidra til innovasjoner innen ny digital teknologi og nye forretningsmuligheter.
Dette programmet gir deg en mastergrad i emnet Media, Estetikk og Fortelling, og kan kombineres med andre avanserte studier innen dataspillutvikling ved University of Skövde . Det er også mulighet til å fortsette studiene i et ekstra år for å få en mastergrad i informasjonsteknologi.
Forskning innen dette feltet
Forskning innen dette feltet forskes ved University of Skövde .
Pixabay / Pexels
Opptakskrav
For å være kvalifisert for studiet en bachelorgrad (tilsvarer en svensk bachelorgrad) med hovedfag i media, estetikk og fortellerstemning eller i dataspillstudier eller lignende.
Et ytterligere krav er bevis på ferdigheter i engelsk ekvivalent av studier på videregående nivå i Sverige kjent som engelskkurs 6 / engelskkurs B. Dette demonstreres normalt ved hjelp av en internasjonalt anerkjent test, f.eks. IELTS eller TOEFL eller tilsvarende.
Opptak
Galleri
Ideelle studenter
Passer dette programmet for meg?
Digital fortelling: Spill og kulturarv passer for studenter med utdanning eller yrkesbakgrunn innen dataspillutvikling, spilldesign, spillvitenskap og media eller lignende. Det viktigste er at du er nysgjerrig på hvordan spill kan fremme kulturarv og formidle dem til nye publikummere og generasjoner. Det er også nyttig hvis du har en autonom tilnærming og er åpen for diskusjon av nye ideer.
Karrieremuligheter
Etter fullførte studier
Ved vellykket gjennomføring av studiene vil du kunne jobbe med fortelling i ulike former innenfor spillindustrien eller innenfor andre nye former for digitale medier. En akademisk kvalifikasjon på avansert nivå gir deg ferdigheter til å gå inn i et voksende marked og bidra til innovasjoner innen ny digital teknologi og nye forretningsmuligheter.
Dette programmet gir deg en mastergrad i emnet medier, estetikk og fortelling, og kan kombineres med andre videregående studier innen dataspillutvikling ved Universitetet i Skövde. Det er også mulighet for å fortsette studiene i et ekstra år for å få en mastergrad i informasjonsteknologi.