Master of Arts i motedesign og ledelse
Accademia Italiana
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Florence, Italia
Språk
Italiensk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 9 900 / per year *
Søknadsfrist
31 Jul 2024
Tidligste startdato
11 Nov 2024
* påmeldingsavgift: € 1.500
Introduksjon
Studentene, fordypet i den kreative syntesen av moderne motedesign, utvikler også lederegenskaper som er typiske for moderne industri.
Opprettelsen, ledelsen, kommersialiseringen og kommunikasjonsaspektene ved motesystemet blir en enkelt dybdestudievei for å nå et passende prosjektforslag som kan integreres i dagens kulturelle og industrielle virkelighet.
Analysen og studiet av kjøpsimpulser, overbevisende spaker og de nyeste markeds-, ledelses- og kommunikasjonsstrategiene lar studenten som har tekniske evner innen motedesign samhandle og konkurrere i motebransjen med ekstrem profesjonalitet og kompetanse.
<span translate="no">Accademia Italiana</span> åpne dager
Oppdag programmene våre og møt fakultetet vårt
Galleri
Læreplan
Første året
- Designmetodikk
- Historie om brukskunst
- Kommunikasjon og reklame
- Photography
- Klesdesign
- webdesign
- Art Direction
- Valgfag
Andre år
- Designmetodikk
- Klesdesign
- Fenomenologi av samtidskunst
- Brand Design
- Design Management
- Mote styling
- Avsluttende eksamen
Programresultat
Kursmål
- Analyse av de kreative prosessene i motedesign
- Dybdeundersøkelse av designmetodikken til motesystemet
- Forståelse av dynamikken i kommunikasjon brukt i ulike medier
- Analyse av forretningsstrategien i motesektoren
- Ledelsesmodeller rettet mot kundetilfredshet
- Analyse av behov for oppfyllelse av "kundedrømmer" ferdigstilt ved utformingen av det ideelle produktet
- Dybde forskning på samspillet mellom markedsføring, reklame, kvalitetskontroll, opplæring og menneskelige ressurser som en tilnærming til strategisk ledelse
- Oppretting av kapselsamlinger for å verifisere resultatene av designprosjektet
- Siste motevisning av samlinger laget av studentene