Master of Arts in Music
USEK - Holy Spirit University of Kaslik
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Jounieh, Libanon
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 309 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
31. oktober 1970, blant alle universitetene i Midtøsten og Nord -Afrika, var Holy Spirit University of Kaslik det første som tok initiativet til å grunnlegge, innenfor fakultetet for bokstaver, Institutt for musikkvitenskap. Det ville være unødvendig å markere hvor mye Libanon og hele regionen trengte et slikt initiativ.
Dette instituttet ble opprettet, takket være innsatsen som ble utført spesielt av pastor Fr. Louis Hage, grunnlegger og direktør for instituttet fra 1970 til 1986, og pastor Fr. Etienne Sacre, president for universitetet mellom 1968 og 1974.
Siden 1986 har antallet studenter økt betraktelig. For å utdanne dem og svare på deres ambisjoner, og samtidig følge utviklingen av musikk som vitenskap og kunst i andre land, la universitetet først til noen flere seksjoner. Så, i 1993, tok det beslutningen om å omdanne Musikkvitenskapelig institutt til Musikkfakultetet; dette var takket være dynamikken til pastor Fr. Youssef Tannous, direktør for instituttet mellom 1986 og 1993 og den første dekan ved Det musikalske fakultet mellom 1993 og 1995.
Læreplan
Felles kjerne
- MUSC610 Analyse av det 20. århundres musikk
- MUSC505 Korsang VII
- CTP510 Kontrapunkt I
- MUSC605 History of the 20th Century Music
- MUSPIV2 Instrument/vokal
- MUSC690A Masteroppgave
- MUSC525 Music Computing III
- MUSC615 Forskningsmetodikk
- SDO540 Solfeggio/Diktat IV
spesialisering
- MUSC650 omfattende analyse
- MUSC540 Læreplan og musikkundervisningshåndbøker
- MUSC645 Jus og musikk
- MUSC640 Musikk og massemedier
- MUSC535 Musikkologiske møter
- MUSC625 Orkestrering
- MUSC630 Filosofi og musikk
- MUSC635 Psyko-musikalske og musikkterapiteknikker
- MUSC545 De store mestrene i arabisk musikk
Vektlegging
- musikkvitenskap
- Musikkopplæring
Oppdrag
Musikkfakultetet er forpliktet til å utvikle trygge, kreative og dyktige musikere.
Musikkfakultetet gir muligheter for studenter i alle hovedfag til å forbedre sin musikalske kunnskap og ferdigheter gjennom deltakelse i et bredt utvalg av akademiske kurs, prestasjonsstudier og feltopplevelser.
Som en viktig del av universitetet fremmer musikkfakultetet musikkkunsten til regionale, nasjonale og internasjonale samfunn innen universitetet.
Program opplæringsmål
- Nyutdannede vil være engasjert i aktiv musikkskaping og et godt utvalg av presentasjoner.
- Nyutdannede vil demonstrere deres ønske og evne til å generere innovative ideer og bruke effektive midler for å kommunisere dem.
- Nyutdannede vil vise en moden, selvsikker, analytisk og kritisk tilnærming til aktuelle aktiviteter innen musikk og media, som er basert på en bevissthet og forståelse av bredere kulturelle spørsmål.
Programresultat
- Studentene skal utvikle et avansert nivå av tekniske ferdigheter på et større instrument eller stemme og evnen til å lese.
- Utvikle en akutt evne til å identifisere og arbeide konseptuelt med elementer i musikk på et avansert nivå
- Utvikle avansert kunnskap og forståelse av vestlig musikkhistorie og dens analyse av det tjuende århundre.
- Utvikle kunnskap og ferdigheter i bruk av teknologi, slik det gjelder notering, arrangering, innspilling og komponering av musikk.
- Utvikle tekniske ferdigheter og musikalsk bevissthet for fremføring av kor.
- Utvikle avansert kunnskap om forskning, vitenskapelig leseforståelse og skriveteknikker.
- Utvikle en forståelse av hva som menes med begrepet eiendom, og hvordan forholdet mellom en juridisk person og en 'ting', som er gjenstand for eiendomsrett, skiller seg fra andre rettsforhold.
- Utvikle teknikker for å skrive musikk for instrumentalensembler og elektroakustisk instrumentering.
- Utvikle oppdatert kunnskap og forståelse av en rekke musikkbedrifter og bransjepraksis.
- Utvikle personlige perspektiver på de filosofiske spørsmålene rundt musikkestetikk.
- Utvikle kunnskap om musikkteknikker, materialer og bruk av utstyr for musikkvekstvurderinger, hjelpeplaner og behandlingsimplementering i ulike pedagogiske situasjoner.