Master of Fashion Styling and Communication
IED – Istituto Europeo di Design Madrid
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
9 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 15 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
18 Jan 2025
* Påmeldingsgebyr 3900 € - Kursgebyr: 10500 €
Introduksjon
Fashion Styling and Communication Masters degree danner fagfolk som vil være i stand til å komme med nye mote visuelle forslag (styling, kreativ retning, motefilm, etc.), samt å utvikle moderne kommunikasjons-, merkevarebygging og markedsføringsstrategier for eksisterende motefirmaer. Det er en teoretisk og praktisk opplæring som bringer studenten nærmere det profesjonelle markedets realiteter gjennom en serie samarbeid med forskjellige motemerker (luksus og high street, showrooms, vintage, byråer, etc), hvor de vil tilegne seg de nødvendige ferdighetene for å takle de nye utfordringene i motesektoren.
Med sitt blandede format vil denne graden tillate alle studenter å lære, delta og være en del av IED-samfunnet personlig, i fysiske og virtuelle klasserom og eksternt.
mål
- Lær om de historiske, etiske, sosiale og kulturelle aspektene ved mote for å bygge et solid grunnlag for akademiske og arbeidsprosjekter.
- Lær hvordan du identifiserer kildene til passende referanser for å jobbe ordentlig med dem.
- Forstå, på et dypt nivå, funksjonen til dagens motesektor som helhet.
- Utvikle kunstneriske-konseptuelle ferdigheter rundt skapelsen av motebildet.
- Fremme personlig analyse, med tanke på image og motekommunikasjon, for å utføre en passende egenmarkering, som kan brukes på samarbeidende merkevarer.
- Tilegne deg kunnskap om nåværende kommunikasjons-, merkevarebygging og markedsføringsstrategier, og lær å foreslå innovative ideer i nær fremtid.
- Beherske de digitale verktøyene som er nødvendige for utvikling av prosjekter og lær å holde profesjonelle samtaler på arbeidsplassen.
- Internaliser alle aspekter knyttet til bærekraft i den bredeste forstand av konseptet og dets anvendelse.
Potensielle karriereveier
- Fashion Stylist
- Fashion Editor
- Creative Director
- Innholdsskaper
- Visuell markedsføring
- Kommunikasjonssjef
- Social Media Manager
- Mote PR
- Motejournalist / skribent
- Kunst direktør
Galleri
Ideelle studenter
De som er interessert i moteverdenen og dens prosesser, samt nyutdannede eller innehavere av vitnemål i kommunikasjon, markedsføring og PR eller journalistikk på jakt etter spesifikk opplæring innen mote og kommunikasjon.
Opptak
Læreplan
Potensielle karriereveier
- Fashion Stylist
- Fashion Editor
- Creative Director
- Innholdsskaper
- Visuell markedsføring
- Kommunikasjonssjef
- Social Media Manager
- Mote PR
- Motejournalist / skribent
- Kunst direktør
Programresultat
mål
- Lær om de historiske, etiske, sosiale og kulturelle aspektene ved mote for å bygge et solid grunnlag for akademiske og arbeidsprosjekter.
- Lær hvordan du identifiserer kildene til passende referanser for å jobbe ordentlig med dem.
- Forstå, på et dypt nivå, funksjonen til dagens motesektor som helhet.
- Utvikle kunstneriske-konseptuelle ferdigheter rundt skapelsen av motebildet.
- Fremme personlig analyse, med tanke på image og motekommunikasjon, for å utføre en passende egenmarkering, som kan brukes på samarbeidende merkevarer.
- Tilegne deg kunnskap om nåværende kommunikasjons-, merkevarebygging og markedsføringsstrategier, og lær å foreslå innovative ideer i nær fremtid.
- Beherske de digitale verktøyene som er nødvendige for utvikling av prosjekter og lær å holde profesjonelle samtaler på arbeidsplassen.
- Internaliser alle aspekter knyttet til bærekraft i den bredeste forstand av konseptet og dets anvendelse.