Master of Science i markedsføring
HKU Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Telegraph Bay, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
HKD 330 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* med forbehold om endringer og endelig godkjenning av University of Hong Kong
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Program Mål
HKU Master of Science in Marketing tilbyr en streng og banebrytende læringsopplevelse, med fokus på beste markedsføringspraksis og strategier i dagens økonomi i rask endring.
Etter at du har fullført programmet, vil du kunne:
- Hold deg foran den viktigste markedsføringsutviklingen i møte med endrede forbrukervaner, nye markeder og internett, etc.
- Forstå markedstrender og vurdere forbrukerinnsikt når du formulerer markedsføringsstrategier.
- Transform innovasjon og innsikt i ledelsesmessige tiltak for å drive næringsvekst.
Studiemodus og varighet
MSc (Mktg) -programmet strekker seg over minimum ett studieår og maksimalt to studieår for heltidsstudier. De fleste studenter har en tendens til å fullføre programmet på ett studieår. Kurs tilbys modulært for å la studentene fokusere på ett studieområde om gangen. Det er 6 moduler i ett studieår, og hver modul er seks til åtte uker lang, inkludert eksamensuka. Studenter tar vanligvis 2 kurs per modul, og det er 4 tretimers klasser hver uke.
Middels og emnevurdering
Programmet vil bli undervist på engelsk. I tillegg til individuelle oppgaver og eksamener, krever noen kurs også at studentene jobber med prosjektpresentasjoner i team. Casestudier vil også bli brukt til å illustrere anvendelsen av markedsføringskunnskaper i virkelige situasjoner.
Læreplanstruktur
Programmet består av tre grupper av moduler om (1) markedsføringsinnsikt, (2) analyseverktøy og (3) beslutningsramme for markedsføringseksperter. Det er strategiorientert med godt avrundet opplæring for å skjerpe din analytiske, kommunikasjon og intellektuelle ferdigheter. Etikk og bærekraftsproblemer med en virksomhetsinntektsorientering er også innebygd i programmet.
Merknader: Ikke alle kursene som er oppført ovenfor vil nødvendigvis bli tilbudt hvert år, og listen ovenfor kan justeres ytterligere.
** Opptil to valgfrie emner kan tas fra andre etterutdannede programmer som tilbys av skolen, med forbehold om tilgjengelighet og gjennomgang av programdirektøren basert på din profil, evner og ytelse i Master of Science in Marketing Program.
Opptaksplan
Opptakene for inntak i 2022 er nå åpne.
Søknadsfrister:
- Runde 1: 12:00 (GMT +8), 19. oktober 2021
- Runde 2: 12:00 (GMT +8), 7. desember 2021
- Runde 3: 12:00 (GMT +8), 25. januar 2022
- Runde 4: 12:00 (GMT +8), 3. mars 2022
- Runde 5: 12:00 (GMT +8), 6. april 2022
Tilbud vil bli gitt fortløpende og tidlige søknader er å foretrekke, i den forstand at en stor andel tilbud vil bli tildelt søkere i de tidlige stadiene. Kandidater anbefales derfor på det sterkeste å sende inn søknader og støttedokumenter så snart som mulig.
Ikke-lokale studenter oppfordres sterkt til å søke i de to første rundene, for å gi tilstrekkelig tid til å ordne studentvisum og forberede seg på å flytte til Hong Kong.
Opptaksbeslutninger er generelt tilgjengelige 1 måned etter søknadsfristen, og vellykkede søkere vil bli varslet via e -post. Søkere som ikke har mottatt et tilbud vil bli vurdert på nytt i påfølgende runde (r), til slutten av opptakssyklusen.
Opptakskrav
For å være kvalifisert for opptak til Master of Science in Marketing Program, må en kandidat:
- Ha en anerkjent grad eller tilsvarende;
- Innhente uttalelser fra to dommere om hans/hennes egnethet for programmet; og
- Få en TOEFL/IELTS* poengsum hvis du ikke er fra et engelsk-middels universitet.
Minimumskrav: TOEFL: 80 | IELTS: 6 (uten deltest under 5,5)
TOEFL iBT® Home Edition og IELTS online tester godtas ikke.
GMAT/GRE -poengsum er ikke påkrevd, men en god GMAT/GRE -poengsum vil bli vurdert positivt og kan være nyttig i marginale tilfeller.
Generelt er søkerne ikke pålagt å delta på et intervju under opptaksprosessen.
*Skolekoder for testresultatrapporter:
TOEFL: 9671 | GRE: 2482 | HKU Master of Science in Marketing GMAT: FS2-WL-12
TOEFL og IELTS poengrapporter er bare gyldige i to år. GMAT score rapporter er gyldige i fem år. For eksempel, hvis du sender inn søknadsskjemaet 2. oktober 2020, anses bare rapporten fra TOEFL/IELTS -testen som ble tatt etter 1. oktober 2018 som gyldig. Sørg også for å avtale å få den offisielle testrapporten til oss i tide, ettersom testmyndighetene ikke kan utstede rapporten når testresultatet er utløpt.
Semesteravgift
Den foreslåtte studieavgiften for inntaket i 2022 er HK $ 330 000*.
Ved mottak av tilbudet vil kandidatene måtte ordne et depositum på 85 000 HK** for å bekrefte at de er godtatt. Balansen skal betales i 2 rater over ett studieår, uavhengig av antall kurs som er tatt i hver modul.
Det er også et ikke-refunderbart søknadsgebyr på HK $ 300.
*med forbehold om endringer og endelig godkjenning av University of Hong Kong