Master of Science i strategisk ledelse og markedsføring
University of Malta
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Msida, Malta
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 400 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* Lokale/EU/EØS -søkere: Årlig påmeldingsgebyr: EUR 400; Ikke-EU/Ikke-EØS-søkere: Totale skolepenger: 10 800 euro
Introduksjon
Kursinformasjon
- Emnetittel: Master of Science in Strategic Management and Marketing
- Kurskode: PMSCSMNMRKFTT8
- Postnominal: M.Sc. (Melit.)
- Kvalifikasjonsnivå: Andre syklus
- Nasjonalt rammeverk for kvalifikasjoner: Nivå 7
- Varighet: 3 semestre
- Oppmøte: Full tid
- Totalt studiepoeng: 90
- Koordinator: Emanuel Said
- Levert av: Fakultet for økonomi, ledelse og regnskap
Opptak
Læreplan
Kursoversikt
Programmet gir deltakerne en mulighet til å utvikle kritiske tenkningsferdigheter og holdninger, sammen med en balansert kunnskap (med hensyn til dybde og bredde) av oppdaterte teorier og praksiser som organisasjoner i enhver bransje krever fra moderne ledere og markedsledere. Denne tilnærmingen tar sikte på å hjelpe nyutdannede å forvandle seg til ledere som adopterer og opprettholder en disiplin der beslutninger tas etter en akutt evaluering av risiko basert på pålitelige og gyldige bevis samlet om markeder, konkurranse og kunder, i stedet for å stole på ledelsens kjepphester.
Alle studieenheter er avhengige av den nyeste tenkningen og ideene i den relevante disiplinen, basert på empirisk forskning som fører til fremveksten av nye områder som er etterspurt på tvers av arbeidsgivere i utviklede økonomier.
Programresultat
Læringsutbytte
Programmet hjelper studentene til å utvikle:
- En balansert kunnskap og forståelse av den siste tenkningen og ideene i den relevante disiplinen basert på empirisk forskning på nye områder som menneskers ytelsesmålinger, digital analyse, beslutningsmodellering, tjenestedesign og sosial markedsføring;
- Utviklede intellektuelle ferdigheter manifesterer seg gjennom konseptualisering og resonnement av alternativer og posisjoner i bedrifts- og markedsføringsstrategi ved å utfordre konsepter, informasjon og data som kjerneaspekter ved tilgang til innsikt, innsamling, filtrering og formidling i et bedriftsmiljø;
- Forbedrede evner til å debattere aspekter av bedrifts- og markedsføringsstrategi til en rekke målgrupper som råder i vanlige bedriftskontekster;
- Utvidede evner til å kreativt konseptualisere tilbud som involverer produkt-/tjenestefunksjoner, kommunikasjon, distribusjon, tjenestenivåer og prosesser i en rekke markedsforhold;
- Utvidede numeriske og kvalitative analyseferdigheter samt en evne til å gjennomføre forskningsprosjekter uavhengig samt evnen til å distribuere digitale analyseverktøy for å skape og implementere markedskommunikasjon som skiller seg ut fra mengden;
- En entreprenøriell tilbøyelighet til å kreativt utforme og distribuere bedriftsstrategier som oversettes i tilpasset personalplanlegging og distribusjon med relevans for spesifikke markedsoperasjoner, samt
- En evne til å utforme tjenestetilbud som appellerer til målrettede kunder (ved å bruke kundeinnsikt) og effektivt distribuere ressurser gjennom akutt rasjonalitet innebygd i beslutningstaking, samtidig som man opprettholder en balanse mellom strenge bedrifts- og forretningsmål og samfunnets behov.
Karrieremuligheter
Kurs beregnet for
Programmet retter seg mot personer som har lavere grad i ledelse eller markedsføring og planlegger en karriere innen disse områdene.
Karrieremuligheter og tilgang til videre studier
Nyutdannede fra programmet står overfor en myriade av karrieremuligheter innen markedsføring og relaterte lederroller i en rekke bransjer, lokalt og utenlands. Spesifikke muligheter kan inkludere raske vekstsektorer som i-gaming, finansielle tjenester og andre tjenestesektorer.