Master of Science i tale-språkpatologi
Mississippi University for Women
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Columbus, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Speech-Language Pathology / Audiology graduate-programmet gjør det mulig for studenter å utvikle profesjonell kunnskap og kliniske ferdigheter.
Tradisjonelle og ikke-tradisjonelle studenter vil demonstrere lederskap, kritisk tenking og problemløsningsevner profesjonelt og kompetent i forskjellige kliniske omgivelser. Gradeprogrammet tilbyr en Master of Science grad i tale-språk patologi.
Rådet for akademisk akkreditering akkrediterer masterstudiet (MS) i talespråklig patologi ved Mississippi University for Women in Audiology and Speech-Language Pathology (CAA) fra American Speech-Language-Hearing Association.
En kandidat fra programmet vil oppfylle de faglige kravene til ASHA Certificate of Clinical Competence (CCC-SLP), lisens fra Mississippi Department of Health, og lærerlisens fra Mississippi Department of Education.
Speech-Language Pathology Graduate Program gjør alt for å registrere og forberede studentene til å bli kompetente talespråklige patologer. Programmet krever grundig akademisk opplæring og intens klinisk forberedelse. For å tilegne seg den kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige for utøvelsen av talespråklig patologi, må enkeltpersoner ha kunnskap, ferdigheter og attributter på fem områder for å oppfylle de essensielle funksjonene til utdannelse. Disse fem områdene er kommunikasjon, motorisk, intellektuell-kognitiv, sensorisk-observasjonell og atferdssosial. Disse kunnskapsområdene, ferdighetene og egenskapene gjør det mulig for en student å oppfylle de essensielle funksjonene til opplæringsprogrammer for studenter og oppfylle kandidat- og profesjonelle krav målt ved statlig lisensiering og nasjonal sertifisering. Mange av disse ferdighetene kan læres og utvikles under studiet gjennom kurs og klinisk erfaring.