Master of Science i videregående opplæring av studenter som er døv eller vanskelig å høre
Rochester Institute of Technology (RIT)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rochester, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 41 424 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2024
* årlig undervisning på heltid. Ekstra avgifter kan påløpe. Stipend og hjelpemidler er tilgjengelige
Introduksjon
Les mer om hvordan RIT takler coronavirus-krisen her
Oversikt
MS grad i videregående opplæring av døv eller hørselshemmede forbereder studentene til å møte det nasjonale behovet for lærere av døgnstudenter som er døve eller hørselshemmede. Programmet forbereder lærerne som effektive og etiske utøvere og også som lærde og ledere i yrket.
Fakultetets medlemmer er internasjonale ledere innen forskning og er dyktige i utdanning av døve. Et nøye utformet system med fakultetrådgivning er en fremtredende funksjon i programmet. On-campus-fasiliteter, toppmoderne teknologi og et veletablert system av pedagogiske tilgangstjenester kombinerer for å gjøre dette til et viktig program for både døve og høre studenter som ønsker yrker som profesjonelle lærere av døve studenter.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
RIT tildeler mer enn 37 millioner dollar i meritstipend og assistentstipend til avgangsstudenter hvert år. Stipendpriser varierer fra 5% av undervisningen hele veien opp til full undervisning. Priser er basert på søkerens akademiske fortreffelighet. Mange ting blir tatt i betraktning når du tildeler stipend – karakterer for studenter, poeng for utplasseringsprøver og din forskning og arbeidserfaring spiller inn.
Graduate assistentships tilbys til fulltids immatrikulerte doktorgradsstudenter for å tjene som undervisning, forskning eller administrative assistenter. Graduate Assistants mottar lønn (bestemt av avdelingen som gjør avtalen) i bytte for utført arbeid. Mange utdannede assistenter mottar også undervisningsremisjon (dvs. undervisningsstøtte) i tillegg til å motta lønn for assistentoppgaver.
Avgangsstudenter kan tildeles både stipend og assistentstipend. Disse finansieringsmulighetene er de samme for både amerikanske og internasjonale søkere.
RIT tildeler mer enn 30 millioner dollar i meritstipend og assistentstipend til avgangsstudenter hvert år. Stipendpriser varierer fra 10% - 40% av undervisningen. Vårt gjennomsnittlige stipendbeløp er rundt 30% av undervisningen eller $13 000. Priser er basert på søkerens akademiske fortreffelighet. Mange ting blir tatt i betraktning når du tildeler stipend – karakterer for studenter, poeng for utplasseringsprøver og din forskning og arbeidserfaring spiller inn.
Graduate assistentships tilbys til fulltids immatrikulerte doktorgradsstudenter for å tjene som undervisning, forskning eller administrative assistenter. Graduate Assistants mottar lønn (bestemt av avdelingen som gjør avtalen) i bytte for utført arbeid. Mange utdannede assistenter mottar også undervisningsremisjon (dvs. undervisningsstøtte) i tillegg til å motta lønn for assistentoppgaver.
Avgangsstudenter kan tildeles både stipend og assistentstipend. Disse finansieringsmulighetene er de samme for både amerikanske og internasjonale søkere.
Valgfritt samarbeid : samarbeidsutdanning er betalte arbeidsoppgaver med selskaper og organisasjoner rundt om i USA og i utlandet. Co-op lar studentene bruke ett eller flere semestre ansatt i en fulltids, betalt stilling relatert til deres akademiske program før de uteksamineres. Mange studenter bruker andelsinntekter for å finansiere utdanningen.
Arbeidsstudie : hovedfagsstudenter som studerer på heltid kan søke om å jobbe deltid på campus. RIT har mer enn 9000 ledige jobber hvert år, og studenter jobber vanligvis 10 – 20 timer per uke. Internasjonale studenter som studerer på F-1 eller J-1 visum kan jobbe opptil 20 timer per uke på campus og 40 timer i pauseperioder.
Læreplan
Kursarbeid krever minimum fire semestre. En kumulativ GPA på minst 3,0 må opprettholdes. Før eksamen forventes studentene å ha minst mellomnivå signeringsferdigheter som bestemt av et tegnspråkkunnskapsintervju.
Videregående opplæring for elever som er døve eller tunghørte, MS-grad, typisk kursrekkefølge
Første året
- MSSE-700 Historie om døve pedagogisk tanke og praksis
- MSSE-701 Psykologi og menneskelig utvikling
- MSSE-703 Spesialundervisning i sosial kontekst
- MSSE-704 Undervisning av døve elever med spesielle utdanningsbehov
- MSSE-710 Generelle instruksjonsmetoder
- MSSE-712 Praksis
- MSSE-715 Problemer i ordinær utdanning
- MSSE-725 Strukturer for ASL og engelsk
- MSSE-726 Språktilegnelse og -læring
- MSSE-727 ASL i instruksjonslevering
- MSSE-785 Foundations of Educational Research
Andre år
- MSSE-702 Utdannings- og kulturmangfold
- MSSE-713 Vurderingsprinsipper og -praksis
- MSSE-714 Læreplaninnhold og undervisningsmetoder
- MSSE-722 Educational Audiology and Spoken Language Development
- MSSE-728 Literacy and the Deaf Adolescent
- MSSE-760 Student Undervisning I*
- MSSE-761 Student Teaching II*
- MSSE-790 Professional Portfolio
- MSSE-794 Inquiry in Teaching (valgfag)
Karrieremuligheter
Industries
- K-12 Utdanning
- Non-profit
- Annet utdanning
Typiske jobbtitler
- Døvens lærer
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.