Mastergrad i forskning og innovasjon i spesifikk didaktikk for tidlig barndom og grunnskoleutdanning
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 854
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Denne masteren er designet for lærere (nye og erfarne) og er tydelig forpliktet til pedagogisk innovasjon. Det er orientert mot forbedring og spesialisering av lærerutdanning innen spesifikk didaktikk, og muliggjør forskningsferdighetene som er nødvendige for pedagogisk forskning, slik at studentene utvikler kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige for å anvende metodikk og ferdigheter i klasserommet, innovative strategier og utvikle forskning initiativ fra klasserom og utdanningssentre. I tillegg tilbyr mastergraden den nødvendige kvalifikasjonen slik at barnehage- og grunnskolelærere kan innlemme vitenskapelig forskning i sin yrkeskarriere og dermed få tilgang til de offisielle doktorgradsprogrammene til universitetene.
Interuniversity Master's Degree in Research and Innovation in Specific Didactics for Early Childhood and Primary Education tilbys ved universitetene i Coruña (La Coruña campus), Santiago (Santiago de Compostela campus) og Vigo (Pontevedra campus). Den varer i ett studieår med en belastning på 60 studiepoeng og blokken med obligatoriske emner tilnærmes fra et tverrfaglig perspektiv og med en global tilnærming. Strukturen i mastergraden, som omfatter ni fagområder, krever en integrerende innsats for å presentere et sammenhengende og sammenhengende forslag. Denne innsatsen er bemerkelsesverdig i tre av de obligatoriske fagene (Miljøet som pedagogisk ressurs; Analyse av tverrfaglige erfaringer; Design av tverrfaglige prosjekter). I disse behandles tverrfaglige prosjekter som prøver å svare på dette behovet, tilbyr et konseptuelt rammeverk av tverrfaglighet, analyserer erfaringer og god praksis utført under denne tilnærmingen og til slutt veileder studentene i utformingen av et tverrfaglig forslag som samler deres personlige bekymringer, deres grunnopplæring og kjennetegn ved den profesjonelle praksiskonteksten.
Knyttet til dette profesjonaliserende aspektet er en av hovedfunksjonene til denne mastergraden å fremme skaping av ny kunnskap gjennom forskning og innovasjon på pedagogisk handling i spesifikk didaktikk. Det er udiskutabelt at de nye sosiale og faglige scenariene krever opplæring av lærere som klarer å stimulere til kritisk tenkning, etikk og kreativitet gjennom innovasjonsprosesser og prosjekter i reelle sammenhenger.
Det er også nødvendig å trene lærere i styring av metodiske verktøy og de ulike forskningstilnærmingene i spesifikk didaktikk, forstå deres spesifikke egenskaper og problemer, med den hensikt å transformere utdanning basert på innovasjon og forskning.
Av denne grunn legges det spesiell vekt på forholdet mellom forskning og innovasjon, nært forbundne begreper, siden den teoretiske, praktiske og metodiske fremgangen til de aktuelle forskningslinjene i hver av de spesifikke didaktikkene er projisert og definert gjennom forbedringsprosessene implementert i profesjonelle sammenhenger.
Denne masteren er tydelig forpliktet til pedagogisk innovasjon, og er orientert mot forbedring og spesialisering av opplæring innen spesifikk didaktikk og vurderer deres tilfeldighetspunkter i et tverrfaglig rammeverk som ikke kan ignorere direkte kontakt med den pedagogiske virkeligheten. Analysen av innovative didaktiske tilnærminger, løsningen av spesifikke forskningsproblemer osv. utgjør en formativ oppgave som bare kan utføres gjennom eksterne praksiser i skolene eller i de som er direkte knyttet til oss, derfor har slike praksiser blitt betraktet som et obligatorisk fag. i læreplanen.
På den annen side er det avsluttende masterprosjektet en mulighet for studentene til å reflektere over læringen oppnådd i de ulike fagene og anvende slik kunnskap på spesifikke problemstillinger. Av denne grunn er masteroppgaven og den eksterne praksisen knyttet til hverandre, på en slik måte at studentene kan relatere teorien til reelle pedagogiske problemer, et aspekt som er uunngåelig slik at den spesialiserte lærerutdanningen er av kvalitet og muliggjør innovasjon og forbedring av reell utdanningskvalitet.
Læreplan
Master er strukturert i ett studieår og med en belastning på 60 studiepoeng, som fordeler seg slik: 39 studiepoeng obligatoriske emner (som inkluderer 6 studiepoeng ekstern praksis, 9 studiepoeng avsluttende masteroppgave) og 42 studiepoeng valgfag ( hvorav studenter kun må ta 21 studiepoeng).
Programresultat
Målet er at nyutdannede som begynner sin reise i forskjellige produktive felt kan gjøre det med opplæring som ikke bare er mer komplett, men som også utvider deres perspektiver og jobbmuligheter.
Det som gjør denne tittelen annerledes og attraktiv er dens forpliktelse til en strukturell organisering av tverrfaglig karakter. Målet er således å trene studentene gjennom tverrfaglige prosjekter, slik at de ulike emnene i gjeldende forskrift utgjør en aktiv del av gradens faglige prosjekt.
Galleri
Ideelle studenter
Vitenskapelig nysgjerrighet, smak for å studere og lese, kapasitet til autonom og samarbeidende læring, ferdigheter for mellommenneskelig kommunikasjon, evne til analyse og kritisk resonnement, bevissthet om sosiale og pedagogiske aspekter som bærekraft og likeverd, etisk og demokratisk engasjement mot ulike fagfelt på linje. med samfunnet i det 21. århundre, per definisjon, stadig mer mangfoldig og flerkulturelt.