Mastergrad i ledelse av pedagogiske aktiviteter i naturen
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lugo, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 854 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Tittelnavn: Mastergrad i ledelse av pedagogiske aktiviteter i naturen
Kunnskapsgren: Sosial og juridisk vitenskap
Senter der det blir undervist:
Fakultet for lærerutdanning
Avda.de Ramón Ferreiro, s / n.
27071
Lugo
Dato for godkjenning for implementering av tittelen av Xunta de Galicia: Bestilling 245/2011 av 15. desember (DOG 03/01/2012)
Publiseringsdato i BOE: 12/19/2016
Dato for siste akkreditering: 20/07/2016
Ansvarlig for tittelen:
Gradskoordinator: Otero Urtaza, Eugenio Manuel
Undervisningsforhold:
- Tilbudsperiode: Årlig
- Undervisningstype: Ansikt til ansikt
- Studieregime: fullt tempo / delvis tempo
- Språk for bruk: Spansk galisisk
Interuniversitet grad:
Ikke
Koordinerende universitet:
- Universitetet i Santiago de Compostela
målsettinger
De generelle målene som forfølges med denne mastergraden er syntetisert i følgende mål som skal oppnås:
- Tren lærere og lærere i seniorpedagogisk ledelse av aktiviteter knyttet til fritid, friluftsliv og kontakt med naturen.
- Vis disse lærerne pedagogiske verdier av aktiviteter i naturen og generer pedagogiske holdninger i arbeidet de utvikler.
- Tren studenter i organisering, design og utvikling av grunnleggende pedagogiske aktiviteter i naturen og utendørs.
- Utvikle menneskelige egenskaper for den pedagogiske retningen av fritidsaktiviteter og fritid i naturlige miljøer.
- Bruk alle disse læringene i et mulig og bærekraftig prosjekt i et reelt miljø.
Læreplan
Curriculum
Spesialiteter eller reiseruter:
Er ikke tenkt på
Overføring og godkjenning av studiepoeng:
Godkjenning av studiepoeng: består av et universitets aksept av studiepoengene som ble oppnådd i offisielle kurs, ved samme eller et annet universitet, og som er beregnet i andre ulike kurs med det formål å oppnå en offisiell grad.
Overføring av studiepoeng: innebærer at de offisielle akademiske dokumentene som akkrediterer påfølgende kurs for hver student vil inkludere alle studiepoengene oppnådd i offisielle kurs tatt tidligere, ved samme eller et annet universitet, som ikke har ført til å oppnå en offisiell tittel.
Programresultat
generelle ferdigheter
At studentene er i stand til å utforme programmer for gjennomføring av pedagogiske aktiviteter i naturlige miljøer, konkret skal de vite hvordan de skal utforme en original pedagogisk aktivitet om et tidligere valgt naturmiljø.
Galleri
Karrieremuligheter
Avganger
Målet med kurset er å gi spesifikk pedagogisk opplæring til lærere som arbeider med disse aspektene i utdanningssystemet, til pedagoger, ledere og ledere av ungdoms- eller idrettsforeninger, naturklasserom og andre ikke-formelle utdanningsinstitusjoner som organiserer regulert virksomhet i naturlig. miljøer, og som allerede har en generell universitetsgrad, men som mangler det epistemologiske og teoretiske rammeverket som kan tilby spesifikk og helhetlig opplæring samlet i studiesettet som utgjør dette prosjektet.
De siste årene har det vært en ekstraordinær utvidelse i Spania av alle typer institusjoner som har som mål å drive rekreasjons- eller utdanningsaktiviteter i naturen. Fra skolegårder og naturklasserom til ekstremsportklubber, løypeoppsett, aktiviteter med funksjonshemmede, bygdeturisme, landskapsvern, miljøforvaltning osv., samt de mer klassiske som involverer aktiviteter med skolebarn, åpner et sett med menneskelige oppgaver. opp på dette feltet som går utover de klassiske aktivitetene til fjellklubber og speiderorganisasjoner som til da var de mest entusiastiske aktivistene som besøkte naturmiljøer.
Denne offisielle mastergraden tar sikte på å møte etterspørselen etter en spesifikk kvalifikasjon for høyere pedagogisk ledelse innen fritids- og fritidsaktiviteter i naturmiljø.
Denne mastergraden retter seg mot alle de pedagogene, både innen formell utdanning og realutdanning, som påtar seg pedagogiske lederoppgaver i organisering av fritids- og fritidsaktiviteter i naturen, og som arbeider utenfor skole- og familiemiljøet. .
I dette tilfellet er mastergraden kun utformet for å trene en spesifikk fagperson innen utdanningsfeltet, og for å styrke opplæringen av lærere i småbarns- og grunnskolelærere i aktiviteter som utføres utenfor klasserommet, oppgaver som igjen genererer forskningsarbeid på sitt eget lærerteam som beriker utviklingen av denne opplæringsaksjonen.