Mastergrad i opplæringsprosesser
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 854
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Blandet forskning og faglig mastergrad med innhold som fremmer på den ene siden opplæring i ferdigheter knyttet til forskning og på den andre siden utdanner spesialister i utforming, gjennomføring og evaluering av Opplæring, både i skole- og arbeidssammenheng og fagpersoner.
Mastergraden har en blandet karakter: forsker og fagperson. For det første fremmer det opplæring i ferdigheter knyttet til forskning for å fortsette med en doktorgrad på de ulike forskningslinjene som åpnes ved avdelingene for didaktikk og skoleorganisasjon og forskningsmetoder og diagnose i utdanning.
For det andre er mastergraden rettet mot opplæring av spesialister i opplæring både i skolesammenheng og i alle arbeids- og yrkessammenhenger der utdanningsprofesjonelle i dag utfører sine funksjoner (bedrifter, rådhus, konsulentfirmaer, offentlige forvaltninger, forskningssentre, teknologisentre, fagforeninger , sivile organisasjoner og foreninger, etc.). Læreplanstrukturen etablerer 2 semestre og vedtar et modulært program med ideen om å tilby opplæring så integrert som mulig og en tverrfaglig visjon om treningsverdenen (behov, strategier, ressurser, modeller...).
Læreplan
Studieplanen er organisert rundt syv moduler som de ulike emnene som inngår i er gruppert innenfor, og som utgjør totalt 60 studiepoeng.
Studiepoeng som en student må fullføre for å oppnå mastergraden:
- Obligatoriske emner: 24 stp
- Valgfrie emner: 18 stp
- Obligatorisk praksis 6 stp
- Masteravslutningsprosjekt: 12 stp
- Totalt studiepoeng: 60 studiepoeng
Mastergraden varer i ett år og i hvert semester etableres en modulær struktur for gruppering av fagene:
- Ved slutten av første semester skal studentene kunne kjenne igjen de grunnleggende modellene for utdanningsforskning og de ulike forsknings- og faglige linjene som utføres ved de to avdelingene i DOE og MIDE.
- Ved slutten av andre semester skal studentene beherske de grunnleggende begrepene og handlingsteknikkene innen de fordypningsfeltene de velger innenfor mulighetene for de to valgfrie modulene (reiseruter) og de resterende fagene.
Tittelen tar for seg to forskjellige reiseruter:
- Innovasjon og kvalitet
- Veiledning og råd
Studentene kan velge mellom å ta en reiserute, bestå alle fagene i den tilsvarende modulen, eller fritt velge gradens valgfrie emner. De resterende valgfrie studiepoengene må gjennomføres med emner fra Generell valgfri modul til de totalt er 60 studiepoeng (12 valgfrie studiepoeng).
Mastergraden kombinerer et undervisningssystem ansikt til ansikt med et virtuelt system. 60 % av timene er personlig, fra mandag til onsdag fra 17:00 til 21:00. De resterende 40% undervises gjennom USC Virtual Campus.
Programresultat
- Kjenne til de ulike områdene for projeksjon av pedagogisk forskning og jobbplassering av postgraduates i utdanning.
- Kjenne til de ulike spesialiserte faglige aktivitetene (stillinger og funksjoner) utført av postgraduates i utdanning.
- Utvikle spesialiserte ferdigheter for arbeid i attraktive nisjer for profesjonell intervensjon på områder som krever spesialisering (kvalitet, f
- læring, utforming av digitalt didaktisk innhold, individuelle eller institusjonelle råd, validering av ferdigheter, kontinuerlig opplæring, pedagogisk forskning og innovasjon, etc.)
- Utforme opplæringsforslag som tar for seg kontekster av mangfold og tar hensyn til likestilling, likeverd og respekt for menneskerettigheter.
- Forbedre/fullføre de tverrgående ferdighetene til utdanningsprofesjonelle for forskning, utvikling og innovasjon (FoU+I) som grunnleggende grunnlag for faglig forbedring og kvaliteten på funksjonene og tjenestene som tilbys av utdanningsspesialister i deres arbeidssammenheng.
- Analysere bidragene fra pedagogisk forskning og prosessene for å generere vitenskapelig kunnskap innen ulike spesialiserte felt.
Galleri
Karrieremuligheter
- Opplæringsprosessdesigner
- Trener av trenere
- Ansvarlig for opplæring i bedrifter
- E-læringsprosessdesigner
- Digitale medier og materialdesigner
- Leder for innovasjon og kvalitet i opplæring
- Evaluator av utdanningsprogrammer, systemer, institusjoner og retningslinjer
- Opplærings- og institusjonsutviklingsrådgiver
- Spesialist i pedagogisk oppmerksomhet på mangfold
- Ledelse av utdanningssentre og institusjoner
- Inspektør og veileder for utdanningsadministrasjon
- Personlig og profesjonell rådgiver
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Bachelor og Master of Administrative Sciences in Administrative Sciences, Sustainable Urban Development
- Tampere, Finland
Master in International Health & Social Management
- Innsbruck, Østerrike
Master in Management Assistance and Communication in Organisations
- Aveiro, Portugal