Medie- og kommunikasjonsledelse (MA)
Macromedia University of Applied Sciences
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Munich, Tyskland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 semestre
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 5 300 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Studieavgifter per semester (se nedenfor for mer informasjon)
Introduksjon
Hvordan skal bedrifter utforme sine medier og kommunikasjonsstrategier? Med uendelig mange trender, verktøy og plattformer må mediebedrifter hele tiden være på utkikk etter nye utfordringer og muligheter.
Det raskt skiftende medielandskapet krever solide beslutningstakere som kan kombinere medialedelse med strategisk tenkning, og dette masterstudiet med spesialisering i media og kommunikasjonsledelse er designet for å trene fremtidens medieansvarlige.
Besøk nettstedet vårt for å få brosjyren og lære mer om vårt Media and Communication Management (MA) -program.
Opptak
Læreplan
Innhold i Media and Communication Management (MA)-programmet
I dette masterkurset vil du spesialisere deg i medie- og kommunikasjonsledelse ved å utvikle en grundig forståelse av de relevante teoriene, metodene og verktøyene du trenger for å jobbe som toppleder i en ledende posisjon i mediebransjen. Dette inkluderer intensiv oversikt over mediehåndtering, merkevareledelse, PR og reklame- og kommunikasjonspsykologi. Programmet inkluderer:
- Fremsyn og globale trender
- Medie- og kommunikasjonsforskning
- Strategi og innovasjonsprosesser
- Medieøkonomi og ledelse
- Bedriftskommunikasjonsledelse
- Lederskap og entreprenøriell tenkning
- Merker og merkevarebygging
Grad tildelt
Studenter på dette MA-programmet tildeles følgende mastergrad:
- Master of Arts i medie- og kommunikasjonsledelse
Galleri
Programresultat
Grad tildelt
Studenter på dette MA-programmet tildeles følgende mastergrad:
- Master of Arts in Media and Communication Management
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Fremtidige karrieremuligheter
Ved slutten av dette MA-programmet er du fullt forberedt til å utføre lederroller på toppnivå innen medie- og kommunikasjonsledelse og kan sikte mot konkurransedyktige ledende stillinger i mediebedrifter, kreative byråer, forlag, selskaper og ideelle organisasjoner globalt . Eksempler på fremtidige roller inkluderer:
- Kommunikasjonssjef
- Kontoansvarlig i markedsbyråer
- Produsent for film- eller TV-prosjekter
- Markedssjef
- PR-ansvarlig eller talsperson for selskaper eller SMB
- Prosjektleder i mediesektoren
- Leder for sosiale medier