Skoleadministrasjon
Campos de Andrade University Centre (Centro Universitário Campos de Andrade (UNIANDRADE))
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paraná, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Mar 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Utdanningsinstitusjoner er ansvarlige for relevansen av utdanning i landet. Imidlertid, med endringen i det økonomiske scenariet, i sosiale relasjoner og fremskritt av teknologi, begynte markedet å kreve pedagogiske ledere oppdatert i konseptene, ferdighetene, strategiene og styringsverktøyene.
Regjeringen har i økende grad investert i programmer som tar sikte på å utvide grunnleggende og profesjonell utdanning. Disse programmene signaliserer utvidelse av grunnleggende og teknisk utdanning, noe som øker etterspørselen etter lederstillinger i skolene.
I tillegg krever scenariet generert av de store transformasjonene som følge av teknologiske fremskritt og globaliseringen av økonomien et begrep om skole under en systematisk tilnærming, innenfor rammen av skoleledelse. Dette betyr å tenke på en moderne, demokratisk og autonom styringsmodell som er i stand til å bidra til å heve kvaliteten på utdanningen og fremme bærekraft, forstått her i sitt bredeste konsept, som omfatter den sosiale, økonomiske og miljømessige dimensjonen.
Derfor ekstrapolerer skolelederen aktivitetene sentrert om figuren til rektor og om den byråkratiske kontrollen av skolen. Han er ansvarlig for å organisere arbeidet som skal utvikles i skolen, planlegge aktivitetene, koordinere arbeidsgruppene og formulere alle handlingene som skal utvikles i skoleenheten.
Objektiv:
Kurset tar sikte på å forberede fagpersoner til å handle i retning, veiledning, koordinering og pedagogisk veiledning i utdanningsinstitusjoner. Det tar sikte på å utvikle kompetanser som muliggjør effektiv og effektiv utførelse av disse respektive funksjonene, fra perspektivet til strategisk og entreprenørledelse, for å bidra til økningen i kvalitetsstandardene for utdanning og realiseringen av skolens sosiale funksjon. Det er i samsvar med artikkel 64 i lov nr 9.394 / 96, Retningslinjer og grunnlag for nasjonal utdanning (LDB).