Akademisk master i motekommunikasjon og kunstretning
Accademia Costume & Moda
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Rome, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Master in Fashion Communication & Art Direction er rettet mot nyutdannede og/eller fagfolk som ønsker å gjennomføre et kurs som gir en mulighet til å utforske kulturell innsikt og praktisk erfaring innen denne sektoren.
Dette kurset er bygget på en kulturell og kuratorisk tilnærming, antropologi og sosiologi og motehistorie for å kulturelt utdype kunnskapen om globale kulturer som er en integrert del av det sosiale og økonomiske systemet. Teknologiske som AI, Internet of Things, Big Data, Blockchain krever alle forståelse fra både kreative og tekniske sider for forretningsutvikling, innkjøpsmodeller og viktigst av alt kommunikasjonsstrategier. På samme måte styling, motefilmskaping, digital grafisk kommunikasjon så vel som den skrevne fortellingen, kunsten å skrive og fortelle som er effektiv i en verden som vil bli mer og mer virtuell og mer og mer analogbasert. Kursstruktur.
Varighet
Kursets varighet er ett studieår og oppmøte er obligatorisk. For å bli akseptert ved de endelige vurderingene må studentene imidlertid ha minst 80% bevist oppmøte.
Opptak
Læreplan
Kurset består av ulike elementer: Antropologi, motehistorie, sosiologi, (for å ramme inn den kulturelle konteksten), datagrafikk, fotografi, elementer av redaksjonell kommunikasjon (for å konkretisere teori og praksis og gi feltets operasjonelle verktøy), profesjonalitet, (hvor forholdet mellom nye teknologier, markedsføring og kommunikasjon vil bli analysert).
Prosjektaktivitetene, i metodikk for visuell kommunikasjon, involverer de mest relevante bedriftene og institusjonene i sektoren med sikte på å forene tekniske ferdigheter, konseptuell forskning, eksperimentering og utvikling av sluttproduktet (enten det er en film, kuratere en utstilling, et redaksjonelt prosjekt, en digital strategi, etc.). For hvert prosjekt fastsettes teoretiske og teoretisk-praktiske aktiviteter, inkludert spesifikke briefs rettet mot å gi studentene en mer detaljert forklaring på prosjektene som skal gjennomføres.
Galleri
Ideelle studenter
Master i motekommunikasjon og kunstretning er rettet mot de som allerede har en grunnleggende forberedelse, som har oppnådd et akademisk diplom på 1. nivå (DAPL), kandidater eller studenter fra Academy of Fine Arts, Architecture, DAMS – Discipline Arti Musica Spettacolo ( DAMS – Art Music Entertainment Disciplines), Communication Sciences eller tilsvarende kvalifikasjoner, til de som ønsker å fullføre og/eller utdype sin kulturelle og profesjonelle opplæring innen motekommunikasjon.
Karrieremuligheter
På slutten av mastergraden i motekommunikasjon og kunstretning vil studentene kunne forfølge en profesjonell karriere innen mote- og kreative næringer som Digital Manager, Communication Manager, Event Manager, Stylist, Journalists, Art Directors. De vil også kunne operere som imagekonsulenter og bygge nye virksomheter innen omnikanal kommunikasjonssektoren.