Kursfil

  • Type kurs: Blended Master
  • Språk Engelsk
  • Skole: Mote
  • IED-studiepoeng: 60
  • Varighet: 11 måneder
  • Tidsplan: Morgen-ettermiddag På stedet modul: Mør til Fre, fra 9:30 til 13:30 og fra 15:00 til 18:00
  • Tilstedeværelse: blandet
  • Kvalifikasjon: Privat / Et privat sertifikat vil bli utstedt på slutten av kurset.
  • Regissert til: kandidater eller de med diplom innen kommunikasjon, markedsføring, mote, journalistikk og design, som ønsker å omdirigere sin faglige karriere til det digitale området. Profesjonell erfaring vil bli verdsatt.
  • Opptaksprosess: CV / Motivasjonsbrev / Portefølje (maks 3Mb) / Web / Personlig intervju som anses nødvendig av Akademisk koordineringsteam

Kan vi snakke i dag om Fashion 2.0? Hva er virkningen av Internett på virkeligheten av merkevarer og deres kommunikasjonsstrategier? Hvordan endrer reglene med ny sosialitet, deltakelse og kommunikasjon?

Motefenomenet reagerer på den digitale utfordringen, som står overfor omstilling av reglene. Sosiale endringer, nye teknologier, sosiale nettverk, forbrukerutvikling og demokratisering av mote har ført til at merkene omdanner deres kommunikasjons- og markedsstrategier. For mange har denne "digitale tidsalderen" vært en mulighet til å gjøre seg kjent, posisjonere eller til og med gjenoppfinne seg selv. Identiteten til et merke er en sentral faktor for å definere en omfattende og sammenhengende strategi, ikke bare i utformingen av hver samling, men også i forretningsmodellen, produkttypene eller målgruppen.

Det er derfor avgjørende at alle avdelinger arbeider for et enkelt mål og gi merkevaren gjenkjennelige og fellesverdier, og dermed styrke posisjoneringen i et dynamisk og interaktivt miljø som den nåværende. På grunnlag av dette, forstår vi viktigheten av gode kommunikasjonsstrategier i enhver mote og livsstilsvirksomhet, uansett størrelse eller posisjon. Enten det er en del av luksusbutikken eller en liten håndverksvirksomhet, trenger den en identitet.

Vi er alle klar over betydningen av media og kraften av innflytelse som har nådd denne sektoren, og derfor betydningen av Blended Master i Fashion Digital Communication and Marketing, som gir en omfattende visjon, fra grunnlaget for tradisjonell kommunikasjon til dagens digitalt økosystem, som vil bringe oss til begreper som digital kommunikasjon, blogging plattformer, sosiale nettverk (Flickr, LinkedIn, Vimeo, YouTube, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, etc.), ledelsesverktøy og analyse etc. med ferdighetene som trengs for å bli effektive og tverrfaglige fagfolk.

mål

  • Still solid fundament på kommunikasjonsområdet, og spesielt i kjendisene til moteindustrien
  • Forstå sammenhengen mellom de ulike sektorene som er involvert i forholdet mellom mote og digital kommunikasjon
  • Forstå det digitale miljøet og dets innflytelse, utfordringer og muligheter i forhold til kommunikasjon og markedsføring
Administrer, bygg og moderat samfunn som genereres online rundt et motemerke og livsstil med de nødvendige ferdighetene til å håndtere en strategisk plan for sosiale medier
Forstå og mestre store digitale verktøy, enheter og plattformer
Behandle teknikkene for mote e-markedsføring

Profesjonelle muligheter

  • Kommunikasjonsansvarlig på et mote-, skjønnhets- og livsstilsfirma
  • Kommunikasjon og digital markedsføringskonsulent ved kommunikasjon, arrangementer og PR-byråer
  • Mote og livsstil media profesjonell
  • Kommunikasjonsleder ved institusjoner eller stiftelser innen mote og livsstil
  • Direktør for digital kommunikasjon
  • Social Media Manager
  • Social Media Strategist
  • Digital Manager
  • Fellesskapssjef
  • Brand Content Manager
  • Kommunikasjonsleder på mote e-handels plattformer
  • Web Store Manager
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 28 flere kurs fra IED – Istituto Europeo di Design Madrid »

Sist oppdatert Juni 18, 2019
Dette kurset er Kombinert nett & campus
Startdato
jan. 2020
Duration
11 måneder
Heltid studier
Pris
11,900 EUR
Registreringsavgift 2500 € - Kursgebyr: 9400 €
Etter sted
Etter dato
Startdato
jan. 2020
Sluttdato
Søknadsfrist

jan. 2020

Location
Søknadsfrist
Sluttdato