Brand Management (MA)

Generelt

2 steder tilgjengelige

Programbeskrivelse

Update Coronavirus (COVID-19) oppdatering

Studenter som ikke kan reise, kan begynne på nettet i klasserom for virtuell læring, som inkluderer liveøkter med foreleserne og professorene. Deretter kan studenter reise til Tyskland senere og fortsette å studere på campus.

⚡️

Vil du forstå den reelle forretningsverdien til merkevarer? Strukturelle endringer i dagens befolkning og digitalisering av samfunnet vårt krever nye merkevareledelsesegenskaper .

Digital merkevarebygging danner en ny kjernekompetanse for byråer og selskaper. Kreative og strategiske planleggingsferdigheter samt bruk av alle mediekanaler på tvers av medier er påkrevd for å utvikle og administrere merker effektivt.

Besøk vår hjemmeside for å få brosjyren og lære mer om vårt Brand Management (MA) -program.

Innholdet i Brand Management (MA) -programmet

Studenter som spesialiserer seg i merkevareledelse lærer om aktuelle merkevarestyringsspørsmål og får bevissthet for sammenhengen mellom merkevarer innen komplekse merkevarearkitekturer. Studentene lærer også hvordan man kombinerer ledelsesfeltet med kreativ planlegging og forbereder dem på lederroller og oppgaver i merkeutvikling, markedskommunikasjon og designfunksjoner. Viktige moduler inkluderer:

  • Merkevareledelse
  • Brandutvikling
  • Markedskommunikasjon
  • Produktstrategi
  • Sosiale medier strategi

Grad tildelt

Studenter på dette MA-programmet tildeles følgende mastergrad:

  • Master of Arts i medie- og kommunikasjonsledelse med fordypning i merkevareledelse

Fremtidige karrieremuligheter

Etter at du er uteksaminert fra dette MA-programmet, åpner det seg mange karrieremuligheter for deg i det internasjonale arbeidsmarkedet. Du kan finne utfordrende lederstillinger selskaper, medieselskaper, annonsebyråer, detaljister, luksusprodusenter, markedsføringsbyråer og konsulentfirmaer. Noen eksempler på potensielle roller er:

  • Senior markedssjef
  • Brand manager
  • Digital markedsføringsleder
  • Markedsdirektør
  • Produktsjef
  • Merkekonsulent

Opptakskrav

Opptakskrav er som følger:

  • Anerkjent bachelorgrad
  • Engelsk språkkompetanse
    - TOEFL (minst 72 av 120)
    - IELTS (minst 6 av 9)
  • CV (curriculum vitae)
  • Motivasjonsuttalelse
  • Innstillingsbrev (av foreleser eller arbeidsgiver)
  • Personlig intervju (valgfritt)

Søkere med en bachelorgrad på 180 studiepoeng studerer et firesemesterprogram, mens søkere med 210 studiepoeng kan være med på tresemesterprogrammet.

avgifter

Studieavgift
6 500 € per semester

Engangsregistreringsavgift

  • 500 € (EU-studenter)
  • 750 € (ikke EU-studenter)
Sist oppdatert aug. 2020

Om skolen

Choosing a university is a decision of a lifetime. It's the place where you lay the foundation for your future career network and where you discover your chosen area of work and start to mould your pr ... Les mer

Choosing a university is a decision of a lifetime. It's the place where you lay the foundation for your future career network and where you discover your chosen area of work and start to mould your professional identity. We are delighted that you've taken an interest in Macromedia, a recognised private German university focusing on digital transformation, and would like to tell you more about how we can help to shape your future. Minimér
München , Berlin , Köln , Hamburg , Freiburg + 4 Mer Mindre