Dobbel mastergrad i strategisk markedsføringsintelligens
University of Groningen
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Groningen, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 314 / per year *
Søknadsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EU/EØS-studenter: €2209 | studenter utenfor EU/EØS: €16201
Introduksjon
Vil du lære hvordan du kan levere verdi til kunder og bygge bærekraftige relasjoner? Da er dette dobbeltstudiet noe for deg!
Dobbelstudiet kombinerer kompetansen innen Marketing Analytics og Data Science (MADS) fra Groningen med kompetansen i Strategic Marketing fra Handelshøyskolen BI i Oslo.
I Groningen vil du studere grundige metoder som lar deg analysere og modellere (sekundære, store) data for å spore markedsføringsytelsen til firmaet og generere ny kundeinnsikt. Informasjonen og innsikten som genereres av profilen Marketing Analytics og Data Science brukes som grunnlag for å ta forskningsbaserte strategiske og taktiske markedsføringsbeslutninger.
Den andre delen i Oslo tar utgangspunkt i tre sentrale tema: markedsføringsteori, statistiske metoder og økonomiske implikasjoner av markedsføringsinvesteringer. Du vil lære hvordan du fører tilsyn med markedsundersøkelsene som gir kunnskapen til å veilede beslutningene dine om et bredt spekter av problemstillinger, alt fra hvilke markeder du skal målrette deg mot og hvilke nye produkter som skal utvikles, til hvilken pris som vil optimere salget og hvilke kommunikasjonstemaer og kanaler vil best bygge merkevareverdi.
Du vil motta to grader: en MSc i markedsføring med markedsføringsanalyse og datavitenskap-profil og en MSc i strategisk markedsføringsledelse.
Hvorfor studere dette programmet i Groningen?
- Du kan få to mastergrader ved å studere i Groningen og ved et toppuniversitet i utlandet - BI Universitetet i Oslo på bare to år. Du vil lære om markedsanalyse og datavitenskap og strategisk markedsføringsledelse i et internasjonalt miljø.
- Markedsavdelingen vår er blant de 5 beste markedsavdelingene i Europa. Alle programmene er forskningsbaserte, og kombinerer forelesninger av høykvalitetslektorer som underviser emneenheter knyttet til deres forskning med for eksempel gjesteforelesninger
- Programmet har blitt internasjonalt akkreditert av AACSB og EQUIS, noe som sikrer en utdanning av høy kvalitet, som bare 1% av universitetene når over hele verden.
Opptak
Læreplan
År 1
I Groningen vil du følge kursene Marketing Analytics og Data Science (MADS) (40 stp) med fokus på avanserte markedsundersøkelsesmetoder og markedsføringsmodellering. Du skal også skrive en masteroppgave på 20 stp.
kurs
- Bedrifter, merkevarer og forbrukere (5 EC)
- Datateknikk (5 EC)
- Datavitenskapelige metoder (5 EC)
- Valgfag MADS (5 EC)
- Markedsføringsledelse valgfag (5 EC)
- Masteroppgave markedsføring MADS (20 EC)
- Metode valgfag (10 EC)
- Statistisk læring i markedsføring (5 EC)
År 2
I Oslo vil du ta kurs i strategisk markedsledelse og skrive en 10 stp forskningsoppgave.
kurs
- Studer ved BI, Oslo (60 EC)
Studere i utlandet
- Studie i utlandet er nødvendig
- Maksimalt 64 EC
Vår dobbeltgradspartner er Handelshøyskolen BI, Oslo.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Jobbmuligheter
Etter å ha fullført programmet vil du være kvalifisert for en rekke stillinger i internasjonale, multinasjonale eller transnasjonale selskaper.
Som nyutdannet vil graden din bli høyt verdsatt i arbeidsmarkedet. Fakultet for økonomi og næringsliv er internasjonalt akkreditert og tilhører 1% av handelshøyskolene rundt om i verden som er akkreditert av både EQUIS og AACSB.
FEB Karriere tjenester
Når du blir student ved fakultetet, ønsker vi å støtte deg i å utvikle din karriere og styrke dine ansettelsesevner. Du kan stole på et dedikert Career Services-team på campus som tilbyr deg et bredt spekter av kurs, workshops, arrangementer og karriererelatert støtte under studiene. Alt du trenger for å komme inn på arbeidsmarkedet.
Jobb eksempler
- Merkevare- eller produktsjef (nasjonal eller internasjonal)
- Strategisk markedskonsulent (nasjonal eller internasjonal)
- Markedsundersøker
- Kunderelasjonsansvarlig
- Markedsetterretningsekspert
- Forsker ved et universitet (Research Master's & PhD-programmer)
- Datavitenskapsmann