Double Degree Master i internasjonal markedsføring av innovasjon
Toulouse School of Management TSM
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toulouse, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 500 / per year *
Søknadsfrist
23 Mar 2025
Tidligste startdato
Sep 2025
* for alle studenter uansett nasjonalitet: Asiatisk spor: 5000 € for de to årene, tysk spor: 2500 € for de to årene
Chat med studentambassadøren vår
En måte å finne ut mer om skolen vår
Introduksjon
Leter du etter en internasjonal karriere med dobbel grad?
Er du interessert i å designe og lede en internasjonal markedsføringsvirksomhet?
Ser du behovet for digitale digitale ferdigheter med strategier for sosiale medier?
Har du som mål å jobbe i et internasjonalt miljø, som i økende grad påvirkes av Asias og Kinas økonomiske makt?
Da er Double Degree in International Marketing of Innovation-programmet ved TSM noe for deg.
Hva å forvente?
Master i internasjonal markedsføring av innovasjon er en heltid dobbel grad over to år, helt undervist på engelsk og designet for internasjonale og franske universitetsutdannede.
Dette er en unik mulighet for studenter til å tilegne seg en internasjonalt anerkjent dobbelt mastergrad (120 studiepoeng) og studere innen fullt flerkulturelle Euro-asiatiske grupper ved et kinesisk, thailandsk eller tysk toppuniversitet.
Oppnå to grader på fire semestre!
Disse to gradene er det riktige valget for studenter som tar sikte på å jobbe i et internasjonalt miljø, som i økende grad påvirkes av Asia og Kinas økonomiske makt.
Studenter som melder seg på dette internasjonale markedsføringsprogrammet fullfører det første semesteret i Frankrike ved TSM. I følge deres valgte spor tilbringer de andre og tredje semester ved et kjent asiatisk eller tysk universitet.
- For det asiatiske sporet kan de velge mellom Open University of Hong Kong, Tongji University i Shanghai eller Assumption University i Bangkok.
- For det tyske sporet studerer de ved Ingolstadt School of Management.
Når du har fullført dobbeltgraden, vil du kunne:
- Design og styr innovasjon
- Inkluder forbrukere i prosessen med åpen innovasjon og co-creation
- Utvikle internasjonal digital markedsføring og eCRM-strategier
- Administrer kommunikasjonsstrategier for digitale og sosiale medier
- Bruk data mining teknikker til Big Data
- Bruk viktige ytelsesindikatorer (KPIer) for å optimalisere beslutningstaking og fortjeneste
Student sitater
«TSM tilbyr teoretiske og mer praktiske kurs, for eksempel gruppeprosjekter med internasjonale studenter for å hjelpe virkelige bedrifter med å løse spesifikke problematikker. Disse utvekslingene med internasjonale studenter og fagfolk er en del av mine beste minner. Jeg likte spesielt kombinasjonen av ulike undervisningsmetoder i Frankrike og Tyskland med konstant støtte fra både lærere og elever. »
Camille Delpech - Double Degree - German Track med WFI Ingolstadt School of Management
Global Junior Manager hos Henkel for Schwarzkopf Professional (Tyskland). 2023
video
Opptak
Læreplan
Semester 1
Toulouse School of Management
- UE 01 - Internasjonal strategisk markedsføring, markedsanalyser og planlegging
- UE 02 - Digital markedsføring og forbrukeratferd i den digitale verden
- UE 03 - Innovasjonsledelse
- - Customer Engagement Management og Co-Creation
- - Teknologiakseptledelse
- UE 04 - Customer Relationship Management & Sustainable Marketing
- UE 05 - Business Research Methodology
- UE 06 - Company Missions-International Study Tour
- UE 07 - Språk (engelsk for det asiatiske sporet eller tysk for det tyske sporet) Sammenligning asiatisk/europeisk kultur
- UE 08 - Workshops for faglig utvikling
Semester 2 og 3
Asiatisk spor
- Hong Kong – Det åpne universitetet i Hong Kong – Master of Business Administration (MBAF) mai – desember
- UE 01 - Strategisk ledelse ELLER Strategi
- UE 02 - Applied Business Project
- UE 03 - Globalt fordypningsprogram
- UE 04 - Internasjonal ledelsesstrategi
- UE 05 - Internasjonal markedsføringsstrategi
- UE 06 - Strategiske spørsmål for ledelse i Asia-Stillehavsregionen
- Shanghai - Tongji University Shanghai - Master of Science (MSc) Teknologiøkonomi og ledelse mars - januar
- UE 01 - Kinesisk som fremmedspråk
- UE 02 - Forretningsforhandlinger i Kina
- UE 03 - Survey of China - Chinese Culture
- UE 04 - Strategisk ledelse og entreprenørskap
- UE 05 - Avansert administrasjon
- UE 06 - Big Data Analytics
- UE 07 - Ledelsesøkonomi i Kina
- UE 08 - Akademiske normer for masteroppgaven
- UE 09 - Akademiske forelesninger for masteroppgaven
- Thailand - Assumption University Bangkok - Master of Business Administration (MBA) mai - desember
- UE 01 - Introduksjon til kvantitative analyser
- UE 02 - Introduksjon til styringsinformasjonssystemer
- UE 03 - Organisasjonsatferd
- UE 04 - International Business Management
- UE 05 - International Marketing Management
- UE 06 - Lederregnskap
- UE 07 - Ledelsesøkonomi
- UE 08 - Økonomistyring
- UE 09 - Driftsledelse
- UE 10 - Strategisk ledelse
Tysk spor
- Ingolstadt - Ingolstadt School of Management - MSc Betriebswirtschaft april - august
- UE 01 - Innovasjon og kreativitet
- UE 02 - Return on Service Management
- UE 03 - Avansert forretningsetikk (obligatorisk etikkklasse)
- UE 04 - Valgfag 1 å velge ved KU
- UE 05 - Valgfag 2 å velge ved KU
- UE 06 - Service Management
- UE 07 - Pris- og produktstyring
- UE 08 - Valgfag 3 å velge ved KU
- UE 09 - Valgfag 4 å velge ved KU
- UE 10 - Valgfag 5 å velge ved KU
- UE 11 - Valgfag 6 å velge ved KU
Semester 4
februar - september
- UE 9 - Bedriftspraksis (6 måneder) i Asia, Tyskland, Frankrike eller andre steder*
- UE 10 - Masteroppgave
Galleri
Karrieremuligheter
Karriere
Denne graden gir studentene ferdighetene til å utføre følgende roller:
- Produktsjef
- eCRM Manager
- Digital Marketing Manager
- Fellesskapssjef
- Forretningsutvikler
Nyutdannede av dette programmet kan også gjennomføre en Ph.D. i markedsføring .