Executive Master i interaktiv design: virtuell og utvidet virkelighet
w.academy
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Italiensk
Studieformat
Blandet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Hvem vet hvordan man gjør, lærer.
w.academy leier Academy gren av Sida (www.mastersida.com) spesialisert i tilbudet av Masters og Executive Masters som i nær fremtid vil integrere w.academy plattformen med metoder, tilnærminger, produkter og løsninger for en Digital Business Skole.
Oppdraget til w.academy er å gjøre tilgjengelig for studenter, ledere, selskaper og offentlige organer en komplett tjeneste for utdanningsaktiviteter gjennom oppfriskning og spesialisering utdanningskurs, Executive Masters og University Masters og Full Masters.
Opplæringen tilbys i alle modaliteter: fra klasserommet i nærvær til virtuell virkelighet, fra live streaming til fjernkontroll, fra veiledning til coaching, ved hjelp av de mest egnede undervisningsmetodene, inkludert rollespill, omvendt klasserom, samarbeidende læring, jevnaldrende opp til laboratoriet.
Garantien for merverdi oppnås gjennom blandet opplæring, strukturert og leveres takket være digital på en skreddersydd måte på eleven.
Hvorfor velge Virtual Reality og Augmented Reality
Betydningen av fordypende teknologier for fagpersoner og selskaper. I nyere tid revolusjonerer Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) forretningsmodeller og genererer en dyp endring.
Hvis den første tar sikte på aktiv involvering, og bringer brukeren inn i en abstrakt, men likevel veldig reell dimensjon, smelter den andre sammen teknologi og virkelighet ved å introdusere virtuelle elementer og informasjon i brukerens miljø.
Begge teknologiene utvikler seg raskt, og takket være deres applikasjon går bedriftene inn i det som har blitt kalt den tredje æraen innen IT, og de trenger fagpersoner som vet hvordan de skal håndtere disse teknologiene.
"I dag er vi i et historisk øyeblikk der vi kan lære å lage apper uten å ha appbutikken", sier Andrea Giansanti, koordinator for den utøvende mesteren, så vi må forutse tidene og tilegne oss både tekniske og teoretiske ferdigheter for å vite hva var faktum og hva er riktig praksis å anvende, slik at en serie nye scenarier kan bygges. For øyeblikket er de fremdeles nisje fordi diffusjonen av hodetelefoner ennå ikke er så utbredt. Retningen er å gå videre mot generalisering av ferdigheter og oppdage eksistensen av mer programvare og deretter vite hvordan man kan integrere dem i de forskjellige teknologiene.