Executive Master i markedsføring og salg - EMMS
SDA Bocconi
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Milan, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
13 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 39 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
11 Mar 2024
* betales i fire rater
Introduksjon
Få mer juice fra talentet ditt
Fire forskjellige byer – Milano, Barcelona, Roma, Madrid – for et unikt og spesialisert deltidsstudium i markedsføring og salg, inkludert digital markedsføring, administrasjon av sosiale medier, big data og CRM. Dette er Executive Master in Marketing & Sales (EMMS) av SDA Bocconi og Esade , som går over 13 måneder og undervises utelukkende på engelsk. Det utøvende formatet til programmet betyr at tradisjonelle klasser kombineres med fjernundervisningsøkter, slik at du kan jobbe og studere samtidig og sette ut i praksis det du lærer gjennom et forretningsprosjekt.
Hvorfor velge oss?
- Bli en del av 2 topp handelshøyskoler
- Opplev to topprangerte skoler – SDA Bocconi og Esade – med forbindelser over hele verden
- Studer i 4 dynamiske og innovative byer
- Ligger i Milano, Barcelona, Roma og Madrid, steder som topper noens liste over spennende, innovative handelssentre, er EMMS-smaken utpreget internasjonal, med et snev av middelhavsstil.
- Kombiner læring og praksis
- Den modulære strukturen lar deg ta permisjon fra bedriften din i begrensede perioder og bruke den nye innsikten umiddelbart på arbeidsplassen din.
- Et intensivt og allsidig program
- Opplev en vellykket blandet læringsmodell på deltid, og bland 50 % fjernundervisningsøkter med 50 % ansikt-til-ansikt økter.
- Et nettverk som er to ganger større
- EMMS-deltakere utvikler et internasjonalt profesjonelt nettverk uten sidestykke - som Alumni fra to prestisjetunge internasjonale Business Schools, forbedrer de sin verdensomspennende rekkevidde.
Ideelle studenter
Hvem er det til?
Den ideelle kandidaten har etablert yrkeserfaring på seniornivå i b2b- og b2c-selskaper eller er en gründer som ønsker å utvide horisonten innen markedsføring og salg og ta neste steg i karrieren.
Den ideelle kandidaten bør også ha et sterkt ønske om å:
- Vær en leder med et verktøybelte av brede perspektiver.
- Ta et sprang fremover inn i en global kontekst med et åpent sinn.
- Gi drivstoff til deres karriere og lederutdanning.
- Bli en del av et nettverk av topprangerte skoler med verdensomspennende forbindelser
Opptak
Stipend og finansiering
Hvert år er flere stipender og fritak for undervisning tilgjengelig for fremragende kandidater, takket være den pågående støtten fra selskaper, andre organisasjoner, samt våre alumner og nåværende studenter.
Læreplan
Program
16 kurs og 4 ansikt-til-ansikt workshops fordelt på 7 deltidsmoduler. Her er tallene til et program som utforsker alle aspekter av markedsføring og salg, inkludert Digital Business & 360° Communication, Big Data Analysis, Social Media Marketing og CRM og Business Intelligence. Kursene er byggesteinene for din EMMS-opplevelse, og de gir et felles språk for alle deltakerne. Videre vil du i workshopene få muligheten til å ta opp spesielle problemstillinger fra et nytt perspektiv. Til slutt, med feltprosjekter, vil du sette det du har lært ut i livet.
Struktur: 18. utgave, fra 11. mars 2024 til april 2025
Modul 1 - Milano-modul på SDA Bocconi Campus
- Markedsføringsledelse
- Kanal- og detaljstyring
- Workshop: Forbruksinnovasjon.
Modul 2 - Barcelona-modul på Esade Campus
- Markedsundersøkelse
- International Marketing Management
- Markedsføringsanalyse i Big Data-æraen
- Workshop: Lede og administrere mennesker
Modul 3 - Madrid-modul på Esade Campus
- Økonomi for markedsføring og salg
- Merkevareledelse
- Bærekraftig markedsføring
- F2F Workshop fra Blockchain til Metaverse.
Modul 4 - Milano-modul på SDA Bocconi Campus
- Digital markedsføring og integrert kommunikasjon
- Salgsledelse
- Strategisk Markedsføring
Modul 5 - Barcelona-modul på Esade Campus
- Markedsføring i sosiale medier
- Salgsledelse 2
- CRM og AI for markedsførere og selgere
- Lansering av feltprosjekt ( SDA Bocconi og Esade)
Modulo 6 - Roma-modul på SDA Bocconi Campus
- Markedsføring Kreativitet og innovasjon
- Prisstrategi og styring
- Feltprosjekt
Modulo 7 - Barcelona-modul på Esade Campus
- F2F Workshop: Forhandlingsferdigheter
- F2F Workshop: Kommunikasjon og offentlige taler
- Feltprosjektpresentasjon
Individuell Executive Coaching
EMMS gir individuell vurdering og utvikling av profesjonelle kompetanser og salgsferdigheter slik at hver deltaker vil utvikle en plan for å forbedre sin profesjonelle profil. Applikasjonene som brukes er Predictive Index, PRO og SSAT levert av PI Worldwide. De kombinerer tester og personlig veiledning utført av Prímula Asesores.
Feltprosjekter
Det forventes at du utfører et forretningsprosjekt for et selskap, som representerer en praktisk, virkelig anvendelse av ferdigheter og kunnskap oppnådd i klasserommet.
En vellykket blandet læringsmodell
Moduler og eksamener på campus tar opptil 32 virkedager og 4 lørdag morgen og er delt mellom Italia og Spania. Totalt sett er 50 % av Executive Master i markedsføring og salg øktene ansikt til ansikt og 50 % er i fjernundervisning.
Rangeringer
- 1. europeiske B-skoler Bloomberg Businessweek
- 5. europeiske B-skoler Financial Times
- 1. Overall Satisfaction (WW) Global MBA-rangering Financial Times
Financial Times
- #5 European B-School Rankings 2023
- #3 EU - #6 WW Global MBA-rangeringer 2023
- #3 EU Return on Investment Global MBA-rangeringer 2023
- #2 WW Miljøpåvirkning Global MBA-rangering 2023
- #7 EU - #9 WW Custom Education Rankings 2023
- #13 EU - #14 WW Executive Education Open Rankings 2023
- #8 EU - #10 WW Executive Education kombinert Rankings 2023
- #13 EU - #21 WW Executive MBA-rangering 2023
Økonomen
- #2 EU MBA-rangering på heltid 2022
- #13 WW MBA-rangering på heltid 2022
- #3 EU for fakultetskvalitet MBA-rangering på heltid 2022
QS - Topp MBA
- #10 EU QS Global MBA Rankings 2024 – Europa
- #21 WW QS Global MBA-rangering 2024
- #1 WW Return on Investment QS Global MBA Rankings 2024
- #8 WW QS Executive MBA-rangeringer 2023: Felles programmer
Program undervisningsavgift
Akkrediteringer
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.