Introduksjon
Den økende etterspørselen etter fagfolk innen bedriftens image og identitet tjener to årsaker.
På den ene siden behovet for å kommunisere på en effektiv, organisert og gjennomsiktig måte overfor dets eksterne og interne målgrupper; og på den annen side fremveksten av nye former for kommunikasjon, nye kanaler og støtter takket være informasjons- og kommunikasjonsteknologi. Av den grunn krever den økende betydningen av kommunikasjon i organisasjoner spesifikk opplæring på dette området. I tillegg gjør den stadige fornyelsen innen virksomhetsidentitet og image det avgjørende for fagfolk å oppdatere kunnskapen sin, så vel som å lette kontakten deres med strukturelle, metodologiske og tekniske nyvinninger som foregår i det profesjonelle feltet.
Global Master i bedrift og digital kommunikasjon er designet for å trene fagfolk i forretningskommunikasjon, som samler kunnskap på en integrert måte, for å gi organisasjonene en ryddig og sammenhengende kommunikasjon.viktige punkterRangering Verden I følge El Mundos “250 Best Masters” EAE Master i Corporate Communication Management den beste mastergraden innen kommunikasjon som undervises i Spania.
Eduniversal Rangering EAE Master i bedriftskommunikasjonsledelse er uthevet blant de 35 beste mestrene i Europa innen kommunikasjon (“Top 200 Best Masters in Communications Regional Ranking”) i henhold til “Eduniversal Best Masters Ranking Worldwide 2015-2016” rangering. Med disse resultatene har EAE Master i bedriftskommunikasjonsledelse vært blant de beste i 10 år.
Kommunikasjon 360 boligprogram I løpet av boligperioden, som vil finne sted mellom Barcelona og Madrid, vil studenten motta masterklasser av eksperter innen sektorkommunikasjon innen forskjellige kommunikasjonsområder, workshops relatert til emnene, samt besøk av interesse relatert til forretningskommunikasjon .
EAE er medlem av de viktigste kommunikasjonsforeningene i Spania Blant disse er: DIRCOM , ADECEC, CORPORATE EXCELLENCE, AM og AEA. Takket være disse avtalene, gleder programdeltakerne seg over fordelene som foreningene tilbyr.
Internasjonalt anerkjent metodikk Metodikken for EAE Hybrid Learning-programmer var en semifinalist i de prestisjetunge Reimagine 2015 Teaching Innovation Awards, organisert av Wharton, handelshøyskolen ved University of Pennsylvania (U-Penn).
Kloster av store selskaper En av de store differensierende faktorene for denne mastergraden sammenlignet med andre er at alle lærerne er førstelinjeprofesjonelle, som for tiden er aktive i toppnivåbedrifter og institusjoner. Til daglig leder de nasjonale, og ofte internasjonale, politikker og handlinger med store konsekvenser, og de verdsetter en uovertruffen profesjonell bakgrunn som de vil dele med studentene.
Kommunikasjonsplan Et av hovedpunktene til mesteren er realiseringen av en kommunikasjonsplan i den siste perioden av programmet. Takket være dette lærer studenten å utvikle en omfattende og levedyktig bedriftskommunikasjonskampanje, eller å adressere kommunikasjonsløsninger i virkelige krisesituasjoner.
Rådgivende råd Mastergradsplanen er utviklet i fellesskap med Advisory Board for Marketing and Communication-området, bestående av 23 fagpersoner fra selskaper som Unilever, Sony, Mango, Nielsen, Nisan, OgilvyOne, Heineken, Endesa, BP, La Caixa eller Dockers, blant andre.Og opptakskravdouble Degree
Personer som fullfører programmet vil få tittelen International Master in Corporate Communication fra EAE Business School eller Rey Juan Carlos University (Madrid Campus).
For å oppnå kvalifikasjoner gitt av universiteter, er det nødvendig å oppfylle kravene som begge institusjoner ber om.
opptaksprosessen
Det grunnleggende målet med opptaksprosessen er å sikre kandidatens egnethed, gjennom profesjonell sutrayektor og faglig læreplan. Alle deltakere skal få mest mulig ut av denne læringsopplevelsen, gjennom en sammenheng der det er mulig å utvikle et langsiktig forhold til klassekamerater, lærere og alumner.
For å starte opptaksprosessen er det nødvendig å fylle ut det tilsvarende skjemaet, slik at kandidatens profil kan evalueres av vår faglige komité. Hvis opptaksoppløsningen gitt av den akademiske komiteen til den internasjonale master i bedriftskommunikasjon er positiv, kan kandidaten formalisere registreringen for denne masteren.Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMPEAE Business School Career Service har ansvaret for å promotere og tjene som et møtepunkt for studenter, studenter, samarbeidende selskaper og andre forretningsgrupper som er interessert i å ansette fagpersoner fra EAE . År etter år hjelper denne tjenesten mange av studentene våre til å starte et profesjonelt forhold; Banco Santander, Novartis, Dia blant andre.
Studentene våre jobber med:Direktører for bedriftskommunikasjon
Direktører for intern kommunikasjon
Direktører for PR i selskaper og andre organisasjoner
Direktører for kommunikasjons- og PR-byråer
Direktører for presse- og kommunikasjonskontorer i nasjonale og internasjonale offentlige administrasjoner
Ledere av produktkommunikasjon i selskaper
Spesialister på samfunnsansvar
Spesialister innen finansiell kommunikasjon
Spesialister for interessentrelasjoner
Konsulenter innen bedriftskommunikasjon
Bildekonsulent
Talsmann for bedrifter og offentlige organerNoen data fra ansettelsesrapporten91% av studentene finner en jobb innen 6 måneder etter fullført mastergrad, og 41% finner en jobb før de fullfører programmet
70% av studentene forbedrer sin profesjonelle situasjon etter endt utdanning
60% øker lønnen etter å ha gått gjennom EAE
6% av EAE studentene starter en bedrift etter endt utdanning