Grand Ecole Program
EDC Paris Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Fransk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
5 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 9 660 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* franske eller EU-studenter per år. € 10.440 per år: internasjonale studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Kursfilosofien vår er å utdanne unge fagpersoner til å bli ledere med en gründerånd gjennom fokus på forretningsutvikling, nyskaping, tverrfaglighet og digital transformasjon.
De viktigste fordelene med programmet
- Det er mulig å studere hele kurset på engelsk eller fransk, fra begynnelsen av året ett.
- Årlige seminarer om personlig utvikling og ledelse.
- Minimum 6 måneders erfaring i utlandet; 12 måneder i gjennomsnitt; 100 partneruniversiteter spredt over alle 5 kontinenter.
- 1 dobbeltgrad i fellesskap tildelt en ingeniørfagskole for fordypningen: “E-Business and digital transformation”.
- 20 muligheter for doble grader i Frankrike eller i utlandet med prestisjetunge universiteter som McGill i Canada.
- Lærlingplass er kjernen i vår forretningsmodell med nesten 40% av studentene våre som studerer en spesialisering innen blokkering.
- 93% av studentene våre signerer sin første faste kontrakt innen to måneder etter å ha oppnådd graden.
Opptak
Læreplan
Curriculum
Grande Ecole -programmet Grande Ecole (mastergrad) - 3 viktige perioder
1. og 2. år: ledelsen
Beherske de grunnleggende prinsippene for ledelsesvitenskap i en fransk eller internasjonal kontekst (regnskap, finans, markedsføring, salg, menneskelige ressurser), få en god kunnskap om den digitale verden (koding, digitalt entreprenørskap) og humaniora (geopolitikk, design) for å lar deg effektivt samhandle med andre fra forskjellige bakgrunner og fagfelt (ingeniører, designere, dataingeniører)
3. år: integrerende ledelse
Få et 360 ° -bilde av ledelse og interaksjoner mellom de forskjellige ledelsesfeltene gjennom en forståelse av virkningen av den digitale transformasjonen på selskapets samlede ytelse (strategi, økonomistyring, digital transformasjon, etc.)
4. og 5. år: spesialisering
Velg en spesialisering, ut av 11, for å øke din ansettbarhet og starte din karriere riktig
- Entreprenørskap og innovasjon
- Entreprenørskap og innovasjon (på engelsk)
- Internasjonal virksomhet (på engelsk)
- Bedriftsøkonomi (Arbeidsstudie)
- Corporate Finance (på engelsk)
- Revisjon og kontroll (arbeidsstudie)
- Merkemarkedsføring (på engelsk)
- Markedsføring Digital (Arbeidsstudie)
- E-Business og Digital Transformation (Work-study)
- Forretningsutvikling og nøkkelkontostyring (Arbeidsstudie)
- Data Science & Business Analyse (Arbeidsstudie)
6 spesialiseringsområder for øyeblikket
Entreprenørskap og innovasjon (fransk, heltid)
- Opprette eller overta en virksomhet
- Administrer et innovativt eller digitalt transformasjonsprosjekt
- Få sterke lederegenskaper
- Ha en strategisk visjon mens du er ansvarlig for den operative siden av virksomheten for å føre tilsyn med forretningsutviklingen til et selskap
Entreprenørskap og innovasjon (full-engelsk)
- Å orientere sitt faglige prosjekt gjennom valg av spesialisering Major.
- Å forberede våre fremtidige ledere til å lykkes i et dynamisk og sammensatt forretningsmiljø som krever entreprenørskapsledelse, innovativitet og samfunnsansvar.
- Å tilegne seg solide lederegenskaper og lære å implementere kreative strategier.
- Å bruke praktiske verktøy som er viktige for et selskap for å bygge et innovativt prosjekt og mestre all kunnskapen for å hjelpe selskaper inn i nye markeder.
Internasjonal virksomhet (full-engelsk)
- Å orientere sitt faglige prosjekt gjennom valg av spesialisering Major.
- Å fokusere på internasjonale virksomhetssektorer, spesielt innen logistikk og innkjøp.
- For å forstå mekanismene til internasjonale institusjoner og globale virksomhetsspørsmål.
- For å mestre internasjonale logistikk og økonomiske strømmer
Revisjons- og kontrollstyring (på engelsk)
- Å orientere sitt faglige prosjekt gjennom valg av spesialisering Major.
- For å få tilgang til yrker som jobber med tall, og forfølge en karriere i finansinstitusjoner eller i funksjoner som arbeider med økonomiske problemer i selskapet og i utlandet
- Å gjøre vurderinger med tanke på å forbedre ytelsen
- Å gi støtte i utvikling og styring av risikoer
Markedsføringsledelse (full-engelsk)
- Å orientere sitt faglige prosjekt gjennom valg av spesialiseringsfag.
- Å tilegne seg de nødvendige ferdighetene for å bygge markedsførings- og kommunikasjonsstrategier, inkludert den digitale sektoren
- Å administrere merkevarestrategier og deres design
- Å implementere og distribuere digital markedsføring
E-Business and Digital Transformation (French, Work-study)
- Å orientere sitt faglige prosjekt gjennom valg av spesialisering Major.
- Å tilegne seg lederegenskaper i den digitale sektoren
- For å lære hvordan du bruker alle digitale spaker for å generere økonomisk aktivitet i den digitale sektoren
- For å få tilgang til høynivåstillinger i den digitale sektoren
Programresultat
Viktige programmål er:
- Å tilby generell lederutdanning ved å integrere etisk drevet atferd og et internasjonalt perspektiv.
- Å opprettholde en nøkkelrolle for gründeropplevelse (både fra et gründer- og intrapreneurielt synspunkt).
- For å gi profesjonell erfaring gjennom en portefølje av fordypninger og mange arbeidsplasser, prosjektbasert læring og til og med læretid eller entreprenørprosjektcoaching (Student Entrepreneurship Track) for noen av dem.
- For å oppmuntre til tverrfaglighet og dobbel kompetanse.