Interaktiv mediepraksis MA
University of Westminster
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 17 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* internasjonalt - Storbritannia/EU: £ 10 000 (avgifter per studieår)
Masters Online Open Day - 28. februar 12-13.30 GMT
For å lære mer om å studere for en doktorgrad ved University of Westminster , bli med på vår online åpne dag. Snakk med kursledere og nåværende studenter på nett, og få råd om opptak. Følg linken for mer informasjon og for å be
Introduksjon
Kursoppsummering
Dette spennende nye tverrfaglige masterprogrammet er fullt utformet for å gjenspeile behovene til samtidige interaktive medieindustrier, og bringe sammen kreativ teknologi, interaktivitet og designpraksis innenfor digitale kulturer med brukeren i tankene.
Interactive Media Practice kombinerer et bredt spekter av digitale kreative teknologier som først og fremst kombinerer design, teknologi og interaksjon med digitale leseferdigheter, gjennom brukersentrert design for kommersielle utganger til en industristandard.
Interactive Media Practice plasserer brukeren i sentrum av opplevelsen og fokuserer på design og innholdsskaping på områder som mobilapputvikling, wearables, spill, rich media-nettsteder, interaktive guider og installasjoner, oppslukende VR, neste generasjons reklame og virtuelle og augmented reality -systemer, til sosiale medier kraftig eMarketing og entreprenørskap gjennom innovasjonsprotokoll.
Ifølge avdøde administrerende direktør i Apple, Steve Jobs, er appindustrien "verdt flere milliarder pund årlig og sysselsetter rundt 40 000 mennesker, noe som representerer omtrent 10% av den totale audiovisuelle arbeidsstyrken. Sektorer som lyddrevne spill og apper viser en enda større vekst der leverandører som Apple har betalt totalt to milliarder dollar til apper i USA alene ".
Kurset omfavner en hackatonkultur med spesialiserte hacklaboratorier med nydesignede fleksible læringsrom for studenter å samarbeide mer om innovasjonsprotokoller som fremmer kryssbestøvning av nye ideer kreativt. Mange studenter vil jobbe med liveindustriopplysninger så vel som egne prosjekter uavhengig i og utenfor kursklyngene våre. Denne samarbeidende tilnærmingen til læring og forskning fører ofte til vellykkede prosjekter, som er kommersielt levedyktige og raskt får anerkjennelse fra bransjen gjennom vårt show på slutten av året.
Karrieremuligheter
The Interactive Media Practice MA tilbyr et ideelt grunnlag for de som søker arbeid i de digitale mediebransjene, som i økende grad krever folk som kan jobbe med teknologi fra et kreativt perspektiv.
Dette kurset er utviklet for å hjelpe studentene med å oppnå et høyt nivå av ansettelsesevne. Etter å ha fullført kurset har tidligere kandidater fått arbeid i ledende digitale byråer. Noen har kommet videre i sine eksisterende karrierer til lederstillinger eller har grunnlagt egne oppstartsbedrifter, mens andre har utviklet løsninger for frivillige organisasjoner eller har jobbet med statlige prosjekter i Kina. Noen nyutdannede har gått videre til videre studier og praksisbaserte doktorgrader.
- Utvikle etterspurte ferdigheter
Den digitale mediebransjen krever i økende grad folk som kan jobbe med teknologi fra et kreativt perspektiv. Dette kurset vil utstyre deg med ferdighetene til å produsere og utforske fremtidige kreative teknologier. - Lær av eksperter
Du vil bli undervist av høyt ansett bransjeutøvere som vil tilby deg eksepsjonell innsikt og arbeidskunnskap innen feltet, både utfordrende og oppmuntrende din tekniske og kreative teft. - Arbeidsgivere over hele verden
Universitetets Careers and Employability Service har bygget opp et nettverk av over 3000 arbeidsgivere rundt om i verden, og hjelper alle våre studenter med å utforske og få kontakt med spennende muligheter og karrierer.
Bransjekoblinger
Dette kurset drar nytte av koblinger med en rekke organisasjoner, som har inkludert:
- Væpne
- Microsoft
- Mobil UX
- oransje
Jobbroller
Dette kurset vil forberede deg til roller innen:
- Digital transformasjon
- Innovasjonsdesign
- Interaksjonsdesign
- UX design/utvikling
Uteksaminerte arbeidsgivere
Nyutdannede fra dette kurset har fått jobb i organisasjoner inkludert:
- Væpne
- Citibank
- Critical Techworks
- Deloitte
- Inmarsat
Westminster Employability Award
Arbeidsgivere verdsetter nyutdannede som har investert i deres personlige og profesjonelle utvikling – og vår Westminster Employability Award gir deg sjansen til å formelt dokumentere og demonstrere disse aktivitetene og prestasjonene.
Prisen er fleksibel og kan fullføres på din egen tid, og består av et sett med kjerneaktiviteter og valgfrie fritidsaktiviteter.
Aktiviteter kan omfatte å få erfaring gjennom en deltidsjobb eller utplassering, melde seg på en universitetsdrevet ordning – for eksempel veiledning eller undervisning på en skole – eller fullføre nettbaserte øvelser.
Opptak
Læreplan
De følgende modulene er veiledende for hva du skal studere i dette kurset.
Kjernemoduler
- Innovasjon og interaktiv design
- Mobilapper og wearables
- UX design og utvikling
- Hack Lab og kreativ teknologi
- Hovedprosjekt
Opsjonsmoduler
- Semester 1 (en modul fra de som er oppført nedenfor)
- Sosiale medier og e-markedsføring
- Teorier om kommunikasjon
- Politisk kommunikasjonsøkonomi
- Teknologi og kommunikasjonspolitikk
- Semester to (en modul fra de som er oppført nedenfor)
- Oppstartsinkubator og digitalt entreprenørskap
- Forsker på medier og kommunikasjon
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Universitetet er dedikert til å støtte ambisiøse og fremragende studenter, og vi tilbyr en rekke stipendier til kvalifiserte studenter, som dekker hele eller deler av studieavgiftene dine.
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.