Interkulturelle studier for virksomheten
Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Porto, Portugal
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Mål
Masterstudiet i interkulturelle studier for Business åpner nye internasjonale horisonter for studenter. Kurset er godkjent ubetinget for 6 år av den nasjonale byrået for akkreditering A3Es. MA med et høyt spesialiserte lærere, og tilbyr innovative kurs som: kinesisk (mandarin) og arabisk språk og kulturer i forretninger, kultur og utvikling, inter Economic Relations, Entreprenørskap i kultur, interkulturell kommunikasjonsteknologi, samt engelsk, fransk, spanske og tyske kulturer for virksomheten. MA er fullt undervises på engelsk, og dermed gir for økt samarbeid og internasjonal mobilitet. Studentene kan velge en dobbel grad, i kombinasjon med mastergrad i språk og interkulturell ledelse av Université d'Artois, Frankrike. Kurset gir praksisplasser med Incubit - Business Consulting & Entreprenørskap, Høykommissæren for Migrations, National Association of Women Entreprenører, Vida Económica Publishing Group, og flere andre europeiske partnere. Dette MA er en del av Higher Education Network for Interkulturell mekling. Nyutdannede vil også være i stand til å fortsette sine studier på doktorgradsnivå ved universitetene i Vigo og Santiago de Compostela, på grunn av protokoller inngått med disse prestisjetunge spanske universiteter.
Målgruppen består av kandidater fra alle IPP skoler, samt fagfolk fra innen kulturarv, kunst, kommunikasjon realfag, samfunnsfag og humaniora, økonomi, planlegging, språk, litteratur, markedsføring, ledelse, internasjonal handel, lokale og sentraladministrasjonen institusjoner, offentlige og internasjonale relasjoner, turisme, hotell management, forleggere og bokhandlere, oversettere og tolker, prosjektledere, sosio-kulturelle meklere, NGO ansatte, lærere, trenere og mentorer.
MA i interkulturelle studier for Business tilbyr indepth opplæring fokusert på næringslivet, for å utvikle praktiske, analytiske og kritiske ferdigheter for en effektiv kommunikasjon mellom kulturer, lønnsomheten av kunnskap og entreprenørskap innen kultur. Programmet legger frem en innovativ tilnærming til humaniora, i takt med bedriftens arbeidsmarkedet, basert på en tverrfaglig tilnærming og anvendelse av ny teknologi. Nyutdannede vil være i stand til å forstå, bruke og tjene penger på metoder for sammenheng analyse og måling av kulturelle variabler i et bedriftsmiljø. MA vil trene fagfolk i stand til selvstendig, effektiv og integrert ytelse i interkulturelle sammenhenger, i stand til å innføre tiltak for forståelse mellom kulturer i forretningspraksis, i tråd med de nye episentre økonomiske strømmer og deres agenter.
Læringsutbytte å være utviklet av studenter inkluderer forstå forholdet mellom kultur, kommunikasjon og samfunnsøkonomiske og politiske konteksten i næringslivet, vurdere, tilpasse og (trans) lage informasjon som skal formidles, søker multimedieverktøy, velge og implementere differensierte forretningsstrategier basert på ikke-standard kulturell kunnskap, forskning og handler i kulturelt spesialiserte områder. Nyutdannede bør være i stand til å bruke tverrfaglige teknikker og kompetanse til å lette gjennomføringen av internasjonale prosjekter, identifisere og møte behovene til ulike kulturmiljøer, bedre kommunikasjonen mellom bedriftskulturer og håndtere interkulturelle situasjoner effektivt, utnytte integrasjon og vekst, utvikle kulturelt bevisst og bærekraftig forretningsforetak, kjenner lokale skikker, deres muligheter og hindringer for den globale forretningsmiljø, utføre vitenskapelig arbeid med et solid praktisk, teknisk, teoretisk og metodisk grunnlag.
I tråd med en politikk for selvstendig næringsvirksomhet, MA i interkulturelle studier for Business visninger kunnskap om kultur som en lønnsomme felt, uunnværlig for enhver bedrift, både som et verktøy og som en agent i virksomheten og økonomisk vekst. Den sammenlignende studie av kulturer gjør nyutdannede til å tilpasse seg og utvikle seg faglig i ulike arbeids sammenhenger. MA betaler spesiell oppmerksomhet til postkoloniale kulturer og til dagens renn av virksomheten og beslutningstaking sentre til Kina, Maghreb, Midtøsten, Hispano-Amerika, og Samveldet, blant mange andre. Dette MA artikulerer interkulturelle studier med økonomi, kommunikasjon, politikk, historie, ledelse og media kunst, for å skape en faglig profil med økende etterspørsel i næringslivet, publisering, kommunikasjon, kulturadministrasjon og politiske og administrative organisasjoner, på ulike felt og institusjoner innen global sammenheng.
Klassene vil bli konsentrert etter arbeidstid, torsdag og fredag kveld og lørdag morgen. Den siste semester av studiet er helt viet til utarbeidelsen av avhandlingen eller kurs prosjekt eller profesjonell internship.
Eiere
Kommunikasjon; Kulturell planlegging; Markedsføring og reklame; Internasjonal ledelse og handel; Lokal og sentral makt; Offentlige og internasjonale relasjoner; Turisme; Hotell og gjestfrihet ledelse, Forlag, Bokhandel, Oversettelse; International prosjektledelse, Sosiokulturell mekling, frivillige organisasjoner, undervisning og veiledning.
Regime
Etter arbeidstid