Interuniversity Master i mobil kommunikasjon og digitalt innhold
Universidad de Murcia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Murcia, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 280 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* € 3671,32: internasjonale studenter. Dataene som vises på denne siden er ikke offisielle, bare veiledende. For mer informasjon, kontakt sekretariatet for det korresponderende senteret.
Introduksjon
Master-fil
Læringssenter: | Fakultet for kommunikasjon og dokumentasjon |
Type undervisning: | semipresencial |
Språk: | spansk |
varighet: | Ett år |
Studiepoeng: | 60 |
Tittel: | Interuniversity Master i mobil kommunikasjon og digitalt innhold |
Stipend, tilskudd og mobilitet: | Nasjonalt / internasjonalt |
Pris per kreditt: |
|
begrunnelse
Det siste tiåret har den tradisjonelle mediesektoren hatt en perfekt storm der ulike former for krise konvergerer: finansiering, innholdsformater, annonseringsinvesteringer, styringsmodeller, forretningsmodeller, etc. Utviklingen av digitale medier og innhold (online, på dedikerte enheter og / eller mobile enheter) utgjør i denne sammenheng relevante utfordringer for fremtiden for institusjoner (media) og profesjonelle (journalister, annonsører, kommunikatører ...) hvis sosiale relevans er over enhver tvil.
I følge den siste rapporten om informasjonssamfunnet i Spania (2013) har to av tre brukere av informasjon og innhold allerede tilgang til dem via digitale enheter. Nesten halvparten av tiden som den gjennomsnittlige brukeren bruker daglig på innholdskonsum gjør det gjennom mobile digitale skjermer og i 2012 ble Spania EU-landet med den største flåten av avanserte mobile enheter. Paradoksalt nok er perioden med størst etterspørsel etter innhold (nyheter, underholdning, sosial tilkobling) også perioden med størst ubestemmelse av modeller for virksomhet, virksomhet og mediehåndtering.
Kort sagt, alle kommunikasjonsaktører må tilpasse seg det digitale miljøet: bedrifter, profesjonelle, brukere, reklamebyråer, etc. I denne transformasjonsprosessen spiller økosystemet for mobilkommunikasjon en stadig viktigere rolle som en forsterker av prosesser initiert på det konvensjonelle Internett (integrering av innhold og sosiale nettverk, økningen i økonomien til personlig informasjon) og som en motor for spesifikke transformasjoner. (personalisering, geolokalisering, nye distribusjonskanaler, nye forretningsmodeller, etc.).
Endringene hentet fra det digitale miljøet representerer således på den ene siden et enestående forskningsområde og på den andre et spesifikt opplæringsfelt utover de tradisjonelle kommunikasjonsstrukturer og formater som utgjør hoveddelen av tilbudet om gradsopplæring på dette feltet .
Samtidig setter det digitale miljøet, med sin karakteristiske allsidighet og rimelige kostnader, en horisont med stort potensiale for eksperimentering, innovasjon, selvstendig næringsdrivende og entreprenørskap.
kompetanser
I tillegg til de generelle kompetansene til interuniversitetsstudiet i mobil kommunikasjon og digitalt innhold som er spesifisert i den spanske kvalifikasjonsrammen for høyere utdanning, er følgende spesifikke kompetanser for graden (CET):
- Kjenne til og forstå arten, evolusjonen og konteksten til produktive aktører i økosystemet for digitalt innhold.
- Analyser og bruk kontekstuelt særtrekk ved de nye formatene for digitalt innhold, deres forretningsmodeller og distribusjonskanaler, så vel som deres integrasjon med andre formater og plattformer.
- Kjenne til og forstå arten og utviklingen av digitalt innhold i det mobile kommunikasjonsøkosystemet: dets aktører, formater, strukturer og forbruksscenarier.
- Forstå og analysere de nåværende transformasjonene av det strategiske, reklame og merkevarekommunikasjonssystemet som er avledet fra utviklingen av det digitale og mobile miljøet.
- Kjenne til og bruke de teknologiske bidragene fra mobilitet til innovasjon innen digitalt innhold.
- Anta den strategiske verdien av håndtering av personlig informasjon i implementeringen av tjenester tilknyttet digitalt og mobilt innhold, så vel som bruken av dem på forretnings- og kringkastingskontrollmodeller.
- Kjenne og evaluere etablerings- og formidlingsmiljøer (plattformer) for mobilt innhold så vel som verktøyene, prosessene, ressursene og kostnadene som er involvert.
- Differensier og bruker effektivt verktøy og programvare for redigering, etterproduksjon og formidling av digitalt innhold.
- Avgrens, analyser og eksponer med vitenskapelige rigorprosesser, fenomener og tilfeller innen nytt digitalt innhold og mobil kommunikasjon.
- Forstå, evaluere og diskutere relevante erfaringer i utviklingen av prosjekter og tjenester for mobilt digitalt innhold.
Graduate profil
Studenten vil ha spesialisert kunnskap om (a) markedet for digitalt innhold (struktur og transformasjon av innholdsbransjene fra utvikling av digital og mobil kommunikasjon, nye aktører, forretningsmodeller, distribusjonskanaler, nye annonseringsmodeller, regelverk osv.), (b) nye innholdsformater og kreative strategier (transmedia-integrasjon, multiscreen, integrasjon i sosiale nettverk, etc.) og (c) verktøy og teknologier (språk, plattformer og verktøy for å lage digitalt innhold med spesiell oppmerksomhet mot mobile enheter) samt nye teknologier for merverdien av digitalt innhold (geolokalisering, augmented reality, profile management, målrettet annonsering, etc.). Denne profilen muliggjør entreprenørskap i kommunikasjon, integrasjon i digitale medieteam og forskning innen digitalt innhold og kultur.