M.Ed. i læring og undervisning
National Taipei University of Education
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Taipei, Taiwan
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
TWD 45 700 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Ca. per semester
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
M.Ed. I LÆR OG INSTRUKSJON
M.Ed. i Læring og Instruksjon fokuserer på læringsbasert instruksjon, læringsteorier og strategier, mobil læring og læringsvurdering. Internasjonale studenter som har en bachelorgrad eller tilsvarende er velkomne. Alle kursene holdes på engelsk. Ingen TOCFL eller kinesiske tester kreves. Vi mener at undervisning skal være som solsystemet, hvor solen er i sentrum og de ni planetene dreier seg rundt den. På samme måte, i en læringsinstitusjon, bør studenters læring være i sentrum, og undervisningen, vurderingen, læringsmiljøet fungerer i henhold til det. Med denne troen i tankene presenterer vi internasjonale studenter M.Ed. i læring og instruksjon.
Grunnlagt i 1895, er National Taipei University of Education (NTUE) den mest prestisjetunge utdanningsinstitusjonen på lærerutdanning i Taiwan. NTUE grunnla også den første graduate instituttet for læreplan og opplæring i Taiwan. Mange professorer mottar offentlige fond for å gjennomføre forskningsprosjekter om elevernes læring, undervisning og vurdering. Med denne sterke faglige bakgrunnen, har NTUE som mål å starte MA i Læring og Instruksjon i september 2018, fokusert på forskning av læring-sentrert instruksjon. Dette masterprogrammet gleder seg til internasjonale studenter som har en bachelorgrad eller tilsvarende. Undervisningsspråket er engelsk. Studentene trenger ikke å ta TOCFL eller andre kinesiske tester.
Mange professorer mottar offentlige fond for å gjennomføre forskningsprosjekter om elevernes læring, undervisning og vurdering. Med denne sterke faglige bakgrunnen, har NTUE som mål å starte MA i Læring og Instruksjon i september 2018, fokusert på forskning av læring-sentrert instruksjon. Dette masterprogrammet gleder seg til internasjonale studenter som har en bachelorgrad eller tilsvarende. Undervisningsspråket er engelsk. Studentene trenger ikke å ta TOCFL eller andre kinesiske tester.
Kursmål
For å oppnå denne mastergrad, må man fullføre minst 32 studiepoeng kurs, to studiepoeng av praksis og en faglig teknisk rapport. Varigheten er to år. Det er fem kategorier av kurs. Kurs i kategori 1 til 3 er 3 studiepoengskurs.
- Forskningsmetodikk
- Grunnleggende kurs
- Læring og undervisning
- praksis
- Profesjonell teknisk rapport
pensum
Forskningsmetodikk (3 kreditt timer hver)
- Forskningsmetodikk (obligatorisk kurs)
- Avansert utdanningsstatistikk
Core Kurs (obligatorisk kurs, 3 kreditt timer hver)
- Lære teorier og strategier
- Instruktjonsdesign og utvikling
- Læringsvurdering
Læring og instruksjon (3 kreditt timer hver)
- Seminar (obligatorisk, utført med utenlandske professorer)
- Samarbeidslæring
- Teknologi og læringsvitenskap
- Lese teorier og praksis
- Språkoppkjøp og utvikling
- Gjør sans for akademiske tidsskrifter / Publikasjoner i undervisning og læring
- Design for læring
- Kvalitativ forskning med fokus på læring og undervisning
- Handlingsforskning med fokus på læring og undervisning
Praksis (obligatorisk, 2 studiepoeng) Praksisorientert avhandling (obligatorisk, 0 kreditter)
Fakultetstaben:
- Programleder: Nay-Ching Nancy Tyan
Opplæringsbakgrunn: Ph.D., Indiana University-Bloomington
- Professor / Institutt for utdanning: Li-Juing Wu
Opplæringsbakgrunn: Ph.D., University of Bristol, Storbritannia (1995), Besøkslærer Universitetet i Edinburgh (2012), University of Cardiff (2004)
- Professor / Institutt for utdanning: Chih-Chiang Yang
Opplæringsbakgrunn: Ph.D. i anvendt statistikk
- Professor / Institutt for utdanning: Yu-Wen Chang
Utdanning Bakgrunn: 1992 University of Minnesota
- Professor / NTU, Senter for lærerutdanning: Shih-Kuan Hsu
Pedagogisk bakgrunn: Ph.D., University of Illinois i Urbana-Champaign
- Assistent Professor / Graduate School of Curriculum and Instructional Communications Technology: Shin-Ping Tsai
Opplæringsbakgrunn: Ph.D., University of Washington, Seattle, Washington, USA
- Lektor / Institutt for pedagogisk ledelse: Yi-Hwa Liou
Opplæringsbakgrunn: MS / Ph.D. University of Wisconsin-Madison
- Assistent Professor / Institutt for språk og kreativ skriving: Wen-Yun Lin
Opplæringsbakgrunn: Ph.D., University of Arizona. Major: Språk, lesing og kultur.
- Assistent Professor / Institutt for språk og kreativ skriving: Hsin-Yi Lu
Pedagogisk bakgrunn: Ph.D., University of Illinois i Urbana-Champaign
Søknadsinformasjon:
- (2. inntak) Søknadsdato: 9. juli til 10. august
- Søknadsretningslinje: http://exam2.ntue.edu.tw/e_doc/NTUE 2018 Opptaksbrosjyre for internasjonale studenter (1070629) .pdf
- Søknad på nettet: http://enroll.ntue.edu.tw/
Nettsted: http://laintue.ntue.edu.tw
Finn ut mer her.