M.Sc. i industri- og produksjonsingeniør

Generelt

Programbeskrivelse

Industri og Produksjonsteknikk

M.Sc. Studentene må gjennomføre minst 36 kreditt timer i henhold til følgende retningslinjer:

  • Kursarbeid på 18 kreditt timer, inkludert 6 studiepoeng som kjernekurs, 9 studiepoeng som valgfrie kurs og 3 studiepoeng Laboratorie / Prosjektbasert Læringskurs.
  • Oppgavearbeid på 18 studiepoeng

M.Sc. Studentene må bestå seks kurs med tre studiepoeng hver.

kurs

Grunnleggende kurs:

  • IEM 521 - Prosjektplanlegging og ledelse
  • IEM 531 - Operasjonsforskning

Valgfag:

  • Valgfagene er delt inn i fem hovedområder, som illustrert nedenfor. Hvert kurs veier tre kreditt timer. Studentene velger ni kreditt timer valgfrie kurs fra den oppgitte listen. Studentene kan også ved hjelp av sine faglige rådgivere velge valgfag fra andre tverrfaglige kandidatprogrammer.

Industrial Engineering Group Kurs:

  • IEM 501-Global IE 1
  • IEM 511 - Avansert Ergonomi og Human Factors Engineering
  • IEM 512 - Avansert operasjonsledelse
  • IEM 513- Operasjoner og ledelse i prosessindustrien

Business Group Kurs:

  • IEM 522-Strategisk planlegging og ledelse
  • IEM 523 - Samtidig organisatorisk teori og oppførsel
  • IEM 524-teknologi og innovasjonsledelse
  • IEM 525-Regnskap for ingeniører
  • IEM 526-markedsføring for ingeniører

Matematikk og informasjon Gruppekurs:

  • IEM 532 - Anvendt simuleringsmodellering og analyse
  • IEM 533 - Anvendt multivariabel dataanalyse
  • IEM 534 - Avansert myk databehandling
  • IEM 535 - Management Information Systems
  • IEM 536 - Statistisk utforming av eksperimenter

Produksjonssystemer Gruppekurser:

  • IEM 541 - Produksjonssystemteknikk
  • IEM 542 - Metoder for datamaskinstøttet engineering (CAE)
  • IEM 543 - Avanserte produksjonsprosesser

Systemer og tjenester Gruppekurser:

  • IEM 551 - Systemteknikk og analyse
  • IEM 552 - Systemtanking
  • IEM 553 - Total kvalitetsstyring
  • IEM 554 - Business Process Management
  • IEM 555 - Introduksjon og applikasjoner av Petri Nets

Prosjektbasert læringskurs:

Master of Science studenter må delta i et samarbeidsprosjekt, som er basert på selvlæring; Studentene må presentere innovative konsepter og konkurransedyktige løsninger.

  • IEM 701 - Prosjektbasert læring i industriell og systemadministrasjon.

M.Sc. Avhandling:

M.Sc. kandidat skal forberede og forsvare en avhandling basert på høyverdig forskningsarbeid i ett forskningsemne innen industriell og systemadministrasjon.

  • IEM 801- M. Sc. Avhandling

Om instituttet

Introduksjon

Industri- og produksjonsteknikk (IME) -disiplinen er opptatt av utforming, forbedring og installasjon av integrerte systemer av mennesker, materialer, informasjon, utstyr, energi og penger. Disse systemene inkluderer produkter, produksjonsprosesser, produksjonssystemer, servicesystemer, og offentlige enheter og byråer.

IME-avdelingen tilbyr to sammenhengende hovedledere innen industriell og produksjonsteknikk. Industriell ingeniørfag konsentrerer seg om å designe, installere og forbedre prosedyrer og systemer for effektiv og effektiv drift av bedrifter i produksjon, service og regjering. Produksjonsingeniører forvandler råvarer, deler og underenheter til mellomprodukter og sluttprodukter og systemer. Produksjonsteknikk innebærer å designe prosesser for å lage høykvalitets, funksjonelle og økonomiske produkter; utvikle fasiliteter for effektive produksjonssystemer; og benytter avansert produksjonsteknologi. Industri- og produksjonsingeniører samarbeider tett sammen med å designe, planlegge og bruke state-of-the-art teknologi i produksjon av høyeste kvalitetsprodukter samtidig som de sikrer et konkurransedyktig produktivitetsnivå og konkurransedyktig kostnad.

IME-læreplanen gir et bredt grunnlag i alle ingeniørfag og utdybende eksponering mot dagens ideer, modeller og metoder for industriell ingeniørfag samt produksjonsprosesser med vekt på maskinering og produktutvikling. Det inkluderer også den viktige komponenten av humaniora og samfunnsvitenskap for å hjelpe elevene å forstå de samfunnsmessige konsekvensene av deres arbeid.

Dette programmet er valg av personer med kompetanse og interesse for karriere som blander teknologi og mennesker, og for de som ser seg som entreprenører og ledere i deres fremtidige samfunn. Nylig har arbeidsgivere fra transport, lagring og distribusjon, helsetjenester, informasjonssystemer, programvare, anleggsutvikling og rådgivende næringer, samt mange av produksjonssektorene identifisert potensialet og kapasiteten til industri- og produksjonsingeniører og deres signifikante innvirkning på organisasjoner de blir med.

Syn

Visjonen til IME-programmet er å bli nasjonalt og regionalt og internasjonalt anerkjent som leder innen industriell og industriell ingeniørutdanning, for sin faglige kvalitet, overlegne rykte og i aktivt eksperimentelt læringssystem.

Oppdrag

Oppdraget til industri- og produksjonsingeniørprogrammet fra Egypt-Japan University of Science and Technology er å forberede studentene til å være livslang elever og verdsatte borgere og vellykkede entreprenører gjennom sin dyktige praksis i sitt yrke i karriere som design, forskning, forbedring og styring av systemer i produksjons- og serviceorganisasjoner samt statlige enheter og byråer.

Mål

IME-majors forventes å ha følgende studentutfall ved eksamenstidspunktet.

  • Ingeniørfag og grunnkunnskap i matematikk, ingeniørvitenskap, anvendt sannsynlighet, datavitenskap, humaniora og samfunnsvitenskap
  • Evnen til å søke kunnskap om matematikk, vitenskap og ingeniørfag
  • Evnen til å designe og gjennomføre eksperimenter, samt å analysere og tolke data
  • Evnen til å bruke teknikkene, ferdighetene og moderne tekniske verktøyene som er nødvendige for engineering praksis
  • Evnen til å designe, utvikle, implementere og forbedre integrerte systemer som inkluderer mennesker, materialer, informasjon, utstyr, energi og penger
  • Evnen til å designe et system, en komponent eller en prosess for å møte ønsket behov innenfor realistiske begrensninger som økonomisk, miljømessig, sosial, politisk, etisk, helse og sikkerhet, manufacturability og bærekraft
  • De faglige ferdigheter og evner trengte å fungere på tverrfaglige lag og kommunisere effektivt
  • Evnen til å identifisere, formulere og løse tekniske problemer
  • Forståelsen av faglig og etisk ansvar
  • Den brede ingeniørutdanningen er nødvendig for å forstå virkningen av ingeniørløsninger i en global, økonomisk, miljømessig og samfunnsmessig sammenheng
  • Anerkjennelsen av behovet for og evnen til å engasjere seg i livslang læring
  • Evnen til å gi ledelse i multifunksjonelle lag
  • Den intellektuelle kapasiteten var nødvendig for å etablere en bærekraftig virksomhet.
Sist oppdatert May 2019

Om skolen

Realizing the need to offer an alternative to those who wish to have advanced and unique degrees in International Business and Humanities, the F.I.B.H. was established, based on new educational concep ... Les mer

Realizing the need to offer an alternative to those who wish to have advanced and unique degrees in International Business and Humanities, the F.I.B.H. was established, based on new educational concepts in the heart of E-JUST vision, to be a center of cutting-edge education and research, human development and collaboration among academia and industry. Students will be educated and trained by highly qualified and well-experienced staff from Egypt and Japan. Minimér
Alexandria