Graduate School of EducationGraduate School of Education (GSE) ved Nazarbayev University ønsker å bli en innflytelsesrik utdannelse i verdensklasse, og påvirke endring i pedagogisk tenking, politikk og praksis på alle utdanningsnivåer gjennom vitenskapelig forskning, kvalitetsundervisning og overbevisende argument. Gjennom forskning, undervisning og stipend er GSE forpliktet til å arbeide for å forbedre utdanning for alle, og opprettholde en visjon om utdanning som gjør det mulig for enkeltpersoner å maksimere sitt eget potensial, fri fra begrensningene for fattigdom og bakgrunn, innenfor sammenheng med gjensidig forståelse. og global gjensidig avhengighet.
Nazarbayev University"}" />
© Nazarbayev UniversityOm programmetNazarbayev University Graduate School of Education (NU GSE) er stolt av å tilby M.Sc. i pedagogisk ledelsesprogram som inkluderer tre spesialiseringsområder:Skoleopplæring,
Høyere utdanning, og
Inkluderende utdanning.M.Sc. i Education Leadership-programmet er designet for å gi fagutdannede fagpersoner de ferdighetene, kunnskapene og kapasitetene som er nødvendige for å lede for endring i arbeidsinstitusjonene, deres fagmiljøer og det større samfunnet.
Mer spesifikt vil studentene utvikle en grundig forståelse av nasjonale og internasjonale utdanningsspørsmål og debatter som er relevante for deres studieretning, strategier for ledelse og endringsledelse, og metodiske tilnærminger som er egnet for å forske på utdanningsemner som er viktige for både Kasakhstan og andre internasjonale sammenhenger. .Generell informasjonCampus: Nur-Sultan, Kasakhstan
Språk Engelsk
Leveringsmodus: Heltid, på campus
Varighet: 2 årProgramoversiktGrunnleggende kurs:Introduksjon til pedagogisk ledelse
Oppgavsseminar
Akademisk engelsk
Kazakh for profesjonelle formål
Forskningsmetoder
Engelsk for oppgaveskriving
Praktikprosjekt
Arbeidsbasert prosjekt
Pedagogisk kontekst og reform i KasakhstanValgfag (skoleopplæring):Vurdering: Teorier, retningslinjer, praksis
Komparativ og internasjonal utdanning
Ledende flerspråklig utdanning i skolene
Læreplanutvikling og styring
Utdanningspolitisk analyse og utvikling
Skoleforbedring og effektivitetValgfag (høyere utdanning):Reform av ledelse av høyere utdanning i Kasakhstan
Perspektiver på lærerutdanning
Organisasjon og styring i høyere utdanning
Globalisering og høyere utdanning
Forskningsledelse i høyere utdanning
Finansiering av høyere utdanningValgfag (inkluderende utdanning):Endringsledelse for inkluderende utdanning i Kasakhstan
Ledende inkluderende pedagogikk og vurdering
Teorier om inkluderende utdanning
Inkluderende utdanning: politiske perspektiver
Designe og administrere utdanning for talentfulle og talentfulle elever
Psykologi og spesialpedagogiske behovNazarbayev University"}" />
© Nazarbayev UniversityFordeler med M.Sc. i pedagogisk ledelsesprogramVed å kombinere intensive campusøkter med online læringsopplevelser, NUGSE M.Sc. i pedagogisk ledelse gir høy kvalitet, internasjonal standard, forskningsbasert masterstudium som:
NUGSE M.Sc. i utdanningslederskap nyutdannede vil bli medlem av et voksende fellesskap av lærere og lærde i Kasakhstan og andre steder med økt kapasitet til å:Forstå viktige pedagogiske trender, teorier, problemstillinger og debatter for utdanningsreform i nasjonale, regionale og internasjonale sammenhenger.
Analyser politikk for utdanningsreform, deres kontekster og deres betydning på institusjonelt, nasjonalt og internasjonalt nivå.
Bruk programlæring direkte på arbeidet sitt i hjemmeinstitusjonene.
Utforme og gjennomføre et strengt forskningsprosjekt om et viktig nasjonalt utdanningsemne etter eget valg.
Utvikle strategier for å lede og styre endring på arbeidsplassen deres.
Arbeid samarbeid og produktivt i flerspråklige, flerkulturelle sammenhenger.
Delta i faglige og akademiske diskusjoner og debatter om utdanningsreform både i Kasakhstan og i andre internasjonale og nasjonale sammenhenger.InngangskravKandidater som søker på programmet ”Master of Science in Educational Leadership” og ”Master of Arts in Multilingual Education” -programmet forventes å sende inn sine dokumenter elektronisk.
Online-registrering er nå åpen. På grunn av den nåværende situasjonsfristen for innlevering av IELTS / TOEFL-sertifikater forlenges til 10. juni 2020.
Søkere som søker på programmet forventes å ha:En lavere grad (bachelorgrad eller tilsvarende) I løpet av søknadsperioden kan sisteårsstudenter sende inn et offisielt gjeldende utskrift for behandling.
Et minimum CGPA på 2,75 av 4,0 (eller tilsvarende);
Høy grad av engelsk Det absolutte minstekravet for engelskspråklige testrapporter for opptak til programmet er:Totalt IELTS test score på 6,5 (med delpoeng ikke mindre enn 6,0) eller den tilsvarende TOEFL poengsum som lagt ut på ETS nettsted;
Det absolutte minimumskravet for engelskspråklig testrapport for betinget opptak (NUZYP) er en samlet IELTS-testscore på 5,5, med ikke mer enn ett delpoeng på 5,0, eller tilsvarende TOEFL-poengsummer som lagt ut på ETS-nettstedet;
Søkere kan etter opptakskomiteens skjønn fritas for å sende inn rapporten om språkferdighetstest dersom:en av deres tidligere akademiske grader ble opparbeidet i et land med engelsk som språk for offisiell kommunikasjon, akademisk instruksjon og dagligliv;
en grunn- og / eller hovedgrad ble opparbeidet i et program som offisielt ble undervist på engelsk.
1 års arbeidserfaring på et relevant felt Etter inntakskomiteens skjønn kan søkere med mindre enn 1 års arbeidserfaring også vurderes.
Høy motivasjon og en sterk interesse for programmet som skissert i en personlig uttalelse;
To anbefalingsbrev.Sjekkliste for applikasjonspakker:Fyll ut søknadsskjema;
Nasjonal ID (for innbyggerne i Republikken Kasakhstan) og pass (for internasjonale søkere);
Offisielt dokument som bekrefter navneendring (hvis aktuelt);
Bachelor (eller tilsvarende) vitnemål med avskrift; I løpet av søknadsperioden kan studentene i siste år laste opp det offisielle gjeldende transkriptet for behandling.
IELTS eller TOEFL sertifikat som er gyldig fra datoen for innsending av online dokumenter;
Dokument som bekrefter engelsk som undervisningsspråk (bare for søkere som har opparbeidet seg graden på et program som ble undervist på engelsk og ber om fritak fra å sende inn IELTS eller TOEFL). Søkere bør gi et detaljert sertifikat / referanse fra universitetet som angir antall og liste over fag som er fullført på engelsk.
Dokumentert bevis på arbeidserfaring (hvis aktuelt);
Personlig uttalelse (300-500 ord);
To fortrolige anbefalingsbrev skrevet i løpet av de siste 12 månedene (skal leveres av referentene elektronisk eller i papirkopi etter å ha mottatt en e-postforespørsel);
Samtykke til søkerens behandling av personopplysninger (i henhold til malen i søkerens personlige konto).Viktig:
Alle nødvendige dokumenter angitt ovenfor (unntatt anbefalingsbrev) må lastes opp av kandidater til den personlige kontoen innen angitt frist.
Alle innsendte dokumenter skal være på engelsk eller med notarisert engelsk oversettelse.
Innlevering av en komplett søknadspakke garanterer ikke opptak til programmet.
Søkere som er anbefalt for opptak, må fremlegge papirkopier av alle dokumenter som anmodes om av opptaksavdelingen innen et fast tidsrom.
Søkere som oppnådde gradsvitnemål / attester fra utenlandske utdanningsinstitusjoner, må be om at deres offisielle utskrifter sendes direkte til universitetet: 010000, Nur-Sultan, Kabanbay Batyr Ave., 53, Nazarbayev University , Admissions Department.
Standardiserte testrapporter skal sendes av den offisielle testadministratoren direkte til universitetet.
Nazarbayev University institusjonelle koder:TOEFL - 6762Opptakskomiteen holder retten til å invitere til ytterligere intervjuer om nødvendig. De kan finne sted på campus eller av Skype."Som lærere må vi ikke bare nekte å nøye oss med lett konsensus, forenkle, nøytralisere eller oversette; vi må også akseptere og påta oss ansvaret for å 'tenke, snakke og handle' i aporetiske situasjoner .... Mest av alt , må vi engasjere studenter i en søken etter kunnskap som skal ta dem langt utenfor grensene for deres umiddelbare sosiopolitisk-kulturelle kontekster i rom og tid. Vi må oppmuntre dem til å ta risiko ved å lære og oppdage den andre, det ukjente mens å bygge en større følelse av ansvar. " Denise Egéa, NUGSE-professorStrategiske partnereUniversity of Pennsylvania (USA)University of Cambridge (UK)Andre strategiske partnere ved Nazarbayev UniversityDuke University, Fuqua School of Business (USA)National University of Singapore, Lee Kuan Yew School of Public Policy (Singapore)Colorado School of Mines (USA)University of Wisconsin-Madison (USA)University of Pittsburgh Medical Center (USA)Lawrence Berkeley National Laboratory (USA)Oak Ridge Associated Universities (USA)