MA Kreativ retning for motemedier
Conde Nast College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 29 950 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
30 Sep 2024
* £24 950 (Storbritannia) | £29 950 (Ikke-UK) inkludert mva
Bli med oss for online informasjonsarrangementer
Se tilgjengelige datoer
Introduksjon
Vår MA Creative Direction for Fashion Media er et eksepsjonelt, bransjesentrert program som avslører de fascinerende rikene av visuell historiefortelling, mediemerkevarebygging og multimedieproduksjon. Med rot i det enorme reservoaret av kunnskap og ekspertise som Condé Nast har, presenterer dette programmet en spennende blanding av strukturert akademisk instruksjon, praktiske tekniske workshops, selvdrevet forskning og berikende mesterklasser tilrettelagt av anerkjente industripionerer. Sammen fører disse elementene studentene på en transformativ reise gjennom de kreative, kommersielle og kritiske dimensjonene til motemedier på tvers av trykte, digitale og erfaringsbaserte plattformer.
Ligger innenfor høgskolens postgraduate Fashion Media-portefølje, som også inkluderer masterprogrammer i motestyling, motemediestrategi og motejournalistikk, ved å følge vår MA Creative Direction for Fashion Media vil du dele noen underviste økter og prosjekter med dine kolleger i andre motemedier masterutdanninger. Denne samarbeidstilnærmingen sikrer at du får en helhetlig og dynamisk forståelse av motemedieindustrien.
I kjernen er dette programmet et startskudd for deg å utvikle deg til en dyktig utøver innen ditt valgte felt innen motemedier. Den er konstruert for å pleie essensielle overførbare ferdigheter innen kommunikasjon, kritisk tenkning, reflekterende analyse og ekspertprosjektledelse, og dermed gi deg mulighet til å innovere og strekke grensene som motefortellere, mediebransjeledere eller visjonære innen visuell kommunikasjon.
Spesielt kan Condé Nast College skryte av uovertruffen tilgang til industriarmaturer, inkludert redaksjons- og forretningsteamene bak ikoniske publikasjoner som Vogue, GQ, Glamour, Tatler, House & Garden, World of Interiors og WIRED. Denne unike fordelen lar oss kombinere akademisk strenghet med enestående bransjeforbindelser, og skape et pedagogisk miljø som ingen andre.
Condé Nast College of Fashion & Design står som en hjørnestein i bransjeforberedelse. Dette programmets endelige mål er å sømløst bygge bro over gapet mellom akademia og profesjonell sysselsetting, veve teori og akademisk studie inn i stoffet i industripraksis. Som student på dette kurset vil du bli fordypet i virkelige industriscenarier, og utruste deg til kontinuerlig å heve kunnskapen din og forståelsen din, og dyrke nye ferdigheter til et eksemplarisk nivå etter endt utdanning. Du vil også bli tilbudt en gylden mulighet til å delta i en fire ukers oppslukende arbeidserfaring som en viktig del av din faglige utviklingsreise i løpet av programmet.
Programresultat
Hensikten med programmet er å gi deg muligheter til å bli en effektiv utøver innen ditt valgte felt innen motemedier. Programmet har som mål å utvikle viktige overførbare ferdigheter innen kommunikasjon, kritisk tenking, reflasjon samt prosjektledelse i å forberede deg til å innovere og skyve grensene som en moteforteller, medieforretningsleder eller visuell formidler.
Karrieremuligheter
Med vår unike tilgang til moteindustrien forbereder høgskolen studentene for ansettelse gjennom levende industriprosjekter og arbeidsplasser og gir ekspertrådgivning i karrieren til studenter og nyutdannede.
De siste årene har den teknologiske utviklingen drevet nye muligheter i sektoren, og det er ikke lenger et så distinkt skille mellom motemedier og motehandel. Fjerningen av disse grensene har utvidet omfanget av karrierer tilgjengelig.
Fagfolk i motemedier beveger seg nå sømløst mellom roller i magasiner og stillinger hos store motemerker og forhandlere, noe som gjør fokuset til MA Creative Direction for Fashion Media relevant for et stadig bredere spekter av jobbmuligheter. Innenfor motemedier spesifikt er kurset egnet for de som ønsker å forfølge karrierer som:
- Art Directors
- Kreative direktører
- Grafiske designere
I løpet av kurset vil studentene undersøke rollene skissert i magasinmasthoder og de økende rollene i digitale medier.
Galleri
Læreplan
Kursstruktur
Studiet er bygget opp som fire 10-ukers terminer. De tre første undervises og det siste semesteret er dedikert til selvstendig studie for å fullføre de endelige prosjektene og en avhandling. Programstrukturen består av moduler som deles på tvers av alle medieprogrammer som fokuserer på forskningsferdigheter og bygging av kritisk bevissthet om aktuelle problemstillinger samt utviklingen i mote- og medieindustrien sammen med programspesifikke moduler som gjør deg i stand til å tilegne deg tekniske og praktiske ferdigheter tilpasset. med karrieremålene dine.
MA Creative Direction for Fashion Media-programmet er et svært praktisk alternativ som lar studentene utvikle sine eksisterende visuelle kommunikasjonsferdigheter med fokus på mote. Det passer for de med kreative grader og sterke porteføljer innen områder som fotografi, kunst, visuell kommunikasjon eller grafisk design. Du forventes å ha eksisterende ferdigheter innenfor ditt foretrukne kreative felt, og kurset vil gi muligheter til å ta disse ferdighetene i bruk. Moduler på programmet er:
Kritisk forskning: Forstå publikum
Hensikten med denne modulen er å gi deg en oversikt over spekteret av forskningsmetoder, tilnærminger og verktøy som er avgjørende for å utvikle innsikt i publikum. Modulen vil dekke forskningsfilosofi, etikk, primære og sekundære forskningsmetoder, hvordan analysere, vurdere og formidle forskningsresultater. Modulen vil vurdere forskning i en rekke sammenhenger som er relevante for medieindustrien og gjøre deg i stand til å forstå forholdet mellom teori og praksis.
Fashion Media Futures
For at motemedier skal holde seg smidige, er det viktig at bedrifter, merkevarer, publikasjoner og faktisk enkeltpersoner er klar over problemstillingene og mulighetene som er relevante for bransjen nå og i nær så vel som fjern fremtid. Som en del av dette vil du bli introdusert for ferdigheter for å evaluere hvordan samfunnsmessig, teknologisk, politisk og økonomisk endring og hvordan disse påvirker motemedier. I team bestående av studenter fra ulike medieprogrammer vil studentene i samarbeid reagere på nye trender og skape nye løsninger som utnytter dette.
Multimedieproduksjon
Dette er en ferdighetsbasert modul for å gi deg muligheter for utvikling av praktiske produksjonsferdigheter innen områder som fotografering, bilderedigering, printoppsett og grafisk design for mote. Du vil utvikle en digital design og multi-media kommunikasjonsevner på tvers av ulike medier. Modulen tar sikte på å forberede deg for videre prosjektarbeid på senere moduler og sikre at dine tekniske og designmessige ferdigheter utvikles til et nivå som er egnet for å produsere arbeid på nivå 7.
Visuell kultur og kreativ retning for mote
Etter å ha lært kreative og tekniske ferdigheter som er relevante for kreativ retning i semester 2, lar denne enheten deg bruke disse ferdighetene i en mer profesjonell kontekst mens du undersøker nøkkelaspekter ved visuell kultur og utforsker hva som inspirerer til innovasjon i kreativ retning. Balansen mellom kreativitet og kommersielle hensyn vil bli betraktet som en del av moderne praksis i en kreativ retning.
Avsluttende masterprosjekt
I løpet av denne modulen vil du skape et praktisk resultat tilpasset din programspesialisering og identifiserte karrierefokus. Du kan tilnærme deg dette som en mulighet til å lage en portefølje med arbeid, starte et levende eller simulert industriprosjekt eller ta en gründertilnærming ved å lage et prosjekt som du kan fortsette å forfølge etter endt grad.
En skriftlig oppgave vil underbygge det praktiske elementet, slik at du kan identifisere en klar sammenheng mellom akademisk teori så vel som vitenskapelig forskning og genuin industripraksis. Målet er å konsolidere og styrke tidligere læring på programmet og gir mulighet til å utvikle et individuelt forskningsforslag innen ethvert interesseområde som er relevant for innholdet i programmet.
Dette prosjektet tar sikte på å gi deg en mulighet til å utføre levende forskning i et emne av interesse for deg, utvikle ferdigheter i prosjektledelse og engasjere seg i profesjonell utviklingsplanlegging. Du vil bli oppfordret til å sikre deg 4 ukers relevant arbeidserfaring som en del av din faglige utvikling.
Hvem underviser ved Condé Nast College of Fashion?
Johannes Reponen, spesialist i kommunikasjon, media og skriving, er programdirektør for vårt MA Fashion Media Practice-kurs. Han har tidligere ledet MA-grader ved London College of Fashion, skriver for en rekke mote- og designpublikasjoner og jobber med internasjonale kunder om fremtidig innsikt. Med BA- og MA-grader i kommunikasjon og kritikk er Johannes i ferd med å fullføre doktorgraden forsker.
I løpet av kurset vil du også bli undervist av en rekke av våre akademiske ansatte, samt industrigjester og gjesteforelesere.
Gjesteforelesere og gjesteforelesere inkluderer:
- Osman Ahmed, seniorredaksjonsmedarbeider ved The Business of Fashion
- Georgia Murray, moteredaktør i Refinery29
- Nova Dando, kreativ leder
- Aled John, leder for forretningsutvikling i Condé Nast International
- Paul Nesbitt, leder for publikumsforskning ved Condé Nast International
- Dr Kate Nelson Best, mote- og medieforsker
- Marcus Agerman Ross, grunnlegger og redaktør av Jocks&Nerds
Studenter på kurset har også tilgang til det høyskoleomfattende bransjeforelesningsprogrammet som finner sted en gang i uken. Tidligere foredragsholdere inkluderer Victoria Beckham, Suzy Menkes og Becky Smith for å nevne noen.