MA filmproduksjon
University of Lincoln
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lincoln, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* for internasjonale studenter | hjemmestudenter: £9 000
Oppdag Lincoln uansett hvor du er i verden
Våre webinarer, fagmesterklasser, spørsmål og svar og studentpanelsamtaler er en fin måte å oppdage hvordan det er å bo og studere ved University of Lincoln .
Introduksjon
Velkommen til MA Film Production
MA Film Production tilbyr en blanding av praktisk og kritisk arbeid med bransjefokus, noe som gir deg muligheten til å få kunnskapen og ferdighetene som er nødvendige for å gå videre til en karriere innen film og relaterte områder eller til videre studier. Kurset vil gjøre deg i stand til å utvikle multikompetanse nødvendigheter som trengs for å jobbe i raskt skiftende og internasjonaliserte kreative næringer.
Du vil bli oppmuntret til å ta din kreativitet og kunstneriske evne til neste nivå og bli en del av neste generasjon av innovative filmskapere. Programmet tilbyr et bredt utvalg av workshops med fokus på manusskriving, regi, kinematografi, lyssetting, produksjon, lydopptak, redigering, effekter og fargegradering og mer. Du vil ha muligheten til å jobbe med industristandardutstyr og dra nytte av ekspertveiledning fra støttende tekniske veiledere. Personalet har et bredt spekter av bransje- og fagerfaring, blant annet hos BBC.
Prioritering av undervisning ansikt til ansikt
Ved University of Lincoln streber vi etter å sikre at studentenes erfaring er engasjerende, støttende og akademisk utfordrende. Gjennom koronaviruspandemien har vi tilpasset oss myndighetenes veiledning for å holde våre studenter, ansatte og samfunnet trygge. Alle gjenværende Covid-19 juridiske restriksjoner i England ble opphevet i februar 2022 under regjeringens plan for å leve med Covid-19, og vi har omfavnet en trygg tilbakevending til personlig undervisning på campus. Der det er hensiktsmessig, forbedres ansikt-til-ansikt undervisning ved bruk av digitale verktøy og teknologi og kan suppleres med nettbaserte muligheter der disse støtter læringsutbytte.
Vi er fullt forberedt på å tilpasse planene våre dersom endringer i myndighetenes veiledning gjør dette nødvendig, og vi vil bestrebe oss på å holde nåværende og potensielle studenter informert.
Egenskaper
Det kan være muligheter for studenter til å jobbe med profesjonelle produksjoner for vår bedriftsarm, New Media Lincs, og å være frivillig for Indie-Lincs International Film Festival, som er basert på Lincoln School of Film and Media. Tidligere har studenter jobbet som løpere på profesjonelle produksjoner i nærområdet og besøkt en filmfestival i Hong Kong.
Alle internasjonale studenter blir tildelt en mentor som en del av School&rsquos International Buddy Scheme.
"Denne informasjonen var korrekt på tidspunktet for publisering (juli 2023)"
Opptak
Læreplan
Filmproduksjon 1 (kjerne)
Denne modulen gjør det mulig for studentene å få praktisk produksjonserfaring i ulike aspekter av faktafilmskaping, inkludert historieutvikling, manusskriving, regi, kamera, lys, lydopptak og redigeringsferdigheter. Disse ferdighetene utvikles gjennom produksjon av to korte faktabaserte filmer, som vurderes. Studentene oppfordres til å utforske håndverket filmskaping og forstå deres rolle som filmskapere i det bredere kreative landskapet. Deres profesjonelle praksis vil bli støttet av spesialistverksteder, produksjonsøvelser, diskusjoner, visninger, veiledninger og selvstendig arbeid.
Filmproduksjon 2 og sluttprosjekt pitch (kjerne)
Denne modulen er laget for å gjøre det mulig for studentene å bruke et valgt medium (radio eller enkelt- eller *flerkameraproduksjon eller manusskriving eller fotografi eller design eller nye medier) som et personlig uttrykk.
Modulen vil bli organisert rundt å gi studentene muligheten til å videreutvikle tekniske ferdigheter og teknikker i deres valgte spesialitet for å: utvikle et originalt konsept, gjennomføre passende produksjonsundersøkelser, planlegge prosjektet, produsere prosjektet og redigere prosjektet. Et mindre prosjekt innenfor denne modulen tar sikte på å sette studentene i stand til å gjennomføre forskning, utvikling og planlegging som er nødvendig for det avsluttende masterprosjektet i deres valgte spesialitet.
Final Film Project (Core)
Denne modulen har som mål å gi studentene muligheten til å realisere prosjektideen som de utviklet i Project Pre-Production. Prosjektet forventes å være, avhengig av studentens valgte spesialitet, et program, et manus, et omfattende stillbilde eller designportefølje, eller et nytt medieprosjekt. Det er meningen at prosjektet skal bidra til utvikling av studenten som en person som er i stand til å tenke ut og realisere et kreativt prosjekt til en faglig standard. Den er designet for å gi studentene muligheten til å utvikle sine konseptuelle, kritiske, kreative, tekniske og organisatoriske ferdigheter til en høy orden.
Medieetikk, lov og regulering (kjerne)
Denne modulen er utformet for å gi muligheten til å utvikle en forståelse av den etiske konteksten for medieproduksjon, medielovgivning og regulering i Storbritannia (EU) og USA. Modulen vil bli organisert rundt diskusjon og undersøkelse av medieproduksjonens etikk, ytringsfriheten, injurieloven, EMK og HRA, gjeldende kommunikasjonslover i Storbritannia og USA, journalisters praksis og reguleringskoder for innhold.
The Art and Craft of Film (Core)
Denne modulen er designet som en introduksjon til arbeidet til profesjonelle utøvere innen film som manusforfatter, regissører, kinematografer, kunstregissører, lyddesignere og redaktører. Gjesteforelesere er fagfolk fra bransjen og har som mål å dele håndverkshemmelighetene sine med studenter. Vurdering skjer via presentasjon.
Tilnærminger til skjermstudier (alternativ)†
Approaches to Screen Studies gir en avansert introduksjon til nyere debatter om film, kultur og samfunn i ulike nasjonale, internasjonale og transnasjonale sammenhenger, og søker å fremme en dypere forståelse av kinoverdenen. Ved å se på eksempler på filmindustri som utfordrer eller forstyrrer det dominerende Hollywood-paradigmet, retter den oppmerksomheten mot konsepter som sensur, eksil, propaganda, motstand, undergrunn, dissens, identitet og undertrykkelse, så vel som mot nye former for kulturell produksjon, politikk og deres transformasjon.
Forstyrrende påvirkninger på den kreative industrien (alternativ)†
Denne modulen gir muligheten til å utvikle en forståelse av strukturene til mediesystemer regionalt, nasjonalt og globalt, med et spesifikt fokus på private og offentlige finansieringskilder og organisering av medieproduksjon, distribusjon og utstilling for tradisjonelle så vel som nye medier plattformer og uttak.
Modulen vil bli organisert rundt diskusjon og undersøkelse av:
- Storbritannias kreative industri og deres forhold til globale mediesystemer og markeder.
- Eksisterende mediemarkeder og identifisering av fremtidige markeder
- Utviklingen av nye medieteknologier og deres innvirkning på mediemarkedene
- Normativ praksis som opererer i medieselskaper og små og mediestore bedrifter
- Casestudier om innovasjon og kreativitet i medieproduksjon.
Modulen vil også ha bidrag fra tilreisende medier.
Kjønn, medier og kultur i en global kontekst (alternativ)†
Denne modulen undersøker det multi-retningsmessige og variable forholdet mellom kjønn, media og kultur. Vi vil undersøke kategorien kjønn som et verktøy for kulturanalyse og dens forhold til media og populærkultur. Kjønn vil bli presentert som sentralt i medie- og kulturdannelser, mens medier, mediering og kultur vil bli presentert som sentralt i kjønnsdannelser. Sentrale begreper som skal undersøkes i forhold til kjønn vil omfatte kropp, klasse, makt, seksuell forskjell, maskulinitet/femininitet rase/etnisitet, identitet/ikke-identitet og subjektivitet. Disse begrepene vil bli introdusert og undersøkt i forhold til casestudier, mediepraksis og tekster fra en rekke historiske og geopolitiske kontekster.
Menneskelig og umenneskelig i det 21. århundre (alternativ)†
Med utgangspunkt i antropocen, et konsept som anerkjenner den sammenflettede fremtiden til menneskelige og materielle verdener, fortsetter denne modulen å utforske ideene, spørsmålene og debattene som er sentrale i det politiske livet i dag, og ivaretar sammenbruddet av humanismens tradisjonelle dualisme. tanke: selv/andre, sinn/kropp, fri vilje/determinisme, organisk/teknologisk, kultur/natur, menneske/dyr, en/mange osv. Den tar for seg uttrykket og formidlingen av disse spørsmålene i populærkulturen, dominerende diskurs, og kreativ praksis.
Medieøkologier 1 (alternativ)†
Denne modulen er designet for å håndtere den nåværende oppløsningen mellom diskrete medieformer kritisk. Den anerkjenner at lenge etablerte grenser mellom moduser, praksiser og konvensjoner for media har blitt diffuse. Der individuelle medieformer tidligere var komfortabelt selvstendige og særegne, oppleves disse formene i dag som en type informasjonsinnhold som vi får tilgang til på flere enheter og i flere sammenhenger.
Modulen forstår moderne medier som en kompleks, sammenfiltret økologi, et dynamisk system der et produkt, enhet eller bilde alltid er multiplisert, og der vår bruk av slike medier nødvendigvis er informert av slike forbindelser. Den insisterer på at medieaktivitet er informert av et mønster av relasjoner mellom individer, politiske og økonomiske institusjoner, kommersielle merkevarer og teknologier.
Den arbeidende manusforfatteren: kunst og industri (alternativ)†
Denne modulen er en praksisbasert og utøverledet opplevelse, der studentene får muligheten til å lage materialer som er relevante for konstruksjonen av et spillemanus.
Prosessen starter for alvor med AfterEight, hele åtte timer dedikert til å kickstarte filmidéer og utvikle disse til robuste og bærekraftige skjermhistorier. På slutten av denne intensive prosessen, støttet av forelesere og praktikere, og basert på de svært populære 24-timers filmutfordringene, forventes studentene å ha beinene i en spillefilmhistorie, som de kan utvikle videre og bruke som grunnlag for deres manus.
En serie mesterklasser og gjesteforelesninger av manusforfattere, regissører, manusforfattere, regissører, kinematografer og produsenter vil gi en innsideoversikt over filmindustrien i dag, med råd om jobb og studiepoeng. Studentene kan lære hvordan de kan overleve som frilanser i de første årene og hvordan de kan nærme seg manusskriving/skrive-regi som en langsiktig karriere. Kravene til å være manusforfatter er forskjellige fra manusforfatterens og regissørens krav, og alle vil også bli tatt opp.
Hvordan du studerer
Dette kurset er designet for å gi en pedagogisk kontekst gjennom praktiske workshops i produksjonsteknikker, utforskning av ideer i seminarer og mer fokusert individuell diskusjon i veiledninger. Studentene har muligheten til å utvikle et avansert nivå av kreative, konseptuelle, tekniske, kritiske, organisatoriske og forskningsmessige ferdigheter, som alle er passende for sysselsetting i mediebransjen. Selvstendig studium konsoliderer læring.
Ukentlig kontakttid på dette programmet kan variere avhengig av modulalternativene som er valgt og studiestadiet.
Postgraduate studier involverer en betydelig andel av uavhengige studier, utforske materialet dekket i workshops og seminarer, og lage prosjekter.
Hvordan blir du vurdert
Vurderingen utføres ved hjelp av en rekke metoder som inkluderer medieproduksjoner, tonehøyder, presentasjoner, casestudier og essays.
University of Lincoln retningslinjer for vurderingstilbakemelding tar sikte på å sikre at akademikere vil returnere kursvurderinger til studentene umiddelbart - vanligvis innen 15 virkedager etter innleveringsdatoen.