MA i International Architectural Regeneration and Development
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Headington, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 15 900 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £9 900 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £15 900
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MA i International Architectural Regeneration and Development utforsker bærekraftig utvikling og regenerering av det bygde miljøet.
Du vil utforske den kreative, adaptive gjenbruken av det eksisterende bygde miljøet gjennom sensitive og kreative designintervensjoner eller velge å forfølge en forskningsbasert vei. Du vil lære innovative måter hvor kulturarvsteder kan utvikles for moderne bruk samtidig som de respekterer deres forskjellige verdier.
Du vil undersøke de miljømessige, sosiale og kulturelle spørsmålene som er involvert i å regenerere det bygde miljøet, samt vernakulære konstruksjonsmetoder i din designstudiobaserte modul.
Kurset har et globalt fokus og du vil bli introdusert for et nettverk av internasjonale organisasjoner på feltet. Du får ferdigheter innen:
- kritisk tenkning og analyse
- feltforskning og kreativ design
- prosjektledelse
- arbeider i ulike kulturelle sammenhenger.
Etter endt utdanning vil du kunne ta på deg en ledende rolle i organisasjoner som er involvert i arkitektonisk fornyelse og utvikling.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
- Arkitektur, kultur og tradisjon (20 studiepoeng)
Denne modulen gir en introduksjon til arkitekturens antropologi og feltet for internasjonale språklige arkitekturstudier. Med utgangspunkt i eksempler på folkelige byggetradisjoner fra hele verden, søker den å analysere det dynamiske samspillet mellom arkitektur, sosial struktur, kulturell atferd og det naturlige miljøet. - Søknader i regenerering (20 studiepoeng)
Dette er et forelesnings- og seminarprogram som introduserer prinsippene som ligger til grunn for bærekraftig regenerering og nøkkelaktørene som er involvert i prosessen. Praksisen for bevaring og regenerering som spenner fra små landlige bosetninger til postindustrielle områder undersøkes gjennom casestudier som vurderer arvverdi og betydning, en tilpasning av det bygde stoffet, samfunnsdeltakelse og økonomiske krefter som arvens rolle, kunst og turisme i regenerering. - Regenererings- og utviklingsprosjekt (30 studiepoeng)
Dette er en studiobasert modul som bygger på de underviste modulene for å utvikle strategisk planlegging, kontekstuell design og prosjektledelse for å løse problemer med å tilpasse og revitalisere det eksisterende bygde miljøet. Gjennom et prosjekt satt i et virkelig sted, forventes studentene å utvikle kulturelt og sosialt sensitive, miljømessig ansvarlige og økonomisk levedyktige strategiske planer og designe intervensjoner for historiske urbane kvartaler, postindustrielle steder eller landlige/vernakulære bosetninger. Masterstudenter kan også utvikle ett aspekt av regenereringsstrategien gjennom en forskningsrapport i stedet for et designforslag. - Forskningsmetoder (10 studiepoeng)
Denne modulen oppmuntrer MA-studenter til å utvikle ferdighetene som trengs i forskning av miljøproblemer, inkludert formulering av forskningsproblemer og metodikk, datainnsamling og analyse. - Resilient Urbanism (20 studiepoeng)
Dette er en forelesnings- og seminarbasert modul som utvikler analyse- og forskningsferdigheter for å ta opp spørsmål om motstandskraft i urbane tettsteder. Modulen undersøker de multi-skalare faktorene som påvirker urban resiliens. Gjennom en rekke forelesninger, seminarer, debatter og workshops blir studentene kjent med teorien, kritikken og anvendelsen av begrepet resiliens i en rekke urbane kontekster rundt om i verden, med særlig referanse til rollen til det eksisterende bygde miljøet i å fremme urban motstandskraft. Studentene blir kjent med gjeldende rammeverk for resiliensvurdering og læres å kritisk reflektere over hvordan deres praksis i det urbane bygde miljøet påvirker urban resiliens.
Valgfrie moduler
- Regenereringsmetoder og -praksis (10 studiepoeng)
Dette består av mesterklasser levert av ekspertforskere som gir deg muligheter til å lære av og engasjere deg i akademisk interaksjon med ledende skikkelser på feltet gjennom intensiv og detaljert utforskning av spesifikke og aktuelle temaer og problemer. Emner som dekkes spenner fra moderne tilnærminger til feltforskning, design i sammenheng med et historisk miljø, design med tradisjon og kreativ gjennomførbarhet.
Uavhengig studie
- Uavhengig studie
Studenter med forskningserfaring eller med betydelig praksis og felterfaring kan velge forskning eller praksisorientert rute til MA gjennom alternativet Independent Study ved å delta i pågående forskningsaktiviteter knyttet til programmet. Uavhengig studie kan inkludere litteraturgjennomganger eller være knyttet til forskning i praksis.
Siste prosjekt
- Avhandling eller designprosjekt
Det avsluttende prosjektet er en avhandling eller et større designprosjekt, støttet av en prosjektrapport. Denne komponenten gir mulighet for dyptgående forskning og analyse og å utvikle og anvende forsknings- og designferdigheter i et spesifikt område av arkitektonisk fornyelse.
Læring og undervisning
Vi tar sikte på å gi kunnskapen og verktøyene som vil gjøre deg i stand til å gjenkjenne potensialet til og bidra kreativt til den hensiktsmessige og bærekraftige regenereringen av det nedarvede bygde miljøet i urbane eller landlige sammenhenger, inkludert vernakulær arkitektur.
Du vil utvikle en kritisk bevissthet om den kulturelle legemliggjørelsen av det bygde miljøet. Og tilhørende regenererings- og utviklingsprosesser.
Du vil få ferdighetene og verktøyene som gjør deg i stand til å foreslå og implementere strategier og intervensjoner som er:
- nyskapende
- kultursensitive
- miljømessig bærekraftig.
Våre undervisningsmetoder inkluderer en kombinasjon av:
- forelesninger
- seminarer
- designstudioer
- verksteder
- gruppediskusjoner
- felt studie
- mesterklasser.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Jobber innen arkitektonisk fornyelse kan omfatte et bredt spekter av prospekter, inkludert konsulentoppdrag i privat sektor, beslutningstakingsstillinger i offentlig sektor eller arbeid for ideelle organisasjoner som leverer eller bistår fornyelsesprosessen.
Nyutdannede fra dette programmet har jobbet i et bredt spekter av stillinger i regenereringsfeltet internasjonalt. Mye av suksessen til en karriere innen fornyelse er å kombinere kunnskap og ferdigheter lært i programmet med faglige ferdigheter oppnådd i tidligere studier og praksis. Selv om vi ikke er i stand til å "finne" jobber direkte for kandidater fra programmet, gir vi regelmessig anbefalinger gjennom et godt nettverk av kontakter og alumner og deler jobbmuligheter med nåværende studenter og nyutdannede fra programmet.
Nyutdannede med arkitekturbakgrunn fortsetter ofte å jobbe i praksiser som spesialiserer seg på regenerering eller rehabilitering. Yngre kandidater har funnet ut at regenereringsekspertise har gitt dem et forsprang og derfor mer ansvar i praksiser de jobber med. De med mer erfaring har funnet muligheter til å diversifisere og få stillinger innen rådgivning eller tverrfaglig praksis.
Det er også et bredt spekter av jobber i ikke-statlige sektorer, alt fra å lede små ikke-statlige (veldedige) organisasjoner til å jobbe med prosjekter for store giverorganer som UNESCO. Vi har hatt en indisk kandidat som jobber med gjenoppbygging etter katastrofe i Haiti, en japansk kandidat som jobber med bevaring av språklig arkitektur i Vietnam, og en kanadisk kandidat som driver giverassisterte byggeprogrammer i Papua Ny-Guinea. Nærmere hjemmet leder en britisk kandidat med bakgrunn i jus et kulturarvinitiativ i bybildet på vegne av Heritage Lottery Fund.
Spesielt utenlandske studenter, som har sluttet seg til programmet fra offentlige oppdrag, har funnet ut at graden har hjulpet dem både med spesialisering og fremgang i avdelingene deres når de kom tilbake. En nyutdannet har gått over til å lede innkjøpsteamet i Kommunedepartementet som spesifikt tar for seg store fornyelsesprosjekter. Flere andre jobber for sine respektive riksantikvarer.
Andre kandidater har brukt programmet som et springbrett for PhD-studier, ved Brookes eller andre steder. En rekke tidligere kandidater underviser nå i regenerering og konservering på grads- og videreutdanningsnivå.