MA i TESOL (Undervisning i engelsk som andrespråk) med vekt i TEFL (Undervisning i engelsk som fremmedspråk)
Webster University Greece
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Athens, Hellas
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 5 220 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* utdanningssemesterundervisning 9-12 studiepoeng
Introduksjon
Master of Arts i undervisning i engelsk som andrespråk (MA i TESL) ved Webster University er designet for enkeltpersoner som søker å utvikle engelskkunnskaper til ikke-talende som bor enten i utlandet eller i USA. Programmet lar kandidatene utvikle en solid teoretisk bakgrunn i kritiske aspekter som kultur, språkstruktur, første- og andrespråkoppkjøpsteori, læreplan- og materialutvikling, undervisningsmetodikk, vurdering og forskning mens de forbereder dem til å bli effektive språklærere.
ESL / EFL Education Vekt - designet for å møte behovene til fremtidige lærere for voksne og / eller undervise i engelsk som fremmedspråk i utlandet. I dette tilfellet er ikke tidligere undervisningserfaring nødvendig.
- Undervisning i engelsk som fremmedspråk (TEFL) -sertifikat * (et 21-timers Webster-sertifikat) kan også utstedes alene eller sammen med MA i TESL-grad - ESL / EFL Education-vekt, for de som er interessert i å undervise i utlandet.
Læringsutbytte
Programmål - Følgende programmål er bygget på et konseptuelt rammeverk for kunnskap, implementering og refleksjon.
Kandidatene skal demonstrere kunnskap om:
- Det engelskspråklige systemet, dets komponenter (dvs. fonologi, morfologi, syntaks, semantikk osv.), Og spørsmål om språklig variasjon (dvs. dialekter, diskurs, slang, humor osv.).
- De viktigste teoriene, nøkkelbegrepene og forskningen innen førstesmål og andrespråk erverv (SLA).
- Moderne og tradisjonelle undervisningsmetoder, samt juridiske prosesser og policyer som har påvirket engelsk som andrespråkfelt.
- Flerkulturelle aspekter og personlige variabler (dvs. bakgrunnsopplevelser, verdier, tro, kjønn) som påvirker prosessen med språkoppkjøp og kulturell integrasjon.
- Effektive lærings- og kommunikasjonsstrategier.
- Læreplandesign og passende materialer / lærebøker.
- Nåværende og historiske aspekter av vurderingsdesign og implementering, samt deres implikasjoner for ulike interessenter.
Kandidater vil øve i klasserommet:
- Ulike standardbaserte instruksjonsstrategier for å støtte effektive utdanningsmetoder som verdsetter individuelle og kulturelle forskjeller.
- Standardbasert læreplan designet for moderne undervisningsteorier og meningsfullt, autentisk innhold og språkmateriale (dvs. erfaringer som modellerer sosiale og akademiske sammenhenger ved å integrere alle språkkunnskaper - lytte, snakke, lese og skrive).
- Flere kulturinformerte, gyldige, pålitelige, autentiske, pragmatiske og ikke-partiske vurderingsteknikker som måler læringsfremdrift og lærer / program / innholdseffektivitet.
- Teknologisentrerte aktiviteter som fremmer innhold og språkopplæring, etter en konstruktivistisk modell som gir god språkinnsats og praksis.
Kandidater vil reflektere over:
- Rollene lærerne tar i samarbeid med kollegaer, skoleadministratorer, paraprofesjonelle, foreldre og medlemmer av samfunnet for å gå inn for behovene til deres læresamfunn og deres direkte tilgang til ressurser.
- Personlig vekst gjennom pågående deltakelse i aktiviteter for personlig utvikling.
- Læreplanens hensiktsmessighet i samsvar med nasjonale og regionale standarder, samt programforventninger og studentens ulike behov, beredskap, ressurser og evner.
- Behovet for å støtte og oppmuntre ESOL-studenter og familier i deres reise til sosial, kulturell og språklig innkvartering.
Adgang
Studenter som er interessert i å søke på dette studiet, bør også se opptaksseksjonen i denne katalogen for generelle krav.
Opptakskrav
- Mottak av offisielle transkripsjoner fra institusjonen for tildeling av studenter.
- Grads kumulativ GPA på 2,5 eller høyere.
- Ikke-morsmålsbrukere må bestå TOEFL, papirbasert poengsum på 575 og over (internasjonale studenter - se utdanningskatalogen på nettstedet vårt).
- Innfødte høyttalere to semestre på et fremmed språk (med karakteren B eller bedre) anbefales på det sterkeste.
- Essay: Beskriv undervisningsfilosofien din når det gjelder kunnskap og verdier som vil gjøre en lærer til en mer effektiv engelsk som andrespråk / engelsk som fremmedspråkinstruktør.
Vennligst sjekk vår Webster International Viewbook for mer informasjon.
Opptak
Programresultat
Læringsutbytte
Programmål – Følgende programmål er bygget på et konseptuelt rammeverk av kunnskap, implementering og refleksjon.
Kandidatene vil demonstrere kunnskap om:
- Det engelske språksystemet, dets komponenter (dvs. fonologi, morfologi, syntaks, semantikk, etc.), og spørsmål om språklig variasjon (dvs. dialekter, diskurs, slang, humor, etc.).
- De viktigste teoriene, nøkkelbegrepene og forskningen innen første- og andrespråkstilegnelse (SLA).
- Moderne og tradisjonelle undervisningstilnærminger, så vel som de juridiske prosessene og retningslinjene som har påvirket feltet engelsk som andrespråk.
- Flerkulturelle aspekter og personlige variabler (dvs. bakgrunnserfaringer, verdier, tro, kjønn) som påvirker prosessen med språktilegnelse og kulturell integrasjon.
- Effektive lærings- og kommunikasjonsstrategier.
- Læreplanutforming og passende materiell/lærebøker.
- Aktuelle og historiske aspekter ved vurderingsdesign og implementering, samt deres implikasjoner for ulike interessenter.
Kandidatene vil øve i klasserommet:
- Ulike standardbaserte instruksjonsstrategier for å støtte effektive pedagogiske praksiser som verdsetter individuelle og kulturelle forskjeller.
- Standardbasert læreplan utformet på moderne undervisningsteorier og meningsfylt, autentisk innhold og språkmateriell (dvs. erfaringer som modellerer sosiale og akademiske kontekster ved å integrere alle språkferdigheter – lytting, tale, lesing og skriving).
- Flere kulturelt informerte, gyldige, pålitelige, autentiske, pragmatiske og objektive vurderingsteknikker som måler læringsfremgang og lærer/program/innholdseffektivitet.
- Teknologisentrerte aktiviteter som fremmer innhold og språklæring, etter en konstruktivistisk modell som tillater rikelig med språkinngang og praksis.
Kandidatene vil reflektere over:
- Rollene lærere tar i samarbeid med kolleger, skoleadministratorer, paraprofesjonelle, foreldre og fellesskapsmedlemmer for å forsvare behovene til deres fellesskap av elever og deres direkte tilgang til ressurser.
- Personlig vekst gjennom kontinuerlig deltakelse i personlig utviklingsaktiviteter.
- Læreplanens hensiktsmessighet i samsvar med nasjonale og regionale standarder, så vel som programforventninger og studentenes ulike behov, beredskap, ressurser og evner.
- Behovet for å støtte og oppmuntre ESOL-studenter og -familier i deres reise for sosial, kulturell og språklig innkvartering.