MA i Visual Arts Administration
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
New York, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 - 6 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 1 795 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisning per poeng / studiepoeng i studieåret 2019-20
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Program
Etablert i 1971, var MA-programmet i Visual Arts Administration det første i landet som fokuserte spesielt på ledelseskarrierer innen visuell kunst, i både tradisjonelle og alternative sammenhenger. Når man tar hensyn til den kulturelle og økonomiske effekten av billedkunst, nasjonalt og internasjonalt, så vel som utfordringene for kunsten i dag, forbereder programmet studentene til å bli ledere i et bredt spekter av kunstorganisasjoner.
Visual Arts Administration MA-programmet adresserer hele kunstøkologien, inkludert det kulturelle miljøet som kunst- og kunstorganisasjoner opererer i; kunstnerens rolle i samfunnet; hvordan kunstverk dokumenteres, presenteres og tolkes; strukturen og ledelsen av organisasjoner som viser kunstverk - både non-profit og for-profit. og rollen som kunstteoretikere, kritikere, kuratorer og samlere.
Programplanen vurderer også hvordan utdanning i kunstorganisasjoner utvider kunnskap og bygger publikum, kunstens økende rolle i byutvikling og offentlige rom, og nye tilnærminger og verktøy for å oppmuntre til tilgang og deltakelse. Det legges en sterk vekt på å tilegne seg teoretiske og praktiske verktøy for innsamling, økonomisk styring, markedsføring og kunnskap om nye medier og teknologi innen billedkunst. Mens programmet først og fremst er rettet mot det non-profit segmentet av feltet, tilbyr det også en sterk for-profit konsentrasjon.
Det legges vekt på samarbeid på tvers av billedkunstadministrasjonsfeltet. Programmet drar nytte av sin posisjon i New York City for å benytte seg av en rekke kunstorganisasjoner og fagpersoner som er tilgjengelige gjennom casestudier, fokusgrupper, nettstedbesøk og eksempler på teori brukt til praksis. Ved å bruke programmets omfattende internship-komponent og alumni-nettverk gir studentene tilgang til et bredt spekter av individer og organisasjoner i feltet og øker dybden i deres forståelse av kompleksitetene i dette utfordrende området.
Siden starten har programmet tatt et omfattende og integrert internasjonalt syn. Læreplanen fremmer et globalt perspektiv innen kursopplesninger og diskusjoner og gjennom flere valg i utlandet. I London analyserer for eksempel studenter utstillingen og visningen av kunst i materiell kultur gjennom en dynamisk læreplan som blander klasseromsøkter og nettstedsbesøk. I Nederland og Berlin sammenligner og kontrasterer studentene til Performing Arts Administration og Visual Arts Administration ledelsen av kulturinstitusjoner i USA og Europa, med vekt på kulturpolitikk, kulturdiplomati, finansieringsmekanismer, globalisme og mobilitet, og kulturell identitet og mangfold .
Visual Arts Administration Alumni
Alumni Council of Visual Arts Administration MA-programmet er aktivt interessert i karrierer for kandidatene. Det er en gruppe sammensatt av nesten tretti mentorer som jobber i feltet og interesserer seg spesielt for å plassere studenter og nyutdannede i praksisplasser, gi innsider råd gjennom informasjonsøkter og rådgivning, og hjelpe alle de som søker sin kompetanse til å skaffe jobbene der de kan lykkes.
Rådet oppnår disse målene gjennom pedagogiske, profesjonelle og sosiale programmer og arrangementer med priser, stipend, veiledning og veiledning til studenter og nyutdannede av programmet.
Alumni Council søker å fremme og fremme status og synlighet av programmet og dets studenter og alumni og fremme feltet for visuell kunstadministrasjon. Vi oppfordrer alle våre alumner, både her og i utlandet til å holde kontakten, holde oss involvert i vår løpende virksomhet og tilby nye måter å støtte vår fortsatte innsats.
Galleri
Opptak
Læreplan
Format: Heltid/deltid
Studiepoeng: 51
Det kreves 51 studiepoeng for eksamen. Kursrekkefølgen bestemmes av rådgivning og tilpasses hver enkelt students behov. Kurs tilbys på roterende basis slik at deltidsstudenter kan fullføre studiet om tre år.
Studentene tar forretningskurs på oppstartnivå ved NYU Leonard N. Stern School of Business og Robert F. Wagner Graduate School of Public Service og oppfyller minst 3 poeng internships med en rekke sponsorer, inkludert gallerier, museer og annen kunst organisasjoner.
I tillegg til krav til forretnings- og praksisplasser, må studentene på begge områdene av programmet fullføre en omfattende, godt undersøkt masteroppgave. Forskning fokuserer på en spesiell interesse eller problemstilling innen visuell kunstadministrasjon; Dette er en sekvens på to semestre som begynner med et interaktivt seminar. Studentene fullfører oppgaven i løpet av sitt siste semester i programmet.
Programmet registrerer opptil 35 studenter hvert studieår (omtrent 1/2 av dette antallet velger den for-profit konsentrasjonen).
- Opptak er kun for høstsemesteret.
- Studentene kan delta i programmet på heltid eller deltid.
- Det kreves to år for fullføring av heltidsstudiet, vanligvis inkludert en sommer.
- De fleste studenter jobber allerede innen kunst eller kunstrelaterte felt.
Programresultat
Vår Visual Arts Administration MA tar for seg hele kunstøkologien, inkludert:
- Det kulturelle miljøet der kunst- og kunstorganisasjoner opererer
- Kunstnerens rolle i samfunnet
- Hvordan kunstverk dokumenteres, presenteres og tolkes
- Strukturen og ledelsen til organisasjoner som viser kunstverk-både ideelle og ideelle organisasjoner
- Rollen som kunstteoretikere, kritikere, kuratorer og samlere
Karrieremuligheter
Ved å bruke programmets omfattende internship -komponent og alumni -nettverk, vil du ha tilgang til et bredt spekter av enkeltpersoner og organisasjoner i feltet og øke dybden på din forståelse av kompleksiteten i dette utfordrende området.
Etter fullført program, våre kandidater:
- Demonstrere forståelse av den kreative prosessen, hvordan kunst og kunstnere fungerer i samfunnet.
- Analyser det økonomiske, politiske og sosiale miljøet der kunstnere og kunstorganisasjoner opererer, inkludert juridiske, etiske og politiske spørsmål
- Identifiser og evaluer hvordan kunstverk tolkes, presenteres, dokumenteres og arkiveres.
- Kritisere og sammenligne strukturen, driften og ledelsen av organisasjoner som presenterer eller produserer kunstverk på forskjellige skalaer.
- Skissere strategier for markedsføring, publikumsutvikling, oppsøkende og samfunnsutvikling innen kunsten.
- Har tilegnet seg forretningskunnskaper innen regnskap, finans, organisasjonsteori og ledelse, samt kunstrelaterte medier og teknologi.
- Har utviklet et ekspansivt og inkluderende verdensbilde av billedkunstfeltet som verdsetter forskjellige globale perspektiver, identiteter, bekymringer og mål.