MA i avansert global ledelse
Link Campus University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rome, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Målet med pensum for Advanced Management and Finance er å trene fagfolk i internasjonal finans og beskatning som er i stand til å håndtere bedriftens økonomistyring – forutse og analysere dens økonomiske behov og vekststrategier – samt administrere skatteaspektene ved gründervirksomhet i geografisk diversifiserte scenarier og landssystemer.
Læreplanen for avansert ledelse og finans, utført utelukkende på engelsk, drar nytte av den omfattende erfaringen til instruktører innen finans, bank og skatterett. Den integrerer klasseromsundervisning med praktiske elementer som prosjektarbeid, forretningsspill og forretningssimuleringer, alt utført med involvering av globalt anerkjente bransjeeksperter.
Hvorfor velge Advanced Global Management ved Link Campus University ?
I læreplanen for Advanced Management and Finance finner du en skreddersydd tilnærming som aktivt engasjerer studentene i læringserfaringer tett veiledet av kursholderne. I tillegg vil utdanningsprogrammet bli supplert med workshops med fokus på de mest etterspurte ferdighetene innen profesjonsområdet.
Som et resultat av denne omfattende tilnærmingen vil du, som hovedfags- og doktorgradsstudenter i Advanced Global Management, demonstrere en dyp forståelse av økonomisk analyse på både mikro- og makronivå. Du vil ha evnen til å oversette disse teoriene til solide forretningsstrategier, takket være din avanserte opplæring, som sikrer informert og rasjonell beslutningstaking.
Videre vil du utmerke deg i å bruke denne kunnskapen til sektoranalyse, og gi et sterkt grunnlag for utforming av effektive forretningsstrategier. Gjennom bruk av hensiktsmessige metoder vil du klart kunne beskrive økonomiske situasjoner og problemstillinger, inkludert de knyttet til utviklingen av spesifikke geografiske områder, og dermed gi et betydelig bidrag til økonomisk fremgang.
Læreplan
Målet med International Finance-pensum er å utvikle fagfolk innen finans og internasjonal beskatning som er i stand til å håndtere økonomistyringsvirksomheter, forutsi og analysere deres økonomiske behov og vekststrategier, samt administrere de skattemessige aspektene ved virksomheten i geografisk forskjellige scenarier og landsystemer. Programmet gir en unik undervisningsstil og særegent materiale som er basert på erfaringer fra fremtredende utenlandske universiteter.
Grademnet introduserer studenten til en verden av grunnleggende og anvendt forskning gjennom nær kontakt med aktivitetene til forskningssentre innen økonomi og ledelse (DISEC og CER-MES), noe som gjør undervisning og forskning til en uunnværlig helhet for å overvinne de komplekse utfordringene av næringslivet.
Læreplanen International Finance bygger på lærernes eksisterende kunnskap om finans-, bank- og skatterett ved å kombinere frontal og praktisk undervisning med prosjektarbeid, forretningsspill og forretningssimuleringer, som alle gjennomføres med hjelp av internasjonalt anerkjente eksperter på området . Undervisningsmetoden er ment å engasjere studentene aktivt i læringsopplevelser og samtidig holde dem i nær kontakt med kursholderne.
Det internasjonale finansutdanningsprogrammet gjennomføres av fagfokuserte laboratorier.
Knyttneve år
I semester
- Innovasjonsledelse
- Bedriftsstrategi og styring
- Opprettelse av virksomhet
- Industrirett
- Andre språkkunnskaper
II semester
- Beslutningsteori og kunnskapsledelse
- Internasjonal bedrifts- og investeringsbank
- Innovasjon innen finansielle tjenester og fintech
- Innovasjon og kunnskapsøkonomi
Andre år
I semester
- Risikostyring
- Valgfri gruppe
- Beregningsverktøy for finans
- Porteføljeforvaltning
- Overgangsprising
II semester
- Atferdsøkonomi og nevrofinans
- Laboratorier
- Scene
- ferdigheter
- Avsluttende avhandling
Galleri
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Ved å spesialisere deg i avansert innovasjon og finans, åpner du for en rekke spennende karrieremuligheter i markedsføringssektoren. Du kan finne deg selv å jobbe i selskaper som produserer varer og tjenester eller til og med i dynamiske kommunikasjonsbyråer. I denne rollen vil du være ansvarlig for å administrere prosesser knyttet til hvordan selskapet engasjerer seg i markedet. Dette kan innebære å utvikle og utføre markedsføringsstrategier, gjennomføre markedsundersøkelser og føre tilsyn med reklamekampanjer. Du vil også ha sjansen til å spille en sentral rolle i produktlanseringer, merkevarestyring og evaluering av effektiviteten til markedsføringstiltak. Dette feltet tilbyr et vell av profesjonell vekst og sjansen til å gjøre en betydelig innvirkning i et konkurransedyktig, markedsdrevet miljø.
Arbeidsmuligheter inkluderer
- Ledere og ledere i innovative og globale selskaper
- Driftsleder
- Administrerende direktør (CEO)
- Finansdirektør (CFO)
- Finansdirektør
- Risikokapitalist
- Kredittrisikoanalytiker
- Investeringsrådgiver
- Produktsjef
- Brand Manager
- Handels- og detaljistsjef
- Supply Chain Manager
- Customer Relationship Manager
- Markedsanalytiker
- Kommunikasjonsspesialist