MA i design
S. Seifullin Kazakh Agro Technical University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Nur-Sultan, Kasakhstan
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Formålet med utdanningsprogrammet "Design" er å utvikle studentenes personlige egenskaper, dannelsen av generelle kulturelle, profesjonelle og profesjonelle kompetanser, utvikling av ferdigheter for implementering i profesjonelle aktiviteter.
Utformingen av utdanningsmiljøet til kreative universiteter er et av de presserende problemene som det kazakstanske høyere utdanningssystemet står overfor som en del av tilpasning til raskt skiftende forhold og utvikling av flernivåopplæring for lavere designere som en betingelse for dannelsen av profesjonelle kompetanser fra studenter. Spesielt moderne utdanning og designutdanning skal ikke bare påvirke utviklingen av personlighet, men også betrakte en person som en kjerneverdi. En av hovedoppgavene til en slik utdanning er å sikre de gunstigste forholdene for individets egenutvikling, utvikling av kreativt potensial.
Hovedmålene for det pedagogiske masterprogrammet er:
å gi en fullverdig og høyverdig vitenskapelig og pedagogisk utdanning, danne faglig kompetanse, utdype teoretisk og praktisk, og individuell opplæring av studenter innen teknisk læreplan.
sikre utvikling av grunnleggende kurs som garanterer profesjonell mobilitet i skjæringspunktet mellom vitenskapene;
bidra til å tilegne seg ferdigheter til å delta i vitenskapelige arrangementer på forskjellige nivåer, videreføre vitenskapelig opplæring i doktorgradsstudier.
Generelle egenskaper ved utdanningsprogrammet
Utdanning ved Institutt for arkitektur og design fokuserer på kreative disipliner for å utvikle den spesielle tenkningen og individuelle visjonen til studenter. Vekten i opplæringsprogrammet for lavere designere legges hovedsakelig på dets mangfold: studenter læres å utvikle kritiske tenkende ferdigheter og deretter bruke dem til å løse den moderne verdens motsetninger. Her tar de for seg designproblemer og er spesielt oppmerksom på miljøproblemer og humanitære kriser.
Utdanningsinstitusjonens hovedmål er å gi studenter et høyt utdanningsnivå, overføring av kunnskap som vil gjøre dem til sanne fagpersoner innen arkitektonisk design. Dette oppnås gjennom løpende opplæring, forskning og samarbeid med industrielle og arkitektoniske designbedrifter. I opplæringslaboratoriene som danner et enkelt nettverk, studerer studentene globaliseringens effekter og utfører sin egen forskning.
Typer profesjonell aktivitet som kandidater som har mestret masterprogrammet forbereder seg på:
prosjektaktiviteter:
utvikling og styring av utviklingsprosjekter for opprettelse, transformasjon, bevaring og fremtidig utvikling av det romlige domenet og dets komponenter, inkludert innovativ (konseptuell), tverrfaglig og spesialisert natur;
forskningsaktiviteter:
grunnleggende og anvendt forskning innen miljødesign, miljødesign, arkitektur og designutdanning.
kommunikativ aktivitet:
visualisering og presentasjon av designløsninger, beskyttelse av designmaterialer;
organisasjons- og ledelsesaktiviteter:
kunnskap om moderne ledelses- og markedsføringsmetoder, planlegging, organisering og ledelse av arbeidet til kreative team, og tar konsoliderte beslutninger i sammenheng med pluralisme;
kritisk og ekspertaktivitet:
generalisering og analyse av erfaringene med utvikling og implementering av arkitektoniske og byplanleggingsløsninger, utarbeidelse av tilbakemeldinger på design- og forskningsforslag, reguleringsmateriell for design, kontroll av designdokumentasjon;
undervisningsaktiviteter:
opprettelse, begrunnelse og implementering av sosialt viktige modeller og programmer for arkitektur- og designutdanning, utvikling av innovative metoder og metoder for profesjonell utdanning.