MA i digitalt lederskap
Mediadesign Hochschule
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Berlin, Tyskland
Språk
Engelsk, Tysk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 4 110 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
01 Apr 2024
* EU-borger: fra 650,00 EUR per måned; IKKE-EU-borger: fra 895,00 EUR per måned
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette er hva MD.H tilbyr deg
Mediadesign Hochschule har over 25 års erfaring innen utdanning. Det tilbyr statlige anerkjente kurs innen alle medier og designområder. Det er et valg mellom tre steder i media og motebyggene Berlin, Düsseldorf og München. Dette kombinerer en god beliggenhet i byen, moderne fasiliteter og mange muligheter for fleksible studier.
Karriertjenesten, designet som et grensesnitt mot arbeidsmarkedet, er et spesialtilbud fra MD.H. Hensikten er å fremme faglig utvikling av studenter og nyutdannede, noe det gjør veldig bra takket være et vell av tiltak og kontakttilbud.
Bli kjent med oss!
Vil du finne ut mer om dette kurset? Da er det bare å kontakte den respektive studentrådgivningstjenesten i Berlin, Düsseldorf eller München. Vi inviterer deg hjertelig til våre faste informasjonskvelder. Der gir professorer og forelesere fra instituttet innsiktsfulle innblikk i emnet. På en levende og levende måte vil du lære alt om kursets innhold og struktur, undervisningstider, finansiering og mye mer. Et spørsmål og svar og en guidet tur gjennom universitetet avrunder arrangementet. Du kan finne ut datoene fra vår studentveiledning.
Ideelle studenter
Målgruppen
Mastergraden «Leadership in Creative Industries» retter seg mot alle som ønsker å styrke sin yrkeskarriere innen kreativ og mediebransje og som ønsker å videreutvikle sin kunnskap på dette området på en velfundert og praktisk måte.
Alle er adressert:
- Som liker den praktiske ledelsen av kreative team;
- Hvem er interessert i strategisk ledelse av kreative selskaper;
- Som er entusiastiske for innovasjon og den siste teknologiske utviklingen i den kreative industrien.
Kultur og kreative næringer inkluderer (i henhold til WMK 2009-retningslinjene): musikkindustri, bokmarked, kunstmarked, filmindustri, kringkastingsindustri, scenekunst, arkitekturmarked, designindustri, pressemarked, annonsemarked, programvare/spillindustri.
Galleri
Læreplan
Det viktigste innholdet i kurset
Lederskap (lederegenskaper):
"Leadership in Arts": Bygge lederegenskaper i kreative arbeidsprosesser
- Lede kreative team
- Smidig prosjektledelse
- Rekruttering
«Strategic Management»: Utvikling av lederkompetanse i strategisk bedriftsledelse
- Bedrifts-policy
- Miljø- og bedriftsanalyse
- Strategiutvikling og implementering
"Innovasjon og nye teknologier": Kunnskap om innovasjonsprosesser og nye teknologier
- Blockchain
- Internett av ting
- kryptovalutaer
- Innovasjonsledelse
Kreative næringer (bransjekunnskap)
"Digital Business Strategies in Creative Industries": Kunnskap om strukturer og forretningsmodeller i den kreative industrien
- Plattform forretningsmodeller
- Influencermarkedsføring
- Digital transformasjon
"Datavitenskap og AI"
- AI i media
- Forretningsmodeller med AI
- Nevrale nettverk
«Konsepsjon og produksjon»: Kunnskap om unnfangelse og produksjon av kreativt innhold
- Kreative teknikker
- Konseptskaping
- Produksjonsprosesser i den kreative industrien
Læring etter prosjekter (praktiske prosjekter der du kan bruke kunnskapen du har lært)
- Oppretting av kreativt innhold (f.eks. reklame, merkevareunderholdning)
- Utvikling av digitale forretningsmodeller i den kreative industrien (f.eks. affiliate, cloud computing, spillplattformer, sosiale medier, bruk av kunstig intelligens)
Valgfrie alternativer (ledelse betyr mer enn å "tjene penger")
- CSR og bærekraft
- Interkulturalitet og mangfold
Programresultat
Som medie- og kreativ leder kan du:
- Kontrollere og overvåke medieproduksjonsprosesser. Dette inkluderer både unnfangelse og produksjon av medieprodukter.
- Utvikle forretningsstrategier for bedrifter i de kreative næringene.
- Styre og overvåke bedrifters digitale innovasjonsarbeid. Dette inkluderer utforming og implementering av produktutvikling, markedslansering og kontroll av tiltakene.
- Fremme kreativiteten til ansatte og interessenter på en målrettet måte og gjøre dem brukbare for bedriften.
Karrieremuligheter
Jobbprofiler
Mastergraden i «Leadership in Creative Industries» utdanner fremtidige ledere i nasjonale og internasjonale selskaper innen kreativ og mediebransje (film, spill, musikk med mer). Nyutdannede av mastergraden jobber i grensesnittet mellom "kreativitet" og "business" og finner sin profesjonelle fremtid:
- I multinasjonale mediegrupper som produserer eller distribuerer kreativt innhold som film-, TV- eller VoD-produkter, eller som er involvert i produksjon og markedsføring av spill, musikk eller digitale printprodukter;
- Også i oppstartsbedrifter som utvikler nye teknologier og formater i den kreative industrien.